וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסיגה של 4% ביצוא התעשייתי ברבעון השלישי

אורה קורן

9.11.2011 / 11:55

לדברי אגף כלכלה בהתאחדות התעשיינים נסוג היצוא התעשייתי מאז הרבעון השני ב-6.5%. היצוא התעשייתי הסתכם ברבע השלישי של השנה בכ-3.6 מיליארד דולר בממוצע לחודש

ברבע השלישי של 2011 נרשמה נסיגה ריאלית חדה, של כ- 4%, ביצוא התעשייתי, בהמשך לירידה של 2.4% ברבע השני של השנה - כך נמסר מאגף כלכלה בהתאחדות התעשיינים בראשות רובי גינל. לדבריו, מאז הרבע השני של 2011, עת חודשו הירידות ביצוא, נסוג היצוא התעשייתי בשיעור ריאלי מצטבר של כ-6.5%. היצוא התעשייתי הסתכם ברבע השלישי של השנה בכ-3.6 מיליארד דולר בממוצע לחודש.

הנסיגה הריאלית נבעה ברובה מירידה חדה ביותר, של כ-8%, ביצוא קבוצת ענפי הטכנולוגיה העילית, לצד ירידה של כ-2% ביצוא קבוצות ענפי הטכנולוגיה המעורבת-עילית. ירידות אלו מותנו בחלקן הודות לגידול ביצוא קבוצות ענפי הטכנולוגיה המעורבת-מסורתית (2%) והמסורתית (1%).

בבחינה ענפית נמצא, כי הירידה ביצוא התעשייתי נגזרה בחלקה הגדול מנסיגה של כ-23% ביצוא ענף התרופות, לצד ירידה גם ביצוא ענפי הכימיה למעט תרופות (3%-), הרכיבים האלקטרוניים (5%-), הכרייה והמינרלים (5%-) והעץ, נייר ודפוס (7%-).

הנסיגה ביצוא קוזזה בחלקה בעיקר הודות לגידול ביצוא ענפי כלי הטיס (11%) והמכונות והציוד (5%). בנוסף, גידול ביצוא נרשם גם בענפי התכשיטים (9%), המזון והמשקאות (6%), הגומי והפלסטיק (5%) והמתכת (4%).

למרות הגידול החד ביצוא כלי הטייס, רשמה קבוצת ענפי האלקטרוניקה קיפאון ביצוא בתקופה הנסקרת. יתרה מכך, בנטרול השפעתו החיובית של ענף כלי הטייס, רשמו יתר ענפי האלקטרוניקה נסיגה ריאלית של כ-1.5% ביצוא. בעוד הנסיגה ביצוא ענף הרכיבים האלקטרוניים צפויה להיות זמנית (עד לסיום שלב ההשקעה של אינטל), הרי שהקיפאון ביצוא ענף הציוד האלקטרוני מדאיג, במיוחד כאשר חל לאחר נסיגה חדה (כ- 7%) ברבע השני.

אמיר חייק, מנכ"ל התאחדות התעשיינים אמר, כי השוק העולמי סוגר את השורות ומקשה את היצוא אליו. חוסר הוודאות הגובר בכלכלה העולמית מגביר את החשדנות ההדדית וגורם ליותר ויותר מדינות לעודד תוצרת מקומית וייצוא על ידי יצירת תנאים המקלים על היצרנים המקומיים תוך הקשחת הייבוא באמצעים שונים. חוסר האיזון במדיניות הממשלתית שלנו, מצביע על חוסר הבנה של המצב. על מקבלי ההחלטות לעודד ולטפח את היצואנים ויפה שעה אחת קודם".

  • עוד באותו נושא:
  • יצוא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully