וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיונים בגרמניה וצרפת: להקטין את גוש היורו

10.11.2011 / 8:55

על רקע משבר החובות האירופי בגרמניה ובצרפת דנים בביצוע רפורמה באיחוד האירופי. "אנחנו צריכים לערוך רשימה מדויקת של אלה שאינם רוצים להיות חלק מהמועדון ואלה שפשוט אינם יכולים"

בכירים בגרמניה ובצרפת דנים בתוכניות לרפורמה באיחוד האירופי, אשר תהפוך את גוש היורו לקטן ומאוחד יותר, כך אמרו לרויטרס מקורות באיחוד.

"צרפת וגרמניה ערכו התייעצויות אינטנסיביות בנושא בחודשים האחרונים, בכל הדרגים", אמר מקור בכיר בבריסל לרויטרס. "אנחנו צריכים לערוך רשימה מדויקת של אלה שאינם רוצים להיות חלק מהמועדון ואלה שפשוט אינם יכולים".

נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, כבר רמז בנושא בעת שנאם בפני סטודנטים בשטרסבורג, כשאמר שהמודל האפשרי היחיד לעתיד הוא אירופה המורכבת משני רבדים - גוש היורו שינוע קדימה במהירות מואצת, והאיחוד האירופי שכולל 27 מדינות.

הדיונים בין קובעי מדיניות בכירים בפאריס, ברלין ובריסל, כבר העלו את האפשרות שמדינה אחת לפחות תעזוב את גוש היורו, בעוד שהמדינות הנותרות בליבה יפעלו לשילוב כלכלי הדוק יותר, כולל במדיניות מיסוי ותקציב.

גורם בכיר באיחוד האירופי אמר כי שינוי הרכבו של גוש היורו נדון ברמה האינטלקטואלית, אך לא הגיע לדיונים מעשיים או טכניים. מקור ממשלתי בצרפת אמר כי בשלב זה אין דיונים לגבי פרויקט שכזה. לרעיון של שינוי גוש היורו מתנגדות מדינות רבות באיחוד האירופי, אשר תמיכתן תידרש לכל שינוי. "המהלך הזה ישרטט מחדש את המפה הגיאופוליטית ויעלה מתחים חדשים", אמר דיפלומט באיחוד האירופי לרויטרס. "זה באמת עלול להיות סופה של אירופה שאנו מכירים".

עד לאחרונה לא הועלתה אפשרות עזיבתה של אף אחת מהחברות בגוש היורו, אך בשבוע שעבר, במסגרת הלחץ שהופעל על יוון, אמרו סרקוזי וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל כי היא תיאלץ לעזוב את גוש היורו אם לא תיישם את הרפורמות הנדרשות כתנאי לחבילת החילוץ. הדיונים האחרונים בין בכירי האיחוד נגעו יותר להערכה מחודשת לגבי מדיניות האיחוד בן ה-12 ומה שנחוץ על מנת לשמור על יציבותו בשנים הבאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully