וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר בקרב מנהלים: מחירי הנדל"ן ימשיכו לרדת

רם עוזרי

9.11.2011 / 8:44

מסקר שערך מכון ציגלמן בקרב 300 מנהלים בכירים בישראל עולה כי בחצי השנה הקרובה צפויים מחירי הנדל"ן להמשיך ולרדת. רק 9% מהמנהלים סברו כי המחירים עתידים לעלות

המנהלים הבכירים בישראל מעריכים כי מחירי הנדל"ן לא הגיעו לריצפה. כך עולה מסקר של מכון ציגלמן בקרב 300 מנהלים בכירים בישראל. בהמשך לרבעון הקודם, גם כעת צופים המנהלים כי מחירי הנדל"ן בישראל ירדו בחצי השנה הקרובה.

49% מהמנהלים שהשתתפו בסקר העריכו כי מחירי הנדל"ן ירדו, 42% צפו שמחירים ישמרו על ערכם ורק 9% מעריכים בימים אלה שמחירי הנדל"ן יעלו. בכל הנוגע לצמיחת המשק, מנהלי החברות היום עדיין פסימיים. 21% מהם צופים שהתמ"ג יקטן בחודשים הקרובים, לעומת 13% בלבד שמעריכים שקצב צמיחת התוצר יהיה חיובי. למרות הפסימיות, מדובר על שיפור יחסית לסקר ברבעון הקודם בו 33% מהמנהלים צפו דעיכה ו-13% צפו צמיחה. במכון ציגלמן אומרים כי פסימיות המנהלים עלולה לבשר על המשך הדכדוך בשוק המניות.

שוק התעסוקה לא צפוי להיפגע על פי הערכות המנהלים. נתוני התעסוקה במשק ימשיכו להיות גבוהים כאשר רוב גדול של 64% בקרב המנהלים מעריך כי בארגונו לא ישתנה מספר העובדים בחצי השנה הקרובה.

רו"ח אהוד ציגלמן, מרכז המחקר, לא רואה בכך בהכרח דבר טוב, "מדובר על תעסוקה מאולצת ולא יעילה. יוקר המחיה והמיסוי הנמוך על עבודה בשכר נמוך, מכריחים כמעט כל בגיר בישראל לעבוד וזה לא תורם ליצירת מומחיות", להערכתו, הדבר עלול להביא לכדי פגיעה בתוצר העתידי של המשק.

ציגלמן מוסיף כי "יוקר המחיה נוצר מעליה גלובאלית של מחירי הסחורות ונתמך על ידי מדיניות ממשלתית של העלאת שער הדולר על ידי בנק ישראל, עליה בהיקף השיקלי של גביית המע"מ על סחורות שכעת יקרות יותר, וייבוש היצע הנדל"ן במרכז הארץ". לדבריו, "המפתח להקלה ביוקר המחיה טמון בעיקר בהיפוך מדיניות ממשלתית."

עבור ציגלמן, הצעדים אותם יש לנקוט ברורים, "על הממשלה לעודד צמיחה מבוססת מנועים מקומיים כמו צריכה פרטית, בנייה למגורים ובניית תשתיות לאומיות. בנוסף להורדה דיפרנציאלית בשיעור המע"מ על מוצרי יסוד ודירות ראשונות, לצד הקמת ערים חדשות ורכבות תחתיות".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully