וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גפני: נתניהו מתייחס למדיניותו הכלכלית כמו דת

14.11.2011 / 13:45

בדברים שנשא בכנס סוף שנת המס של פירמת רואי החשבון PwC Israel תקף יו"ר ועדת הכספים משה גפני את מדיניותו הכלכלית של ראש הממשלה. "ממשלה וכנסת לא מקימים ועדה על המובן מאליו"

"ראש הממשלה סירב לשנות את המדיניות הכלכלית שלו למרות שוועדת הכספים קראה לכך שוב ושוב. זה היה כמו לומר לאדם דתי שייסע בשבת. כשנתניהו החליט לבסוף, בשל המחאה החברתית, לשנות את המדיניות, הוא מצא דרך - להקים ועדה ציבורית מיותרת" - כך אמר היום יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, בכנס סוף שנת המס של פירמת רואי החשבון PwC Israel.

גפני שב והתייחס להתנגדותו לוועדת טרכטנברג: "אני התנגדתי לעצם הקמת הועדה. ממשלה וכנסת לא מקימים ועדה על דבר מובן מאליו, שעבורו נבחרה הממשלה והכנסת. הנושא הכללי נדון בכנסת בוועדת הכספים, כולם יודעים את זה. למה היה צריך ועדה ציבורית? האם אנחנו יודעים פחות מהם? אני תומך במחאה החברתית. אבל המנהיגות צריכה להיזהר לא ללכת שבי אחרי המחאה, מנהיגות צריכה לעשות את מה שהיא מבינה וזה טובת הציבור".

לדברי גפני, "מעמד הביניים עובד ומתפרנס ולא יכול לגמור את החודש, הוא רואה שהמשק חזק, שיש יציבות כלכלית והוא לא יכול לקנות דירה. הוא יודע שהמדינה מרוויחה הרבה כסף על הדירה. אדם רואה שהוא מקבל חשבון מים מנופח כאילו הוא מנהל חברה גדולה ולא משפחה רגילה - אני אמרתי שהציבור לא ישתוק".

יו"ר ועדת הכספים הציג 3 פתרונות: הפחתת המסים העקיפים והעלאת המסים הישירים, טיפול בריכוזיות והגברת המודעות של הציבור ש"לא בודק על מה הוא משלם". לדברי גפני, "חלק גדול מהמחאה הציבורית הוא כלפי הציבור, הוא לא צריך לקנות כל מה שמפורסם".

גפני התייחס גם להעברת משאבי המדינה לידייים פרטיות: "העשירונים העליונים, חלקם לפחות, קיבלו מהמדינה משאבי טבע במחיר מצחיק - מפעלי ים המלח, נפט וגז. המדינה נתנה לאנשים שעודדו תעסוקה והקימו מפעלים. אבל כשמסתכלים היום בעידן שאנו חיים, זה דבר שלא מתקבל על הדעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully