וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משיאני השכר בכנסת: ראש אגף הטקסים

צבי זרחיה

10.11.2011 / 12:23

עשרת שיאני השכר בכנסת משתכרים בין 36,000 שקל ל-53,615 שקל לחודש. ברשימה ניתן למצוא משנים ליועץ המשפטי, קצין הכנסת, חבלן הכנסת ועוד

שכרם החודשי ברוטו של עשרת שיאני השכר בכנסת הוא 36,000-53,615 שקל בחודש, גבוה מהשכר החודשי של חבר כנסת, 34,762 שקל הנתונים מתייחסים ל-2011. מדובר בשכר ממוצע ברוטו לחודש למשרה, כולל שכר משולב, תוספות שכר, שעות נוספות והחזר הוצאות. עובדי הכנסת אינם נכללים בדו"ח השנתי של הממונה על השכר באוצר, שפורסם באחרונה.

המשנה ליועץ המשפטי, עו"ד אתי בנדלר, היא שיאנית השכר בכנסת - עם שכר חודשי ברוטו של 53,615 שקל. בכנסת הסבירו כי בנדלר, המכהנת גם כיועצת המשפטית של ועדת הכלכלה, היא יועצת משפטית ותיקה ומוערכת. שכרה מוצמד לשכר של שופט מחוזי, בדומה למשנים ליועץ המשפטי לממשלה, המשנים לפרקליט המדינה, פרקליטי מחוזות ומנהלי מחלקות במשרד המשפטים. סיבה נוספת לגובה השכר נעוצה בוותק שלה, העולה על 15 שנה.

אחריה, במקום השני ברשימת מקבלי השכר הגבוה, ניצבת מירי יכין - ראש אגף הטקסים והאירועים, עם שכר חודשי ברוטו של 48,922 שקל. תנאי השכר שלה מקבילים לאלה של ניצב משנה במשטרה.

במקום השלישי נמצא עו"ד אייל ינון, היועץ המשפטי לכנסת, עם שכר חודשי ברוטו של 47,435 שקל. שכרו של ינון צמוד לשכר של שופט עליון - אך נמוך מזה של סגניתו, בנדלר, מפני שיש לו פחות שנות ותק שיפוטי.

אחריו, במקום הרביעי, נמצא קצין הכנסת יוסף גריף, עם שכר חודשי ברוטו של 46,559 שקל. גריף מקביל בשכרו לתת ניצב במשטרה. מנכ"ל הכנסת, עו"ד דן לנדאו, משתכר 44,684 שקל בחודש, ומזכירת הכנסת, ירדנה מלר הורביץ, משתכרת 44,544 שקל. השניים מועסקים לפי שכר מנכ"ל במשרד ממשלתי, בתוספת פרלמנטרית חלקית. קצין הבטיחות של הכנסת יעקב משאש (שפרש בינתיים) משתכר 38,550 שקל ברוטו בחודש.

המשנה ליועץ המשפטי לכנסת, עו"ד סיגל קוגוט, משתכרת 38,517 שקל ברוטו בחודש. קוגוט צמודה בשכרה לשכר של שופט מחוזי. שכרו של חבלן הכנסת, סטיב ברנס, הוא 37,862 שקל ברוטו בחודש. עו"ד שגית אפיק , היועצת המשפטית של ועדת הכספים, משתכרת 36,250 שקל. אפיק עובדת כמות משמעותית של שעות נוספות, המתחייבות מאופי תפקידה. עקב היותה במשרת אם, זכאותה לשעות נוספות מתחילה בשעה מוקדמת.

שכרם של בכירי הכנסת נגזר, כאמור, משכרם של עובדים מקבילים בשירות הציבורי-ממשלתי. למשל, שכר המנכ"ל ומזכירת הכנסת מקבילים לשכר מנכ"ל משרד ממשלתי; המשפטנים הבכירים מקבילים לשופטים; ואנשי המשמר הבכירים מקבילים לבעלי דרגות בכירות במשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully