וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לגארד: "הכלכלה העולמית בסיכון של עשור אבוד"

9.11.2011 / 9:34

בנאום שנשאה בסין אמרה ראש קרן המטבע הבינלאומית כריסטין לגארד כי משבר החובות באירופה יצר תחזית של חוסר ודאות עבור הכלכלה הגלובלית. "יש לעשות יותר כדי להשיב את הבטחון"

ראש קרן המטבע הבינלאומית, כריסטין לגארד, הזהירה כי הכלכלה הגלובלית נמצאת בסיכון להפוך ל"עשור אבוד". לגארד הוסיפה כי משבר החובות באירופה יצר תחזית של חוסר ודאות עבור הכלכלה הגלובלית.

יו"ר קרן המטבע ציינה אומנם כי המאמצים לפתרון המשבר מכוונים למקום הנכון אך לדבריה יש לעשות יותר כדי להשיב את הבטחון. לגארד נאמה בסין והוסיפה פנייה למדינה באומרה כי זו צריכה להחזיר האיזון לכלכלתה.

"התחושה שלנו היא שאם לא ננהג באומץ ויחדיו, הכלכלה העולמית מתקרבת בסחרור אל עבר חוסר ודאות, אי יציבות כלכלית והתמוטטות אפשרית בביקושים בעולם", אמרה. "אנחנו מסתכנים בעשור אבוד של צמיחה נמוכה ואבטלה גבוהה".

הערותיה של לגארד מגיעות על רקע החששות כי משבר החובות בגוש היורו עלול להתפשט לכלכלות הגדולות באזור. אתמול (שלישי) התשואה על אג"ח ממשלת איטליה זינקו ל-6.77% - הרמה הגבוהה ביותר מאז השקת היורו 1999 - דבר שהגדיל את החששות כי המדינה לא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה. מכן עולה הדאגה כי איטליה תיאלץ להיות מחולצת כמו יוון, אירלנד ופורטוגל.

הפחד הוא כי משבר החובות באירופה יתפשט ולכך תהיה השפעה גדולה על הכלכלה הגלובלית. באותו הזמן, ישנן חששות מהאטה כלכלית בארה"ב על רקע ניסיונות המדינה להתניע את הצמיחה ולטפל בשיעורי האבטלה הגבוהים.

לגארד אמרה כי שילוב גורמים אלו מהווה איום לכלכלה הגלובלית. "רואים בוודאות עננים באופק", אמרה. "מעונן במיוחד בכלכלות המפותחות ובמיוחד באירופה וארה"ב".

ה-"עשור האבוד" ביפן ליווה במשך שנות ה-90 את הכלכלה בעודה מתנדנדת פנימה והחוצה אל המיתון וצומחת בשיעור של 1% בשנה לאחר התמוטטות בועת הנדל"ן. באסיה, "מדינות צריכות להתכונן לכל סערה שעלולה להגיע לחופיהם", אמרה לגארד.

סין והודו אמרו כי הכלכלה הגלובלית נמצאת ב"שלב קריטי" כך לפי ההצהרה שפירסמו שתי האומות במסגרת פגישתן השנתית. "בשווקים המתעוררים שם הצמיחה יחסית חזקה, ישנם סימנים ברורים של האטה על רקע הקשיים בכלכלות המפותחות שזולגים למדינות נוספות. על רקע קשיים אלו שני הצדדים מכירים כי יש לחזק את שיתוף הפעולה הגלובלית" נכתב בהצהרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully