וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע אזהרות הרווח של הבנקים: ירידות באחד העם

דרור רייך

14.11.2011 / 17:34

מדד הבנקים הוביל את הירידות בבורסה התל אביבית ואיבד 3% מערכו. מדד ת"א 25 איבד 1% ואילו מדד ת"א 100 ירד ב-0.9%

המסחר באחד העם נחתם בירידות שערים על רקע המשבר באירופה ואזהרות הרווח שפירסמו הבוקר הבנקים לאומי והבינלאומי.ת"א 25 השיל כ-1% מערכו, ת"א 100 החסיר 0.9%; מדד הבנקים שנמצא היום במוקד לאחר שלאומי והבינלאומי הזהירו כי יציגו רווחיות אפסית בדו"חות הרבעון השלישי, איבד מערכו 3%. הבנקים השילו מערכם 3% ו-1.1% בהתאמה. גם בנק הפועלים נחתם בירידה של 3.7% ודיסקונט השיל 2.3% מערכו. מדד נדל"ן 15 ירד בכ-0.7%.

מדד הגז והנפט היה היחיד שסיים בטריטוריה הירוקה עם עלייה של 1.5% בדומה לאתמול . בלטו בעליות ישראמקו שהוסיפה 3.75%; דלק קידוחים שעלתה בכ-2.3 %; ואבנר שעלתה בכ-2.7%.

יובל בן זאב מכלל פיננסים, התייחס לירידות במניות הפיננסים ואמר "הסיכונים היו ידועים; הירידה בתיק הנוסטרו ובהפרשה להפסדי אשראי והחשש מהמפקח על הבנקים בנושא הלימות ההון של לקוחות ממונפים - כל אלה גדולים יותר ממה שחשבו המשקיעים ולכן אנו רואים את הצניחה במניות".

עוד הוסיף בן זאב כי "חשוב לזכור שבשבוע שעבר הבנקים ירדו בכ-6% על רקע המתרחש באיטליה והאזהרה הבוקר כבר הייתה ידועה למשקיעים, אולם אנשים עדיין חוששים מהעתיד לבוא".

בשוק הסולידי נרשמה מגמה מעורבת, באגרות החוב הממשלתיות הצמודות (גליל) נרשמו ירידות של עד 0.3% בשקליות (שחר) נרשמו עליות קלות של עד 0.1%. בגזרת הקונצרניות נרשמת מגמה שלילית, מדד התל בונד 20 השיל כ-0.26% מערכו, מדדי התל בונד 40 ו-60 יורדים בכ-0.28% ו-0.27% בהתאמה.

אמש פורסמו מספר הנחיות של המפקח על הבנקים, הרשות לניירות ערך והממונה על שוק ההון שעשויים להשפיע על המסחר באחד העם בטווח הארוך והקצר.

המפקח על הבנקים, דודו זקן, דרש אמש כי מדיניות האשראי של הבנקים תכלול התייחסות למימון ממונף. לרוב מדובר בעסקות לצורך רכישת שליטה בחברות באמצעות גיוס חוב חריג. על פי סקירה של המפקח על הבנקים אודות מערכת הבנקאות, האשראי לרכישת אמצעי שליטה הסתכם ב-2010 ב-26 מיליארד שקל.

רשות ניירות ערך פירסמה אמש את מודל הפיקוח החדש על ענף תעודות הסל בישראל. לפי המודל החדש תוכל רשות ניירות ערך לדרוש ממנהלי תעודות הסל לעמוד בדרישות הקצאת הון ובכללי השקעה וניהול סיכונים על פי פרמטרים אותם תקבע. הגידול בתעשיית תעודות הסל שהגיעו להיקפים של כ-60 מיליארד שקל בכ-400 תעודות הביאו את רשות ניירות להחיל מודל פיקוח חדש.

הממונה על שוק ההון, פרופ' עודד שריג, אישר אתמול הוראות המחייבות את הגופים המוסדיים לדווח לאגף כל רבעון על רשימת הנכסים בתיק הנוסטרו ברמת הנכס הבודד. זאת, לאחר שטיוטת ההוראה פורסמה כבר בפברואר השנה ונפתחה להערות הציבור והגופים המוסדיים.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל מעוניינת לשנות את אמנת האיחוד האירופי ותבקש כי כל 27 מדינות האיחוד יתנו לכך את הסכמתן עד סוף 2012, כך דיווחו מקורות ממשלתיים בגרמניה. מרקל הצליחה בחודש שעבר לשכנע את האיחוד האירופי לשקול תיקונים לאמנת ליסבון, אשר המשא ומתן עליה נמשך שמונה שנים. לטענתה, יש לשנות את האמנה אם האיחוד האירופי רוצה להקים מנגנון קבוע לטיפול במשברים כלכליים.

מניות במרכז

בנק לאומי דיווח הבוקר כי "על פי הערכות ואומדנים ראשוניים לגבי התוצאות העסקיות של קבוצת לאומי, הבנק מעריך כי הרווח הנקי הצפוי ברביע השלישי של שנת 2011, הינו בסדר גודל שבין 50 מיליון שקל לבין 100 מיליון שקל, שהינו רווח נקי נמוך משמעותית מהרווח הנקי שהיה לבנק בשני הרבעונים הראשונים של השנה. הירידה ברווח הנקי נגרמה עקב ההשלכות של ירידת השערים של ניירות הערך הנסחרים בבורסה בישראל, ובמיוחד בשל ההשפעה המצטברת של ירידת הערך של ההשקעה במניות חברת פרטנר תקשורת".

הבנק הבינלאומי , שבשליטת צדיק בינו ובניהולה של סמדר ברבר צדיק, דיווח הבוקר כי על פי אומדן ראשוני של תוצאות הרבעון השלישי, מעריך הבנק כי בשל הירידות החדות בשוקי ההון בארץ ובעולם, תוצאות הרבעון צפויות להסתכם ברווח קל או בהפסד קל לעומת רווחיות נורמלית של הבנק שבין 200-100 מיליון שקל ברבעון.

חברת אורמת תעשיות שבשליטת יהודה ודיתה ברוניצקי הפסידה 983 אלף דולר ברבעון השלישי של 2011 בהשוואה לרווח של 12.2 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2010. תוצאותיה הכספיות של אורמת תעשיות משקפות כמעט בלעדית את התוצאות של החברה הבת (60%) אורמת טכנולוגיות שנסחרת בארה"ב.

מחזיקי האג"ח של אאורה , להם חייבת החברה כ-250 מיליון שקל, העבירו אתמול בערב מסר חד וחלק לחברה, כי אם בעלי השליטה לא יכניסו יד לכיס והחברה תזרים 15 מיליון שקל כבטחונות לבעלי אגרות החוב לא תמונה מטעמם נציגות אשר תדון עם החברה על הסדר.

אחרי שאתמול בבוקר פורסם כי CNOOC הסינית מתעניינת בגז הישראלי של קבוצת תשובה, בעיקר לוויתן, דיווחה דלק קידוחים עם סיום המסחר ולאחר ידיעות שונות במהלך היום, כי דרום קוריאה מתעניינת בגז שבמבנה תמר - תגלית הגז הטבעי מול חופי חיפה שאמורה לספק את צרכי מדינת ישראל ל-20-30 השנים הקרובות.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully