וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראל לוקר מועמד לתפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה

מוטי בסוק

10.11.2011 / 8:40

למרות שאין לו כל ניסיון בתחום הציבורי או הממשלתי, מסתמן כי עו"ד הראל לוקר, אחיו של המזכיר הצבאי של בנימין נתניהו יוחנן לוקר הוא המועמד המוביל למשרת מנכ"ל משרד ראש הממשלה

עו"ד הראל לוקר הוא המועמד המוביל של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לתפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה. המועמדות של לוקר מפתיעה מאוד, שכן הוא חסר כל ניסיון בתחום הציבורי או הממשלתי.

לוקר, 46, הוא אחיו של המזכיר הצבאי של ראש הממשלה, אלוף יוחנן לוקר. הוא יליד ישראל, בעל תואר ראשון במשפטים וחשבונאות מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני בחשבונאות מאוניברסיטת ג'ורג'טאון שבוושינגטון, עם התמחות במיסוי. הוא התמחה במשרדם של עורכי הדין ד"ר יורם דנציגר (כיום שופט בבית המשפט העליון) וד"ר דורי קלגסבלד, עבד כמה שנים בנושאי מס כעו"ד במשרד פריד-פרנק בוול סטריט ובעל רישיון לעריכת דין בארה"ב.

בישראל היה בעל משרד בוטיק למסים - שוחט-לוקר. בהמשך הצטרף כשותף בכיר למשרד עורכי הדין הוותיק ש.פרידמן ושות', שם הוא עובד כיום. במשרד כ-60 עובדים, שותפים, עורכי דין שכירים ומתמחים. המשרד מעורב בפעילות משפטית-עסקית בינלאומית. לוקר חבר בצוות הניהול של המשרד ומנהל את מחלקת המסים שלו.

לוקר מתמחה בנושאי מס כ-15 שנה. עם לקוחותיו נמנים משפחות בעלות הון, קרנות השקעה פרטיות (פריווט אקוויטי), קרנות גידור והון סיכון, חברות היי-טק, חברות זרות המשקיעות בישראל, חברות הנסחרות בישראל ובנאסד"ק, חברות נדל"ן וגופים בשוק ההון. עיסוקו העיקרי הוא ייעוץ בנושאי מס, כולל תכנוני מס בינלאומיים ופרה-רולינג.

בראיון עיתונאי סיפר כי כתבו עליו בספר המחזור של בית הספר שבו למד: "עליו כיורש של בגין כולם מצביעים".

מנכ"ל משרד ראש הממשלה נחשב לאחד התפקידים החשובים והרגישים בשירות הציבורי. המנכ"ל הוא הזרוע הארוכה של ראש הממשלה בכל משרדי הממשלה, בעיקר הכלכליים, ולפיכך נקרא לא פעם "מנכ"ל המנכ"לים".

מנכ"ל המשרד מעורב בבניית תקציב המדינה ובניהולו. אייל גבאי, המנכ"ל היוצא, עמד בראש וניהל בו בזמן כ-40 ועדות ממשלתיות וציבוריות. גבאי פרש סופית מתפקידו לפני יותר מחודשיים, לאחר שנעתר כמה פעמים לבקשת נתניהו, ודחה את הפרישה.

בחודשים האחרונים מחפש נתניהו מנכ"ל למשרדו, עד כה ללא תוצאות. לפני כחודש מינה נתניהו את מזכיר הממשלה, צבי האוזר, לממלא מקום מנכ"ל המשרד. נתניהו בחן בחודשים האחרונים כמה מועמדים לתפקיד, בהם עוזי לוי ועמית לנג, בעבר סגנים לראש אגף התקציבים באוצר, ונחום לנגנטל, לשעבר ח"כ מטעם המפד"ל.

מינוי מנכ"ל למשרד ראש הממשלה מחייב אישור של ועדת המינויים, בראשות נציב שרות המדינה משה דיין, ושני נציגי ציבור.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "כשיתמנה מנכ"ל, תצא הודעה רשמית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully