וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי מחזיק באג"ח אילקיות בשווי 462 מיליון שקל

סיון איזסקו

9.11.2011 / 14:08

אגרות החוב האיטלקיות זינקו על רקע המשבר הפוליטי והכלכלי במדינה וגררו את הבורסות - כולל מניות הבנקים הישראליים לירידות. משקל החשיפה של בנק לאומי לאג"ח איטלקיות - 2% מהונו

מניות חמשת הבנקים הגדולים מובילות כעת את ירידות השערים בבורסה בתל אביב כשהבן מאבדות כעת 4-5% מערכן על רקע משבר האג"ח האיטלקיות. החשיפה הישירה של בנק לאומי לאיטליה מסתכמת באחזקת איגרות חוב בהיקף של 462 מיליון שקל של בנקים איטלקיים, המדורגים בדירוגים AA מינוס עד AAA. משקל חשיפה זו מהווה 2% מההון העצמי של הבנק.

כמו כן ללאומי חשיפות אשראי ללקוחות באיטליה בהיקף של 775 מיליון שקל. נתונים אלו מעודכנים לתום הרבעון השני של השנה. על פי הדו"חות, ללאומי אין החזקה ישירה באג"ח של איטליה, אולם סביר להניח כי המוסדות הפיננסיים האיטלקיים אליהם חשוף לאומי, מחזיקים החזקות מהותיות באג"ח איטלקיות.

לבנק הבינלאומי יש חשיפה ישירה לאג"ח איטלקיות בהיקף של 83 מיליון שקל. עיקר החשיפה היא לאג"ח ממשלתיות לפרעון עד 2017. משקל חשיפה זו מהווה 1.36% מההון העצמי של הבנק.

הבינלאומי השכיל להקטין חשיפה זו שכן שנה קודם לכן עמד היקף החשיפה על 246 מיליון שקל. עם זאת מאז הרבעון השני היקף החשיפה לאיטליה לא השתנה.

בנק הפועלים, מזרחי ודיסקונט לא חושפים בדו"חותיהם את היקף החשיפה לאג"חים על פי מדינות. בדו"חות הרבעון השלישי שיתפרסמו בסוף החודש יאלצו בנקים אלו לפרסם חשיפות לאיטליה בעקבות הנחיה חדשה של המפקח על הבנקים, שניתנה בעקבות משבר החוב האיטלקי.

מקורבים לבנק הפועלים טענו היום כי "לבנק הפועלים אין חשיפה ישירה לאיטליה דרך תיק הנוסטרו". דוברת בנק דיסקונט מסרה כי "לבנק דיסקונט אין חשיפה לאג"ח איטלקיות". דובר בנק מזרחי מסר כי "לבנק מזרחי טפחות אין חשיפה לאג"ח איטלקיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully