וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסקונט מתייעל: יסגור שבעה מתוך 150 סניפיו

סיון איזסקו

9.11.2011 / 9:17

על פי דו"חות הרבעון השני של הבנק, 74.5% מהכנסותיו שמשו לכיסוי העלויות התפעוליות. בניסיון להקל על בעיית יחסי היעילות הנמוכים החליטה ההנהלה על סגירת 7 סניפים

בנק דיסקונט פתח במהלך להתייעלות, שבמסגרתו ייסגרו שבעה מתוך 150 סניפיו, במטרה לחסוך עשרות מיליוני שקלים בשנה. המהלך נועד להקל על בעיית יחסי היעילות הנמוכים שמהם סובל הבנק זה שנים ארוכות. על פי דו"חות הרבעון השני, 74.5% מהכנסות הבנק שמשו לכיסוי העלויות התפעוליות.

מהלכים להתייעלות הבנק נמצאים כיום בראש סדר העדיפויות של דיסקונט, שהכריז ביולי על התוכנית האסטרטגית שלו לשנים הקרובות, שבה יפרשו כ-500 עובדים בפרישה מוקדמת ובתנאים מועדפים. היעד של הבנק בנושא היעילות הוא להוריד את יחס ההוצאות התפעוליות לסך ההכנסות ל-69% בסוף 2013.

שבעת הסניפים שייסגרו ממוקמים באזור המרכז, בסמיכות לסניפים אחרים של דיסקונט ופעילות הסניפים שייסגרו תועבר לסניפים הסמוכים. ככלל, לדיסקונט אין אפשרות לפטר עובדים בעלי קביעות, לנוכח ההסכמים הקיבוציים עם ועד העובדים. על כן, במסגרת המהלך לא יפוטרו עובדים אלא ישולבו בסניפים הקיימים של הבנק. עם זאת, בהגיע מועד פרישתם, הבנק לא יגייס עובדים חדשים במקומם.

סגירת הסניפים תחסוך לבנק הוצאות שכירות (או לחלופין תאפשר לבנק למכור את הנדל"ן שבהם פועלים הסניפים), אחזקה ותפעול. על פי הערכות, המהלך יביא לחיסכון של עשרות מיליוני שקלים כבר ב-2012.

הסניף הראשון שייסגר הוא סניף כיכר נח בגבעתיים, שפעילותו תועבר לסניף ויצמן בעיר, והודעה על כך נשלחה לבעלי החשבונות בסניף. במקביל, וללא קשר למהלך, מתכנן דיסקונט לפתוח במהלך 2012 ארבעה סניפים חדשים, באזורים שבהם אין לבנק נוכחות מספקת.

מי שמוביל את מהלך מיזוג הסניפים הוא יובל גביש, ראש החטיבה הקמעונית של הבנק, שנכנס לתפקידו בינואר. הסבב הקודם של מיזוג סניפים היה ב-2003, כשראובן שפיגל, כיום מנכ"ל הבנק, כיהן כראש החטיבה הקמעונית. המהלך של שפיגל כלל מיזוג של 34 סניפים בתוך שנתיים.

בתוך כך, ל-TheMarker נודע כי כ-800 עובדי דיסקונט נרשמו במרכזי הפרישה של הבנק, במטרה לקבל מידע על התנאים שיוצעו להם במסגרת פרישה מוקדמת מרצון. מתוכם, הספיקו עד כה 131 עובדים לחתום על הסכמתם לפרוש בתנאי פרישה מועדפים. דיסקונט הקציב למהלך הפרישה המוקדמת תקציב של כ-500 מיליון שקל לכ-500 עובדים. כלומר, מדובר בתוספת תשלום של מיליון שקל לפורש בממוצע, מעבר לתנאי הפרישה שצבר במהלך עבודתו בבנק. דיסקונט מעריך כי פרישה מוקדמת של 500 עובדים תחסוך 100-150 מיליון שקל לבנק כבר ב-2012.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully