וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות דיווחים על האטה במשק: ירידות באחד העם

אורן פרוינד

15.11.2011 / 17:12

אחרי יום מסחר במחזור גבוה מהממוצע נחתם המסחר בבורסה התל אביבית בירידות שערים. ת"א 25 ירד ב-0.5% ואילו ת"א 100 איבד 0.8% מערכו

דיווחי ההאטה הכלכלית בארץ ובעולם גררו את הבורסה בת"א לירידות שערים במחזור מסחר של 1.16 מיליארד שקל - גבוה מהממוצע של הרבעון האחרון. המסחר התנהל ברובו בירידות שערים, שהתחזקו עם הדיווחים מאיטליה על חזרה לתשואות של 7% והתמתנו לקראת סגירת המסחר עם פתיחתו של המסחר בוול סטריט.

ת"א 25 שנסחר במהלך היום בירידה של 1.8%, סיים בירידה של 0.5% לרמה של 1,117.15 נקודות, ת"א 100 איבד 0.8% לרמה של 1001.25 נקודות, מדד הבנקים , שאיבד אתמול 3% מערכו, תיקן היום ב-0.6%. מדד נדל"ן 15 השיל 0.8% מערכו. רציו איבדה 9% לאחר שפירסמה דו"ח מאכזב למשקיעים.

הזירה האירופאית שוב במוקד המסחר, כשתשואות האג"ח של ממשלת איטליה רושמות הבוקר עליות של 0.25% ל-6.95% ומתקרבות שוב לשיעור של 7% בו ביקשו בעבר ממשלות פורטוגל, אירלנד ויוון סיוע. תשואות אג"ח ממשלת ספרד לעשר שנים עולות ב-0.178% ל-6.284%.

גם הזירה האמריקאית מעוררת את תשומת ליבם של המשקיעים כאשר שלל נתוני מקרו כלכליים צפויים להתפרסם היום בארה"ב, והחשוב מביניהם הוא מדד המחירים ליצרן (PPI) לחודש אוקטובר.

צפי האנליסטים הוא לירידה של 0.2%, לאחר שבחודש ספטמבר רשם המדד עלייה של 0.8%. נתון חשוב נוסף שצפוי להתפרסם היום בארה"ב הוא מדד הייצור התעשייתי לחודש אוקטובר, בעוד שצפי האנליסטים הוא לעלייה של 0.4% במדד, לאחר שעלה ב-0.2% בחודש ספטמבר האחרון.

סימני האטה כלכלית

חברת נובל אנרג'י , השותפה האמריקאית והמפעילה של כל תגליות הגז הטבעי בישראל, פירסמה לראשונה את הכמויות המוערכות בקידוח בלוק 12 בקפריסין, המתנהל בחודשים האחרונים. לפי נובל, קיימת הסתברות של 60% להמצאות 9-3 TCF (טריליון רגל מעוקבת) של גז טבעי במקום. מדובר בכמות מאכזבת עבור המשקיעים, מכיון ועד כה, למרות שלא יצאו הערכות רשמיות, הציפיות עמדו על 10 TCF. לדלק קידוחים ואבנר אופציה לרכוש 15% מהרישיונות כל אחת. מרגע פרסום ההודעה הופסק המסחר בשתי המניות ולא חודש עד לסיומו.

בעולם צפויות הכלכלות הגדולות לרשום האטה - כך צופה הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD) בדו"ח החודשי שלו. מדד המדדים המובילים של הארגון (CLI) ירד בספטמבר ל-100.4 נקודות לעומת 100.9 נקודות באוגוסט. בגוש היורו, המדד ירד ל-99.1 נקודות לעומת 99.9 באוגוסט. המדד נועד לאותת על הכיוון שבו מתקדמת הכלכלה העולמית, וכל רמה של פחות מ-100 נקודות מצביעה על נסיגה כלכלית.
משבר החוב האירופי העלה את הסיכון למיתון בארה"ב, ורוב הסיכויים הם שכלכלת ארה"ב תרשום נסיגה בתחילת 2012, כך עולה ממחקר של הבנק הפדרלי של סן פרנסיסקו.

בישראל, מומחי כלכלה סבורים כי המשק גלש בחודשים האחרונים להאטה, בעיקר בשל ההאטה בכלכלות של ארה"ב ואירופה - אבל גם בגלל בעיות מקומיות. עם זאת, הם מעריכים הי ישראל רחוקה כרגע ממיתון. בשלב זה אין תשובה מוסכמת לשאלה אם סכנת המיתון מאיימת על ישראל.

אייל קליין, אסטרטג ראשי לשווקים בינלאומיים בבית ההשקעות אי בי אי, התייחס הבוקר לסימני ההאטה בעולם: "אין ספק שהנתונים על הקפאה בצמיחה משפיעים לרעה על שוק המניות. מה שהשתנה פה זה שני דברים עיקריים: איטליה מתחילה להתקרב לתשואה של 7% באגרות החוב שלה ( 6.9% בשעה זו),

ובנוסף, מסביר קליין, "המשקיעים מתחילים להבין כי מינויים של פפדמוס ומונטי לראשי ממשלות יוון ואיטליה הן מינויים זמניים בלבד. ככל הנראה מדינות אלו ילכו לבחירות במהלך השנה הקרובה מה שמגביר את אי הודאות בשווקים.

מניות במרכז המסחר

חברת ההחזקות אפריקה תעשיות , שנמצאת בשליטתו של לב לבייב, מציגה גידול של 30% בהכנסותיה ברבעון השלישי ל-654 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 503 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, כך עולה מדו"חות החברה שפורסמו היום.

חברת הכשרה אנרגיה שבשליטת עופר נמרודי הודיעה הבוקר כי חתמה על הסכם לרכישת 37% משותפתה בקידוחי מירה ושרה - GGR הקנדית. הרכישה תבוצע בעסקת מזומן והחלפת מניות בשווי כולל של 11.5 מיליון דולר, המשקף ל-GGR שווי של 30 מיליון דולר - גבוה ב-36% ממחיר השוק של החברה.

קבוצת אי.די.בי פיתוח , חברת האחזקות של נוחי דנקנר השולטת בדיסקונט השקעות, כלל ביטוח וכלל תעשיות , מדווחת הבוקר על חלוקת דיווידנד של 1.383 שקל למניה שמסתכמים לסכום כולל של 64 מיליון שקל. ההחלטה על חלוקת הדיוויידנד התקבלה בדירקטוריון אתמול, כאשר הדיווידנד ישולם לבעלי המניות עוד היום.

אחרי פלאפון שדיווחה על רבעון חלש, דיווחה הבוקר גם סלקום על רבעון שלישי עם ירידה במרבית המדדים. הרווח הנקי של סלקום צנח ב-40% ל-199 מיליון שקל. הכנסות סלקום ירדו ברבעון השלישי ב-4% ל- 1.6 מיליארד שקל. הרווח התפעולי צנח ב-35% ל-349 מיליון שקל וה-EBITDA של החברה ירד ב-25% ל- 534 מיליון שקל.

חברת אורמת תעשיות שבשליטת יהודה ודיתה ברוניצקי, תיסחר לאחר שדיווחה כי הפסידה 983 אלף דולר ברבעון השלישי של 2011 בהשוואה לרווח של 12.2 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2010. תוצאותיה הכספיות של אורמת תעשיות משקפות כמעט בלעדית את התוצאות של החברה הבת (60%) אורמת טכנולוגיות שנסחרת בארה"ב.

חברת סאנפלאואר נסחרת על רקע הודעתה כי חתמה על הסכם לרכישת 2 פארקים סולאריים באיטליה בהיקף של 4.2 מיליון יורו.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully