וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע המשבר באיטליה: אזהרות ממיתון באירופה

10.11.2011 / 13:19

"הצמיחה באירופה נעצרה וישנו סיכון למיתון חדש", כך טוען אולי רהן, הנציב המוניטרי של האיחוד האירופי. תחזית הצמיחה לשנה הבאה קוצצה מ-1.8% ל-0.5%

הנציבות האירופית הורידה את תחזית הצמיחה לגוש היורו לשנה הבאה ביותר ממחצית, ומסרה כי היא צופה סיכון למיתון. בנציבות אמרו היום כי התמ"ג המשוקלל של 17 המדינות החולקות את מטבע היורו צפוי לצמוח השנה ב-1.5% וב-0.5% בשנה הבאה. התחזית הקודמת של הנציבות היתה לצמיחה של 1.6% השנה ו-1.8% בשנה הבאה. ב-2013, צופה הנציבות צמיחה של 1.3%.

כלכלת גוש היורו מתנדנדת על סף מיתון בשעה שהממשלות מחפשות דרכים לפתור את משבר החוב שזיעזע את שוקי המניות בעולם. באיטליה, ראש הממשלה סילביו ברלוסקוני לא הצליח לשכנע את המשקיעים כי ארצו מסוגלת לצמצם את עול חובותיה. הנציבות הודיעה כי הסיכון לנסיגה כלכלית "אינו זניח" וכי היא מזהה משבר פיננסי בין האיומים העיקריים על גוש היורו.

"הצמיחה באירופה נעצרה וישנו סיכון למיתון חדש", אמר אולי רהן, הנציב המוניטרי של האיחוד האירופי. "ישנה הסכמה רחבה על המדיניות הנחוצה. מה שאנחנו צריכים כעת הוא יישום שלה ללא היסוס".

לפי תחזית הנציבות, החוב הממוצע של מדינות גוש היורו יגיע ל-90.4% מהתמ"ג בשנה הבאה לעומת 88% ב-2011. ב-2013, צופה הנציבות כי החוב יגיע ל-90.9% מהתמ"ג. הגירעון התקציבי עלול להגיע ל-4.1% מהתמ"ג השנה, לפני שיגיע ל-3.4% ב-2012, לפי הדו"ח. המגבלה המותרת באיחוד האירופי היא לחוב של 60% מהתמ"ג וגירעון של 3% מהתמ"ג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully