וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נסגר במגמה חיובית

נמרוד הלפרן

16.11.2011 / 0:31

נתוני מקרו חיוביים דחפו את בורסות וול סטריט לעליות. מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.1%, מדד נאסד"ק טיפס ב-1.1%. בה בעת, הולכים וגוברים החששות מפני מיתון כלכלי חוזר באירופה

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית לאחר שנתוני מקרו כלכליים חיוביים שפורסמו היום בארה"ב האפילו בהשפעתם על חששות מפני החרפה במשבר החוב באירופה.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.1%; מדד S&P 500 , אשר שב ועלה ביום שישי מעל לרמתו בתחילת שנת 2011, הוסיף 0.5%; מדד נאסד"ק טיפס ב-1.1%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות, אשר פתח את יום המסחר בעליות, נסגר לבסוף בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.01% לרמה של 2.06%, לאחר שבמהלך יום המסחר כבר ירדה מתחת לרמה של 2%.

בחזית המקרו כלכלית בארה"ב: מדד המחירים ליצרן (PPI) בארה"ב ירד בחודש אוקטובר ב-0.3% - הירידה החדה ביותר זה ארבעה חודשים - לאחר עלייה של 0.8% בספטמבר, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לירידה מתונה יותר של 0.1%. לעומת חודש אוקטובר 2010, עלה מדד המחירים ליצרן בחודש שעבר ב-5.9%, לאחר עלייה של 6.9% בספטמבר. מדד הליבה של מדד המחירים לצרכן, שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה, נותר באוקטובר ללא שינוי - חודש ראשון מאז נובמבר 2010 בו מדד הליבה אינו רושם עלייה. תחזית הכלכלנים היתה כי מדד הליבה ירשום עלייה של 0.1%. לעומת אוקטובר 2010, עלה מדד הליבה בחודש שעבר ב-2.8%.

המכירות הקמעוניות בארה"ב עלו באוקטובר ב-0.5% לאחר עלייה של 1.1% בספטמבר, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מתונה יותר של 0.3%. המכירות של מוצרי אלקטרוניקה גדלו באוקטובר ב-3.7% - הזינוק החד ביותר מאז נובמבר 2009.

ראש ממשלת איטליה מריו מונטי. Isabella Bonotto, AP
רוב המפלגות הגדולות באיטליה מסרבות בינתיים להצטרף לממשלה החדשה שכן הן מודעות להתנגדות הציבורית לצעדי הצנע המתוכננים. ראש ממשלת איטליה הנכנס, מריו מונטי/AP, Isabella Bonotto

מדד פעילות הייצור באזור ניו יורק (מדד אמפייר סטייט) עלה החודש לרמה של 0.6% נקודות לעומת רמה של מינוס 8.5 נקודות באוקטובר. זו הפעם הראשונה מאז חודש מאי שהמדד מעל לרמה של אפס נקודות. מדד חיובי משקף צמיחה בפעילות ואילו מדד שלילי מצביע על התכווצות הפעילות. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מתונה יותר של המדד לרמה של מינוס 2 נקודות.

מצדו השני של האוקיינוס האטלנטי, התשואות על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים של איטליה שבו ועלו היום מעל לרמה של 7% - הרמה שבה ממשלות יוון, אירלנד ופורטוגל ביקשו סיוע מהאיחוד האירופי וגופים בינלאומיים כדי להתמודד עם משבר החוב שלהן. בה בעת, מרווח התשואות בין התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים של צרפת, ספרד ובלגיה לבין מקבילותיהן הגרמניות, התרחב לרמתו הגבוהה ביותר מאז נוסד גוש היורו.

ראש ממשלת איטליה החדש, מריו מונטי, מתקשה להקים ממשלה חדשה במדינה לאחר שנטל את השלטון מידי סילביו ברלוסקוני. רוב המפלגות הגדולות באיטליה תומכות במונטי, אולם מסרבות בינתיים להצטרף לממשלה החדשה שכן הן מודעות להתנגדות הציבורית לצעדי הצנע המתוכננים. היום אמור להפגש מונטי עם בכירים במפלגות.

ראש ממשלת יוון הטרי, לוקס פפדמוס, קרא אתמול להסכמה לאומית על הרפורמות במדינה, ואמר כי הישארות יוון בגוש היורו היא הפיתרון היחיד עבור המדינה. בנאומו הראשון בפרלמנט כראש ממשלה אמר פפדמוס כי יוון תמשיך במאמציה לטפל בבעיותיה הפיננסיות, והזהיר כי כישלון לעשות זאת יעמיד את עתידה של יוון בגוש היורו בסכנה.

חששות גוברים מפני מיתון באירופה

בה בעת, הולכים וגוברים החששות מפני מיתון כלכלי חוזר באירופה. כלכלת גוש היורו צמחה ברבעון השלישי ב-0.2% לעומת הרבעון השני של השנה, הודות לצמיחה של 0.5% בגרמניה ו-0.4% בצרפת לעומת הרבעון הקודם. מנגד, כלכלת יוון התכווצה ב-5.2% הרבעון - ירידה מתונה יותר מנפילה של 7.4% ברבעון השני של השנה.

וול מארט, הקמעונאית הגדולה בעולם, דיווחה היום על רווח נמוך מתחזיות האנליסטים, בין היתר בעקבות האטה במכירותיה בארה"ב. הרווח הנקי של ענקית הקמעונאות הסתכם ברבעון השלישי ב-3.34 מיליארד דולר, לעומת רווח של 3.44 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.

חברת הרשתות החברתיות לינקדאין הודיעה היום כי בעלי מניות קיימים מתכוונים למכור יותר מ-6.7 מיליון מניות של החברה, וכי חברת ההשקעה הפרטית ביין קפיטל - אחת המשקיעות המוקדמות בלינקדאין - תמכור את כל החזקותיה.
מכירת המניות תתבצע במקביל לגיוס של 100 מיליון דולר שתבצע החברה ממכירת מניות, שעליו הודיעה לינקדאין מוקדם יותר החודש. לינקדאין מסרה היום כי תמכור לפחות 1.3 מיליון מניות, אשר שוויין לפי מחיר הסגירה של המניה אמש הוא כ-100 מיליון דולר.

במסמכים שהגישה לרשות ני"ע בארה"ב (SEC) ציינה לינקדאין כי הכסף שיגויס ממכירת המניות נועד בין השאר להגביר את הגמישות הפיננסית של החברה.

ביין קפיטל מתכוונת למכור 3.7 מיליון מניות של לינקדאין, או 4.3% מסך המניות. בעל מניות קיים נוספים שמתכוון למכור מניות של לינקדאין הוא קרן הון סיכון הקשורה לחברת התוכנה SAP, אשר תציע למכירה כ-145 אלף מניות.

יצרנית המעגלים המשולבים טאואר פירסמה היום את תוצאותיה לרבעון השלישי של שנת 2011. הכנסות החברה הסתכמו ב-176.1 מיליון דולר - עלייה של 31% לעומת הרבעון המקביל וגידול של 26% לעומת הרבעון השני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully