וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: "מודאגים מהירידה בהכנסות המדינה"

טל שלו, כתבתנו המדינית

13.11.2011 / 10:57

בפתח ישיבת הממשלה אמר שר האוצר יובל שטייניץ כי המשבר המתמשך באירופה מדאיג את משרדו. ברק בירך על הההחלטה להרחיב את הגירעון - החלטה שהאוצר מכחיש

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

שר האוצר יובל שטייניץ התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה למשבר הכלכלי באירופה ולהתפטרותו של ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני. שטייניץ אמר כי "אני לא רואה את אירופה יוצאת מהברוך וזה בהחלט מדאיג אותנו". לדבריו, "צריך להתאמץ שבעתיים לשמור על ההישגים של ישראל בשנתיים האחרונות".

"אנחנו בהחלט מודאגים מהירידה בהכנסות המדינה ברבעון השלישי שהן תוצאה של המשבר באירופה, נפילה בשוקי ההון והמחאה החברתית", אמר שטייניץ. "לקראת סוף 2012 כשנסכם את הרבעון הרביעי נבדוק שוב את התחזיות, נראה אם ואיזה צעדים צריך לנקוט כדי להביא לצמצום הגרעון ולשמירה על צמיחה גבוהה ואבטלה נמוכה. אנו שוקלים את כל הצעדים". שר האוצר הדגיש כי "אנו מאמצים את מסקנות דו"ח טרכטנברג בזהירות הראויה כשאנחנו כממשלה וכאוצר נותנים את הדגש העיקרי להתמודדות עם המשבר וכל השאר משני".

בתוך כך, שר הביטחון, אהוד ברק, אמר כי הוא מברך על פרסומים קודמים בדבר שינוי במדיניות משרד האוצר ועל כוונתו להגדיל את הגירעון באחוז תוצר אחד (8-7 מיליארד שקלים). בדיון עם שרי העצמאות הבוקר שב ברק על עמדתו ואמר: "אנו חייבים להרחיב את המסגרת כדי לענות על המסה הקריטית של צורכי המחאה, צורכי הביטחון החיוניים והצורך להגן מפני תוצאות המיתון המתקרב. הגדלה מבוקרת ונשלטת של הגרעון תגן על הרקמה האנושית והמשקית של החברה הישראלית. במצבי משבר זה חשוב יותר מכל דבר אחר". למרות דברי ברק, משרד האוצר הבהיר כי עדיין לא התקבלה כל החלטה באשר להרחבת הגירעון. "עדיין לא התקבלה כל החלטה באשר להתמודדות עם הגרעון הצפוי ב-2012", נמסר ממשרד האוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully