וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשיים במכירת שופרסל? דחייה בחתימה על העסקה

מיכאל רוכוורגר

13.11.2011 / 8:51

אי.די.בי. וישראלום הודיעו על דחייה בשבוע של מועד החתימה על העסקה - נציגי הקבוצות יסעו ללונדון על מנת להציל אותה. "סביר להניח ש-72 השעות הקרובות יהיו קריטיות"

האם העסקה למכירת אחזקותיה של דסק"ש מקבוצת אי.די.בי וקמעונית המזון שופרסל לידי קבוצת הרוכשים בראשות איש העסקים הבריטי ליאו נואי ומתיו ברונפמן ושולם פישר בסכנת ביטול? ביום חמישי האחרון דיווחו קבוצת אי.די.בי וישראלום של ברונפמן-פישר כי המועד לחתימה על הסכם מחייב (בכפוף לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים) נדחה בשבוע עד ליום ראשון, 20 בונבמבר 2011.

הצדדים לא פירטו את הסיבות לדחייה, ואולם מאחורי הקלעים מתברר כי קיימות סוגיות שונות המפריעות לחתימה על ההסכם. בין השאר, מדובר על אי הסכמות לגבי אופן התשלומים והבטחונות השונים במסגרת העסקה. כמו כן, עוד לא ברור כיצד תיפטר הסוגייה שלפיה, בהתאם למסקנות הוועדה להגברת התחרותיות במשק, תיאלץ משפחת ברונפמן להחליט האם היא מעדיפה להישאר עם אחזקתה בבנק דיסקונט או בשופרסל.

נוסף לכך, ככל הנראה נתגלעו גם חילוקי דעות בין הרוכשים. היום אחר הצהריים יטוסו שולם פישר ורון הדסי (מנהל העסקים של קבוצת ברונפמן-פישר בישראל) ללונדון, בכדי לערוך סדרת פגישות עם ליאו נואי במטרה להציל את העסקה. "סביר להניח ש-72 השעות הקרובות יהיו קריטיות, האם העסקה תתקדם או שהצדדים ייפרדו לשלום", ציינו גורמים המקורבים לעסקה.

במסגרת התנאים המקוריים של ההסכם הלא מחייב שעליו חתמו הצדדים באוקטובר, דסק"ש היתה אמורה למכור את אחזקותיה בשופרסל במחיר של כ-24.18 שקל למניה ובתמורה כוללת של 2.4 מיליארד שקל - פרמיה של 47% על מחיר מניית שופרסל בשוק דאז. מתוך סכוםז ה דסק"ש היתה אמורה לקבל במזומן עם השלמת העסקה כ-650 מיליון שקל והשאר בעוד 5-6 שנים במסגרת הלוואת מוכר, שהיתה אמורה להעניק לרוכשים.

כעת, בעקבות הדחייה במועד החתימה על ההסכם המחייב, נדחה גם התאריך להשלמה הסופית של העסקה. הסמכות לאישור העסקה מותנית בידי דיוויד גילה, הממונה על ההגבלים, אולם מאחורי הקלעים גם בפיקוח על הבנקים בבנק ישראל עוקבים אחר התפתחויות העסקה. לפי ההערכות, המפקח ידרוש ממשפחת ברונפמן להציג מתווה מסודר למכירת אחזקותיה בגרעין השליטה בדיסקונט אם תושלם עסקת שופרסל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully