וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרות רווח לבנקים לאומי והבינלאומי

סיון איזסקו

14.11.2011 / 9:56

הבנקים לאומי והבינלאומי הזהירו הבוקר כי יציגו רווחיות אפסית בדו"חות הרבעון השלישי. בנק לאומי דיווח כי הרווח הנקי צפוי להיות בין 50 ל-100 מיליון שקל

הטלטלה בשווקים מגיע אל מערכת הבנקאות: הבנקים לאומי והבינלאומי הזהירו הבוקר כי יציגו רווחיות אפסית בדו"חות הרבעון השלישי.

בנק לאומי דיווח הבוקר כי "על פי הערכות ואומדנים ראשוניים לגבי התוצאות העסקיות של קבוצת לאומי, הבנק מעריך כי הרווח הנקי הצפוי ברביע השלישי של שנת 2011, הינו בסדר גודל שבין 50 מיליון שקל לבין 100 מיליון שקל, שהינו רווח נקי נמוך משמעותית מהרווח הנקי שהיה לבנק בשני הרבעונים הראשונים של השנה. הירידה ברווח הנקי נגרמה עקב ההשלכות של ירידת השערים של ניירות הערך הנסחרים בבורסה בישראל, ובמיוחד בשל ההשפעה המצטברת של ירידת הערך של ההשקעה במניות חברת פרטנר תקשורת".

בהודעה לעיתונות של בנק לאומי נכתב הבוקר כי "ההפחתה החשבונאית בשווי החזקות הבנק במניות פרטנר, נובעת מירידה מתמשכת ומהותית במחיר מניות פרטנר בשוק, שהחלה בפברואר השנה ואשר הגיעה לשיאה בסוף הרבעון השלישי של 2011. מניית פרטנר רשומה בתיק הזמין למכירה, ובהתאם לכללי החשבונאות המקובלים, נדרשת ההפחתה לרווח והפסד, בשל ירידת ערך "משמעותית ומתמשכת" במחיר המניה. זאת, על אף שמאז סוף הרבעון השלישי ועד לסוף השבוע האחרון, רשמה המניה עלייה של כ-14% בשווייה.

"ראוי להדגיש כי במהלך הזמן הקצר מאז השקיע לאומי בחברה (כשנתיים), החזיר הבנק, בעיקר באמצעות דיבידנדים כשליש מהשקעתו בה: כ- 177 מיליון שקלים, מתוך השקעה של כ- 520 מיליון שקלים. עוד ראוי לציין כי ההרעה בתוצאות הרבעון השלישי של 2011, נובעת בעיקר מהפרשה חשבונאית חד פעמית שאינה בבסיס הפעילות השוטף של הבנק. יש להדגיש כי יחס הלימות ההון של לאומי הוא מהגבוהים במערכת ובתום הרבעון השני של 2011 הסתכם יחס הלימות ההון ב-13.96%, מזה יחס הון ליבה של 8.20%".

הבנק הבינלאומי , שבשליטת צדיק בינו ובניהולה של סמדר ברבר צדיק, דיווח הבוקר כי על פי אומדן ראשוני של תוצאות הרבעון השלישי, מעריך הבנק כי בשל הירידות החדות בשוקי ההון בארץ ובעולם, תוצאות הרבעון צפויות להסתכם ברווח קל או בהפסד קל לעומת רווחיות נורמלית של הבנק שבין 200-100 מיליון שקל ברבעון.

בבנק הבהירים כי הרווחיות מהפעילות הבנקאית (מתן אשראי וקבלת פיקדונות) היתה נורמלית וכי שחיקת הרווח נבעה מהטלטלה בשווקים שפגעה בתיק הנוסטרו של הבנק. כמו כן, ירידות השערים בבורסה הקטינו את הפיצויים לעובדי הבנק וכתוצאה מכך הבנק נאלץ להזרים כספים לטובת חשבון הפיצויים לעובדים. כמו כן, הושפע הבנק לרעה כתוצאה מפעילות בנגזרים.

הבינלאומי דיווח כי יתכנו עוד שינויים עד לפרסום הדו"חות בסוף החודש וזאת לאור התנודתיות בשווקים שעוד עשויה לשנות את התוצאות.

עוד דיווח הבנק כי על פי אומדן ראשוני, תוצאות הבנק לשלושת הרבעונים הראשונים של השנה צפויות להסתכם ברווח, בהתחשב ברווח הנקי בחצי השנה הראשונה של 2011 שהסתכם בסך 286 מיליון שקל.

בימים אלו עמלים בבנקים על הכנת הדו"חות הכספיים לרבעון השלישי שיתפרסמו בסוף החודש. לא מן הנמנע כי בנקים נוספים יציגו הרעה בתוצאות נוכח משבר החוב האירופי ששחק את תיקי הנוסטרו של הבנקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully