וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה מפילה את אירופה: פרנקפורט יורדת ב-2.4%

נדן פלדמן

9.11.2011 / 13:42

לאחר שתשואות אג"ח ממשלת איטליה זינקו ליותר מ-7% הגיבו בורסות אירופה בירידות חדות. לונדון מאבדת 1.8%, פרנקפורט ופריז מאבדות 2.4% מערכן

המסחר בבורסות אירופה נפתח בעליות שערים אך עבר לירידות לאחר שתשואות אג"ח ממשלת איטליה זינקו ליותר מ-7% עקב חששות כי התהפוכות הפוליטיות במדינה יותירו את השווקים בחוסר יציבות. אמש הודיע ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני כי יתפטר מתפקידו עם אישור תכנית הצנע במדינה.

הזינוק בתשואות אג"ח איטליה נרשם לאחר שקלירנט, חברה בריטית הפועלת כברוקרית, הודיעה כי תדרוש מלקוחותיה המעוניינים להשקיע באג"ח ממשלת איטליה פקדונות גדולים יותר, ובכך אותתה לשווקים על הסכנה באיטליה. תשואות אג"ח של איטליה ל-10 שנים נסחרות כעת בשיא שלילי של 7.4% - שיעור בו פורטוגל ואירלנד פנו לקבלת חילוץ פיננסי.

לונדון מאבדת 1.8%, פרנקפורט יורדת ב-2.4% ופריז נופלת בשיעור זהה. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי רושם ירידה של 1.8%. מדריד נחלשת ב-2.8% ומילאנו נופלת ב-4.1%.

היורו נחלש מול הדולר ב-1.2% לרמה של 1.3663 דולר ליורו. הפרנק השוויצי נסחר מול הדולר בירידות של 0.5% למחיר 0.9032 פרנק לדולר.

הנפט מסוג טקסס מתוק נסחר בירידה של 1.1% במחיר של 95.76 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בניו יורק. החוזים על הנפט הגולמי מסוג ברנט נסחרים בירידות של 1.3% במחיר של 113.870 דולר לחבית בבורסת הסחורות של לונדון. החוזים על הזהב למסירה בדצמבר יורדים ב-0.75% ונסחרים במחיר של 1,785.7 דולר לאונקייה.

התפטרות ברלוסקוני

סילביו ברלוסקוני, ראש ממשלת איטליה, הסכים להתפטר אמש מתפקידו לאחר לחצים פוליטיים גוברים בעקבות הצבעה על התקציב שנערכה מוקדם יותר, בה איבד את הרוב בפרלמנט.

נשיא איטליה, ג'ורג'יו נפוליטאנו, מסר כי ברלוסקוני הסכים להגיש את התפטרותו מיד לאחר שתאושר בפרלמנט תוכנית הצנע החדשה, הצפויה לעמוד להצבעה עד סוף החודש.

לשכת הנשיאות פירסמה הודעה רשמית על הפגישה ובה נמסר: "ראש הממשלה מסר כי הוא מודע להשלכות של ההצבעה היום בפרלמנט, אך בה בעת הביע דאגה עמוקה בנוגע לצורך הדחוף לענות על ציפיות השותפים האירופיים שלנו באישור תוכנית הצנע", נמסר מהקווירינלה.

ברלוסקוני איבד את הרוב הפרלמנט, לאחר שזכה ב-308 קולות בלבד מתוך 630 מושבים בהצבעה על תקציב המדינה. מדובר במספר נמוך מ-316 קולות להם הוא זקוק על מנת לקבל רוב מוחלט בפרלמנט, מה שהגביר את הקריאות להתפטרותו. "לממשלה אין רוב", אמר פייר לואיג'י ברסאני, מנהיג המפלגה הדמוקרטית, המפלגה הגדולה ביותר באופוזיציה, שקרא להתפטרותו: "כולנו יודעים שאיטליה נוטלת סיכון ממשי לכך שלא תהיה לה גישה לשווקים הפיננסיים בימים הקרובים".

הכבוד הלאומי של יוון

ביוון מסרבת המערכת הפוליטית להירגע. שעות ספורות לאחר שהטלוויזיה הממלכתית ביוון דיווחה אמש כי לוקאס פפאדמוס, לשעבר סגן נשיא הבנק המרכזי של אירופה, יהיה ראש הממשלה הבא של המדינה, מכשול חדש ניצב בפני מלאכת הרכבת הממשלה.

ראש האופוזיציה ומנהיג מפלגת השמרנים, אנתוניס סמאראס, הביע הסתייגות חריפה מדרישת שרי האוצר של האיחוד האירופי כי על ראשי המערכת הפוליטית ביוון לחתום בכתב על התחייבות למימוש תנאי תכנית החילוץ למדינה, שגובשה בידי מנהיגי גוש היורו בפסגה בבריסל בסוף אוקטובר.

"יש דבר כזה שנקרא כבוד לאומי", מסר סמאראס בהודעה לעיתונות. לדבריו, "אני חזרתי והסברתי מפורשות שעל מנת להגן על הכלכלה היוונית ועל היורו, יישום תכנית החילוץ הוא מחוייב המציאות. אך לא אתן לאיש להטיל ספק באמינות הצהרותיי".

הודעתו של מנהיג האופוזיציה הגיע לאחר ששר האוצר של יוון, אוונגלוס ווניזלוס, מסר בישיבת הקבינט כי חמישה פקידים בכירים ביוון נתבקשו על ידי קבוצת שרי האוצר של האיחוד האירופי לצרף את חתימותיהם לדרישה. זו נמסרה ליוונים ביום שני על ידי ראש הקבוצה וראש ממשלת לוקסמבורג, ז'אן קלוד יונקלר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully