וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע המסחר בתל אביב נפתח בעליות חדות

שלי אפלברג

13.11.2011 / 17:12

על רקע אישור תכנית הצנע באיטליה והתפטרותו של ראש הממשלה סילביו ברלוסקוני נפתח המסחר באחד העם בעליות חדות. מדד הגז והנפט הוביל את העליות עם זינוק של 4.5%

המסחר בבורסת תל אביב נפתח הבוקר על רקע העליות בוול סטריט ולאור התמורות באיטליה וביוון בימים האחרונים, ונסגר בעליות שערים חדות בהובלת מדד הנפט והגז. בסוף השבוע זינקו הבורסות בוול סטריט ומנעו בכך שבוע שני ברציפות של ירידות, על רקע התפטרותו של ראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני, ואישור תוכנית הצנע במדינה ומינויו של ראש ממשלה חדש ביוון, לוקאס פפדמוס.

ת"א 25 סיים בעלייה של -2.5%; ת"א 100 הוסיף לערכו כ-2.3%. מדד הבנקים שצנח בשבוע שעבר, וזינק ב-3.3% בתחילת המסחר, סגר בעליה של 2.5%. מדד נדל"ן 15 הוסיף לערכו כ-3.2%, ומדד הנפט והגז סיים את המסחר עם זינוק של 4.5% - הגבוה מבין המדדים. מדדי התל בונד נסחרו עם עליות של 0.2%. עליות השערים בשוק התבצעו במחזור דלל של 999 מיליון שקל בלבד.

לדברי רפי ניב מנכ"ל מיטב קרנות נאמנות, הדרמה היום דווקא התחוללה בשוק איגרות החוב הסולידיות. אג"ח שקליות רושמות ירידות שערים לצד עליית תשואות. החולשה באפיק זה לדעתו, היא על רקע הדיבורים על כך שמסגרת התקציב של מדינת ישראל תיפרץ והגירעון יגדל. "קיימות שמועות כי האוצר שוקל להגדיל בשנת 2012 את הגירעון בתקציב המדינה ב-1% תוצר. מדובר בכ-8-7 מיליארד שקל לגירעון", מסביר ניב, וטוען כי אם הגירעון יעלה אז הממשלה תצטרך לגייס יותר כספים - מה שמוביל את מגזר השוק הסולידי לירידות שערים מכיוון שיהיה יותר היצע בשוק.

יונתן כץ כלכלן בלידר שוקי הון גורס כי "למרות הציפייה לגירעון גדול בשנת 2012 של 3.7% מהתוצר וגידול בהיקף ההנפקות של אג"ח, שוק האג"ח הישראלי אינו מסוגל לקלוט עודף היצע זה תוך כדי ירידת תשואות ארוכות."

לדברי כץ, מתרבים הסימנים בישראל להתמתנות בפעילות הכלכלית. את הסימנים לכך הוא מוצא בהאטה ברכישות בכרטיסי אשראי, לצד הירידה בביקוש לדירות .הטיפול הלקוי בחוב האירופאי ימשיך להעיב על השווקים בתקופה הקרובה ועל השוק הישראלי.

לדברי הכלכלן הראשי בכלל פיננסים, אמיר כהנוביץ', "התרחיש הגרוע ביותר, קריסה של מדינות מובילות בגוש היורו, עלה על השולחן. ניתוחים כלכליים שונים מנסים לתת הסתברויות לחדלות פירעון של איטליה והמשקיעים אפילו מוכנית לתת הסתברויות לחדלות פירעון של צרפת. כל התרחישים תומחרו, ועתה הרציונאליות עדיין לא פותרת אותנו מלהיגרר בעל כורחנו להיות בני ערובה של השוק, כשכל עוד ההסתברויות ימשיכו להשתנות נאלץ להמשיך לסבול תנודתיות גבוהה".

בכנס האנליסטים הבינלאומי השנתי של אופנהיימר נחשף סקר חדש בקרב כלל ציבור המשקיעים המוסדיים בישראל שגילה ירידה של 48% בשיעור המוסדיים המאמינים במניות כהשקעה לשנה הקרובה.

מניות במרכז

ניירות הערך של חברת פרטנר נסחרו על רקע ההודעה של מידרוג כי היא מורידה היום את אופק הדירוג של פרטנר מיציב לשלילי. לטענת מדרוג "התחרות בשוק הסלולר תפגע ברווחיות החברה". כמו כן , הסיכונים והאתגרים העומדים בפני החברה בטווח הזמן הקצר-בינוני יובילו לשחיקה נוספת ברווחיות ולהאטה נוספת ביחסי כיסוי החוב וזאת, על רקע הגברת התחרות ובהתחשב גם ביכולת החברה להציג התייעלות ואף ירידה מסוימת בהיקף החוב הפיננסי.

הידיעה על כך כי יצרנית הנפט הגדולה בסין CNOOC, מתחרתה של סינופק, הנסחרת לפי שווי של 90 מיליארד דולר תשלח משלחת לסיור בישראל ולפגישות עם גורמים בעולם חיפושי הגז והנפט - הן החברות והן הרגולטורים, שאת אישורם תצטרך לכל עסקה שתבצע בעתיד והידיעה על כך כי השותפות בתמר מנהלות במקביל משא ומתן עם חברה קוריאנית להקמת מתקן הנזלה צף הזניקו את מניות הגז והנפט בתל אביב מעלה ב 4.5% מניית רציו סימה עם זינוק של 10% , אבנר הוסיפה לערכה כ 5% וישראמקו סיימה בעליה של 3% .

אנלייט נסחרת על רקע סגירת החוזה להקמת חווה סולארית בנגב, על שטח של 500 דונם בשווי כולל של 700 מיליון שקל.

אפריקה מגורים פירסמה את הדו"חות הכספיים לרבעון השלישי. במהלך תשעת החודשים הראשונים של שנת 2011 מכרה החברה 322 יחידות דיור בהיקף של כ-535 מיליון. ההכנסות ממכירת דירות בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2011 צמחו בכ-40% לכ-347 מיליון שקל.

בית משפט פדרלי לערעורים אישר החלטה בערכאה נמוכה יותר ודחה את בקשתה של טבע להוציא צו מניעה נגד המשך השיווק של גרסה גנרית של הגלולה נגד הריון Seasonique על ידי חברת ווטסון. טבע ביקשה להפסיק את השיווק עד לפסיקה בתיק העיקרי במשפט הפטנטים שהיא מנהלת עם ווטסון. טבע טוענת שהגרסה הגנרית של ווטסון מפרה פטנט שרשמה על סיזוניק שתוקפו עד 2024.

בטר פלייס, חברת התשתית לרכב חשמלי, הודיעה היום כי סיימה סבב גיוס שלישי, בהיקף 200 מיליון דולר. הגיוס נערך לפי שווי של 2.25 מילארד דולר, כמעט כפול משוויה בגיוס הקודם, בראשית 2010, שהיה 1.25 מילארד דולר.

קמעונאית המזון שופרסל נסחרה על רקע שמועות לפיהן הסיבה לדחייה בסגירת המשא ומתן למכירת אחזקותיה של דסק"ש מקבוצת אי.די.בי וקמעונית המזון שופרסל לידי קבוצת הרוכשים בראשות איש העסקים הבריטי ליאו נואי ומתיו ברונפמן ושולם פישר, היא אי הסכמות לגבי אופן התשלומים והבטחונות השונים במסגרת העסקה. כמו כן, עוד לא ברור כיצד תיפטר הסוגייה שלפיה, בהתאם למסקנות הוועדה להגברת התחרותיות במשק, תיאלץ משפחת ברונפמן להחליט האם היא מעדיפה להישאר עם אחזקתה בבנק דיסקונט או בשופרסל.

נצבא נסחרה על רקע הכוונה למכירת 9 נכסי מקרקעין בצרפת שבבעלותן של החברות הבנות הזרות שבבעלותה, בתמורה כוללת של כ-108 מיליון יורו.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully