וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציפייה להצבעה באיטליה: עליות באחד העם

אורן פרוינד

8.11.2011 / 17:07

על רקע ההצבעות על התקציב בפרלמנט האיטלקי - שעלולות לסכן את משרתו של ראש הממשלה ברלוסקוני נחתם המסחר בבורסה התל אביבית בעליות. מדדי ת"א 25 ות"א 100 עלו ב-1.4%

על רקע התפתחויות סביב החוב של מדינות אירופה, נחתם היום המסחר בת"א בעליות שערים מתונות כאשר המשקיעים ממתינים להצבעה על דו"ח התקציב לשנת 2010 של איטליה. ההצבעה על דו"ח התקציב, שמתקיימת ברגעים אלו, עשויה לעלות לברלוסקוני בכסאו כאשר הדיווחים מספרים על התנגדות לא מעטה מצד שרי הממשלה.

מדד ת"א 25 , שנסגר אתמול ללא שינוי, סגר בעלייה של 1.4%. מדד ת"א 100 נחתם בעלייה של 1.4%. מדד מניות הבנקים הוסיף 1.8% לערכו, ומדד מניות הנדל"ן בלט בעלייה של 1.6%. מחזור המסחר היה דליל והסתכם ב-1.15 מיליארד שקל.

עיקר תשומת הלב הופנתה היום לאיטליה, כאשר כוחו הפוליטי של ראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני, יעמוד היום לבחינה עם ההצבעה על דו"ח התקציב לשנת 2010. כמה מחברי הקואליציה פרשו בשבוע שעבר, וגם בקרב חברי מפלגתו נשמעו קריאות להתפטרותו.

עד עתה סירב ברלוסקוני להתפטר, אך ההצבעה היום מעוררת סערה, כאשר לפי הדיווחים כמה מחברי הקואליציה צפויים להצביע נגדה. "בדקנו בשעות האחרונות, והמספרים ודאיים - עדיין יש לנו רוב בפרלמנט", אמר לחברי המפלגה ביום ראשון. האופוזיציה טוענת כי היא צפויה לזכות ברוב, וכי היא מכינה גם הצבעת אי אמון בממשלה שתפיל את ברלוסקוני גם אם לא יודיע היום על התפטרותו.

אייל קליין, אסטרטג ראשי לשווקים בינ"ל בבית ההשקעות IBI, התייחס לציפיות השוק להתפטרות של ברלוסקוני. "משום מה השוק רואה בברלוסקוני כבעיה המרכזית במשבר החוב של איטליה וכולם מצפים להתפטרות שלו. האירופים מרגישים שהוא מהווה מכשול למדיניות של הצנע באיטליה ולכן הראש שלו הפך להיות מטרה".

לטענת קליין, ברלוסקוני אולי סוג של מכשול, אבל הוא בטח לא הבעיה. "החוב של איטליה מסתכם ב-1.8 טריליון יורו עם גרעון של 4% מהתוצר. כל ראש ממשלה חדש שיעלה יצטרך להתמודד מול אתגר קשה וההתפטרות של ברלוסקוני בטח לא תפתור את זה. גם אם יתפטר, השוק אולי יעלה בטווח המיידי אבל ישוב להיסחר בהתאם למגמה הנוכחית. " הסביר קליין.

בזירה המקומית המפקח על הבנקים, דודו זקן, הינחה את הבנקים לחשוף בדו"חות הכספיים מידע אודות חשיפותיהם לקבוצות הלווים הגדולות. הנחייה זו נכנסת לתוקף באופן מיידי, כך שהגילוי הנוסף יינתן כבר בדו"חות הרבעון השלישי המתפרסמים בסוף החודש וההנחיה תישאר בתוקף עד לדו"חות הכספיים לרבעון השלישי של 2011.

מניות במרכז

חברת הנדל"ן סקיילין, חברה בת של מישורים (70%) והכשרת היישוב (30%), מדווחת הבוקר על גיוס הון של 27 מיליון דולר קנדי שביצעה באמצעות הנפקה מניות פרטית. מניית מישורים, המונפקת בבורסה בת"א לפי שווי שוק של 256 מיליון שקל, רושמת כעת עליות שערים של למעלה מ-10% במסחר ומשלימה עלייה של 55% בחודש האחרון.

חברת פסיפיק דרילינג, הנשלטת על ידי עידן עופר, הודיעה היום על כוונתה לצאת להנפקה ראשונה של 6 מיליון מניות לציבור. המחיר המוערך למניה הוא 10 דולר, כך שהיקף הגיוס יהיה כ-60 מיליון דולר. מחיר מניה זה מקנה לחברה שווי שוק של כ-2 מיליארד דולר.

הירידה במניית אפריקה ישראל, 46% ברבעון השלישי של 2011, גרמה לירידה בשווי הבטוחות שלבייב העמיד לטובת הבנקים אל מול ההלוואה, ועלול לגרום בעיקר להפרשות של מאות מיליוני שקלים בתיק האשראי של הפועלים. כך נחשף הבוקר ב-The Marker .

חברת אלביט הדמיה שבשליטת מוטי זיסר ממשיכה להאיץ את קצב המימושים כדי לעמוד בהתחייבויות של יותר מ-2.5 מיליארד שקל לבעלי האג"ח והבנקים. ל-TheMarker נודע כי אלביט הדמיה, המנוהלת בידי דודי מחלוף ורן שטרקמן, שכרה את שירותיו של בנק ההשקעות ג'יי.פי מורגן צ'ייס. זאת כדי שיסייע לה במכירת האחזקות שלה ושל החברה הבת פלאזה סנטרס בקרן השקעות - EDT הפועלת בתחום נדל"ן מניב מסחרי בארה"ב, ומחזיקה ב-48 מרכזים מסחריים ב-20 מדינות בארה"ב.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully