וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגמה בפרטנר משתנה: תהפוך עובדים לעובדי קבלן

אמיתי זיו

13.11.2011 / 8:36

על רקע צמצום כוח האדם והפיטורים הצפויים, פרטנר מתעתדת להוציא חלק מעובדיה למיקור חוץ, כלומר, להפוך אותם לעובדי קבלן. המנכ"ל הקודם, יעקב גלברד, הנהיג דווקא מגמה הפוכה

מאז פורסם דבר הפיטורים הצפויים בחברת פרטנר בשבוע שעבר, הרבה מספרים מסתובבים באוויר. אך כמה מעובדי החברה הולכים לאבד בפועל את משרתם?

גל הפיטורים הראשון יכלול כ-300-500 עובדים, רובם בתפקידי שירות ותמיכה. מהלך זה ייצא לפועל כבר בשבועות הקרובים. הוא יצטרף לפיטוריהם של כ-70 עובדי מטה, יקרים יותר, שעליהם הכריזה החברה לפני שבוע.

בנוסף, בטווח הארוך בכוונת החברה לקצץ בכוח האדם בסדר גודל משמעותי, ולהביא את מספר העובדים לרמה דומה לשתי חברות הסלולר המתחרות - סלקום ופלאפון. לפי נתונים שמסרו החברות ל-TheMarker באחרונה, פלאפון מעסיקה כיום 4,300 עובדים, סלקום 4,700 עובדים - ופרטנר 7,900 עובדים. לפיכך, מספר המפוטרים בפרטנר עלול להגיע בתיאוריה גם ל-3,000, אך אין כוונה כזו, בוודאי לא בטווח הקרוב. ככל הנראה, פרטנר תעצור באופן הדרגתי גיוסים למוקדי השירות - שם תחלופת כוח האדם גדולה והשחיקה טבעית ממילא. בנוסף תאחד החברה מוקדים טלפוניים, ובעיקר תחל במהלך של העברת פעילויות פנימיות לחברות מיקור חוץ בתחומים כמו שירות, תמיכה, מעבדות תיקונים ו-IT. לכן אפשר להעריך כי 1,000 מפוטרים בטווח של שנה מהיום הוא נתון ריאלי.

לפני כמעט שנה, בנובמבר 2010, החליט מנכ"ל פרטנר הקודם יעקב גלברד על גיוס גדול של כ-1,000 עובדים. כך כתבה אז החברה בהודעה לעיתונות: "פרטנר מרחיבה את המשאבים בכל נקודות המגע עם הלקוח ומעבה את מערכי השירות והתמיכה, בכל אגפי החברה. החברה מחזקת את המגמה של מיקור הפנים מקטינה את התלות במשאבים החיצוניים וקולטת עובדי קבלן כעובדי חברה. ב-2011 תגדל מצבת כוח האדם ביותר מ-10% לכ-7,750 עובדים".

ההחלטה של המנכ"ל הנוכחי, חיים רומנו, הפוכה אפוא ב-180 מעלות להחלטתו של גלברד. פרטנר תוציא הרבה עובדים למיקור חוץ, ולמעשה תהפוך אותם לעובדי קבלן. על מנת להמשיך לספק שירות סביר עם פחות כוח אדם במוקדים, פרטנר תצטרך גם לפשט את תוכניות התעריפים שלה ולהרחיב את יכולות ה"שירות העצמי" של הלקוח. אלה בדיוק התוכניות של רומנו, אך גם כאן מדובר בשינוי הדרגתי וארוך.

בה בעת, פרטנר נמצאת במהלכו של מיזוג עם 012 סמייל, שיאפשר לה לחסוך כפילויות בין החברות. למשל, פעילות הטלפון הקווי והאינטרנט של פרטנר תיסגר כולה ותעבור לסמייל. בנוסף, אין צורך שהחברות יחזיקו שתי הנהלות, שתי מחלקות להנהלת חשבונות, לייעוץ משפטי, IT ואדמיניסטרציה. חפיפות כאלו יצומצמו.

עוד בטרם פורסמה הודעת הספק-התפטרות ספק-פיטורים של גלברד לפני כמה חודשים, נפוצו שמועות על מערכת יחסים עכורה בינו לבין הבעלים והיו"ר אילן בן דב. הרקע למתיחות היה חילוקי דעות סביב הכיוון שאליו פרטנר הולכת. גלברד הקריב חלק מרווחיות החברה לטובת שיפור השירות והגדלת נתח השוק, אך בן דב חשב שגלברד הלך רחוק מדי. עזיבתו של גלברד והבחירה לנקוט עכשיו מהלך קיצוץ כה רחב, מראה על שינוי אסטרטגי - בו החברה בוחרת באסטרטגיית רווחיות מובהקת.

  • עוד באותו נושא:
  • פרטנר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully