וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: יום המסחר הראשון בשבוע נסגר בירידות

שלי אפלברג

14.11.2011 / 23:31

על רקע התנגדותה של קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, להנפקת אג"ח משותף לגוש היורו - נסגר המסחר בוול סטריט במגמה שלילית. מדד דאו ג'ונס איבד מערכו 0.7%; נאסד"ק נחלש ב-0.74%

יום המסחר הראשון בשבוע בוול סטריט נסגר בירידות שערים על רקע התהפוכות באירופה, לאחר שקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל חזרה והביעה היום (שני) את התנגדותה להנפקת אג"ח משותף לגוש היורו, ובעקבות אכזבת המשקיעים מהנפקת אג"ח איטליה מוקדם יותר בצהריים. המדדים אינם יורדים בחדות כעת בשל התקווה להמשך המגמה החיובית שאיפיינה את חזית נתוני המקרו בארה"ב בשבועות האחרונים. מדד דאו ג'ונס איבד כ-0.7% מערכו; מדד S&P 500 ירד ב-1.03% ; מדד הנאסד"ק נחלש ב-0.74%; האג"ח ל-10 שנים נסחרו בתשואה של 2.03%; הזהב עבר להיסחר בירידות של 0.5% ל-1,779 דולר לאונקייה והנפט נסחר בירידה של 1.3% ל-97.7 דולר לחבית.

מניות הבנקים מובילות את הירידות בארצות הברית: מניית סיטי נפלה ב-3.14%, בנק אוף אמריקה ירד ב-2.4% ומניית ג'יי.פי מורגן נופלת ב-2.19%. הירידות מתרחשות על רקע החרפת המשבר באירופה והידיעה על ההפסדים הגדולים אשר ספג הבנק האירופי אוניקרדיט, הבנק הגדול באיטליה ואחד הגדולים באירופה. הבנק דיווח היום על הפסדי ענק בגובה 10.6 מיליארד יורו ברבעון השלישי של השנה, לעומת רווח נקי של 334 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2010. כמו כן, הודיע הבנק על גיוס של 7.5 מיליון יורו מהציבור באמצעות מכירת מניות של הבנק.

בנק אוף אמריקה הודיע היום כי החליט למכור את מניותיו של הבנק הסיני CCB - היקף המכירה עומד על 10.4 מיליון דולר. מניות ענקית הטכנולוגיה יבמ נסחרות על רקע הידיעה כי המיליארדר וורן באפט רכש באמצעות ברקשייר האתווי 5.6% ממניות ענקית המחשוב תמורת 10.7 מיליארד דולר. זוהי ההשקעה הראשונה שלו בחברה טכנולוגית. ההשקעה של באפט התקבלה בהפתעה, שכן המיליארדר סירב במשך שנים להשקיע במניות טכנולוגיה, משום שטען כי קשה מדי לחזות אילו תחומים בענף יצליחו ואילו ייכשלו בטווח הארוך.

אינטל הכריזה על שיתוף פעולה עם מאסטרקרד

חברת וריפון, העוסקת בפיתוח פתרונות תשלום אלקטרוני מאובטחים למובייל, השלימה היום את העסקה הגדולה ביותר מאז הקמתה, לאחר שרכשה את חברת פוינט הסקנדינבית בסכום כולל של 815 מיליון דולר. בנוסף, תשלם וריפון 230 מיליון דולר לסילוק חובותיה של פוינט. חברת בואינג קיבלה את ההזמנה הגדולה ביותר בהיסטוריה להספקת 50 מטוסי סילון מדגם 777 בשווי של 18 מיליארד דולר לחברת אמירייטס מדובאי.

אינטל הכריזה היום על שיתוף פעולה רב שנתי עם חברת מאסטרקרד בעבור תשלומים און ליין. מטרת החברות לשפר את חווית המשתמש לצד ביטחון מסד הנתונים שמועבר בעסקות. אינטל תשלב את השבב שלה על גבי כרטיסי מאסטרקרד.

שני אייקונים אמריקאים יפרסמו השבוע את הדו"חות הרבעוניים שלהם. וול מארט, רשת הקמעונות הגדולה בעולם, תפרסם ביום שלישי את הדו"ח שלה לרבעון השלישי של 2011, על רקע פתיחת עונת החגים בארה"ב. ענקית האופנה גאפ, שהודיעה לאחרונה כי בכוונתה לסגור מאות חנויות על רקע ירידה חדה ברווחיות, תפרסם את הדו"חות שלה ביום חמישי.

השבוע יפורסמו שני מדדים בענף הנדל"ן שעשויים לאותת על תחילתה של התאוששות בשוק הנדל"ן. מדד הדיור של איגוד הקבלנים לחודש נובמבר יתפרסם ביום רביעי ואינו צפוי להשתנות לעומת החודש שקדם לו. ביום חמישי יתפרסם מדד התחלות הבנייה.

הבית הלבן נקט באחרונה צעדים שונים כדי לנסות ולאושש את שוק הדיור והמשכנתאות אשר נפגע בצורה הקשה ביותר כתוצאה מהמשבר הפיננסי ב-2008. לפני כשלושה שבועות הציג נשיא ארה"ב, ברק אובמה, תקנות חדשות שיקלו על מימון מחדש עבור בעלי בתים נטולי הון עצמי או בעלי הון עצמי מועט. ימים ספורים לאחר מכן הודיע אובמה על תכנית חדשה שמטרתה להעניק לסטודנטים פריסה נוחה יותר של פירעון הלוואות שכר לימוד.

עוד בחזית המקרו-כלכלית לחודש אוקטובר: המכירות הקמעוניות צפויות לעלות ב-0.4% לעומת ספטמבר, ומדד הייצור התעשייתי צפוי לעלות בשיעור דומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully