וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נסגר בירידות שערים חדות

אורן פרוינד

9.11.2011 / 23:45

על רקע הודעתה של החברה הבריטית, קלירנט, כי תדרוש פקדונות גבוהים יותר עבור השקעה באיטליה, שהפילה את הבורסות באירופה, המסחר נסגר בירידות. נסאד"ק ירד ב-3.9%; דאו ג'ונס צנח 3.2%

בורסות וול סטריט נסגרו הערב (רביעי) בירידות שערים חדות על רקע הודעתה של החברה הבריטית, קלירנט, כי תדרוש פקדונות גבוהים יותר עבור השקעה באיטליה, שהפילה את הבורסות באירופה. תשואת האג"ח ל-10 שנים של ממשלת איטליה זינקו היום לשיא של 7.4% במסחר באירופה.

מדד נאסד"ק נסגר בירידה של 3.9%, אולם איבד רק 2% מתחילת החודש, מדד S&P 500 השיל 3.7% מערכו והשלים ירידה של 1.9% מתחילת החודש, ומדד דאו ג'ונס נפל ב-3.2% ואיבד 1.5% מתחילת החודש. אגרות החוב האמריקאיות ל-10 איבדו 5% מערכן והתשואה עליהן עלתה ל-1.96%. מדד הפחד, שנותן אינדיקציה לפחד המשקיעים בארה"ב, זינק ב-30%.

מבין המניות היורדות בלטו בנק אוף אמריקה שאיבדה 5% במחזור גבוה, מורגן סטנלי שקרסה ב-8.5%, סיטי שירדה ב-5% וגולדמן זאקס שנפלה ב-8.5%. מבין המניות העולות בלטה אימפרבה הישראלית שזינקה 33% לאחר ההנפקה.

סימנים ראשונים לצמצום גוש היורו. בכירים בגרמניה ובצרפת דנים בתוכניות לרפורמה באיחוד האירופי, אשר תהפוך את גוש היורו לקטן ומאוחד יותר, כך אמרו לרויטרס מקורות באיחוד. "צרפת וגרמניה ערכו התייעצויות אינטנסיביות בנושא בחודשים האחרונים, בכל הדרגים", אמר מקור בכיר בבריסל לרויטרס. "אנחנו צריכים לערוך רשימה מדויקת של אלה שאינם רוצים להיות חלק מהמועדון ואלה שפשוט אינם יכולים".

הודעת ההתפטרות של ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני התקבלה תחילה בחיוב על ידי המשקיעים, שראו בו כמכשול להעברת מדיניות הצנע באיטליה שעשויה לקרב את מדינות אירופה צעד נוסף לפתרון משבר החובות.

בהצבעת האמון שהתקיימה אתמול באיטליה השיג ברלוסקוני רק 308 קולות תמיכה - 8 פחות מהרוב המכריע של 316 קולות מתוך 630 חברי פרלמנט. האופוזיציה קראה לברלוסקוני להתפטר, משום שההצבעה מוכיחה כי לממשלתו אין רוב בפרלמנט. הדיון שנערך בפרלמנט ברומא נסוב על דו"ח תקציב המדינה לשנת 2010, אשר משקף את תפקודה של הממשלה בשנה החולפת.

אייל קליין, אסטרטג ראשי לשווקים בינ"ל בבית ההשקעות IBI, התייחס לציפיות השוק להתפטרות של ברלוסקוני. לדבריו, ברלוסקוני אולי סוג של מכשול, אבל הוא בטח לא הבעיה. "החוב של איטליה מסתכם ב-1.8 טריליון יורו עם גרעון של 4% מהתוצר. כל ראש ממשלה חדש שיעלה יצטרך להתמודד מול אתגר קשה וההתפטרות של ברלוסקוני בטח לא תפתור את זה. השוק אולי יעלה בטווח המיידי אבל ישוב להיסחר בהתאם למגמה הנוכחית. " הסביר קליין.

ראש ממשלת יוון הודיע על התפטרותו

ראש ממשלת יוון, ג'ורג' פפנדראו, הודיע גם הוא באופן רשמי על התפטרותו. בנאומו הבטיח פפנדראו כי ממשלת האחדות החדשה תהיה התחלתו של עידן חדש, אך לא נקב בשמו של מי שימונה להחליפו. עם זאת, מקורות ביוון אמרו לרויטרס כי דובר הפרלמנט, פיליפוס פטסלניקוס, הוא שנבחר לעמוד בראש ממשלת האחדות.

עם פתיחת המסחר בבורסות אירופה, זינקו תשואות האג"ח של ממשלת איטליה ב-0.6% ל-7.372%. הזינוק בתשואות האג"ח מתרחש לאחר שבית הסליקה LCH , המשמש כגורם המוציא לפועל עסקה בין שני צדדים במסחר בניירות ערך, הודיע היום כי ידרוש מלקוחותיו המעוניינים להשקיע באג"ח של איטליה פיקדונות גדולים יותר, ובכך אותת לשווקים על הסכנה בהשקעה.

בארה"ב נשואות עיני המשקיעים כלפי יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, שצפוי לשאת דברים במסגרת כנס של עסקים קטנים ויזמויות בעתות של משבר. המשקיעים ממתינים להתייחסות ברננקי למתרחש באירופה, ותוהים אם יפעל על מנת למנוע התפשטות המצב לארה"ב.

ענקית הרכב האמריקאית ג'נרל מוטורס (GM) דיווחה היום על רווח רבעוני שביעי ברציפות, בעקבות עלייה במכירותיה בעולם. עם זאת, הרווח הנקי של החברה ירד ב-15% לאחר שהחברה הגדילה את הוצאותיה על חומרי גלם והשקת דגמים חדשים.
חברת אבטחת המידע הישראלית אימפרבה של שלמה קרמר, שנמנה עם מייסדי צ'ק פוינט, גייסה 90 מיליון דולר באמצעות הנפקת מניות ראשונית (IPO) בבורסת ניו יורק (NYSE).

החברה מכרה 5 מיליון מניות במחיר של 18 דולר, מעל לטווח המתוכנן של 14-16 דולר למניה לו ציפתה. שווי החברה הנגזר מההנפקה מסתכם בכ-400 מיליון דולר ומניית החברה החלה להיסחר לראשונה אתמול בערב תחת הסימול IMPV. הנהלת החברה סירבה להגיב לתוצאות ההנפקה.

חברת טופ אימג' הדואלית, המפתחת ומשווקת פתרונות לניהול וקליטת מסמכים, דיווחה היום כי רשמה ברבעון השלישי הכנסות של 7.2 מיליון דולר, גידול של 32% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בו עמדו ההכנסות על 5.4 מיליון דולר. ההכנסות תאמו את ציפיות האנליסטים.

חברת אלווריון הנסחרת בתל אביב ובניו יורק, השיקה היום את תחנת הבסיס הקומפקטית בריז-קומפקט (BreezeCOMPACT). החברה היא ספקית לרשתות תקשורת 4G בגישת פס רחב אלחוטי.

יצרנית מכונות המשקאות המוגזים סודה סטרים פירסמה היום את דו"חותיה הכספיים לרבעון השלישי של 2011 כאשר היא מכה את תחזיות האנליסטים, רושמת גידול בפרמטרים הכלכליים ומעלה את התחזיות לשנת 2011 כולה ב-20%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully