וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר באחד העם נסגר בירידות שערים קלות

ערן אזרן

16.11.2011 / 16:50

המדדים נעו בין עליות קלות לירידות והמסחר בבורסה התל אביבית נחתם בירידות קלות. ת"א 25 ירד ב-0.4% ואילו ת"א 100 איבד 0.2% מערכו

עם סגירת המסחר באחד העם, נראה היה כי מזג האוויר הסגרירי והמדוכדך נתן את אותותיו גם אצל המשקיעים בשוק המקומי. במהלך שעות המסחר נעו המדדים לסירוגין בין עליות קלות של עד 0.5% לירידות של עד כ-1%, כשברוב הזמן הם דשדשו במקום. החשש להעמקת משבר החוב באירופה לאחר שתשואות האג"ח של איטליה וספרד עלו מעל ל-7% ו-5% בהתאמה, הכבידו על המדדים, וכך גם נתוני הצמיחה לרבעון השלישי, שהצביעו על האטה קלה במשק.

בסופו של יום, מדד ת"א 25 נחלש ב-0.4% ומדד ת"א 100 איבד 0.2%; מדד הבנקים נחלש ערך דומה, ואילו מדד נדל"ן 15 איבד 1%. בלטו במסחר: מניית רציו שעלתה ב-2% במחזור השני בגודלו בבורסה, לאחר שאיבדה אתמול כ-9%, ומניית סלקום שהמשיכה להיחלש ב-3% יום לאחר פרסום הדו"חות. מחזור המסחר הכללי היה דליל במיוחד והסתכם ב-990 מיליון שקל.

בשוק הסולידי, מדדי התל בונד רשמו ירידות של עד 0.2%, ומסכמים בזאת ירידה של עד 0.6% במהלך שבעת ימי המסחר האחרונים. בלטו במסחר איגרות החוב הארוכות של אי.די.בי פיתוח שירדו על רקע החלטת החברה מאתמול לחלק דיבידנד בהיקף של 64 מיליון שקל לבעלי המניות.

איגרות חוב מסדרה ט' של אי.די.בי. פיתוח, במח"מ של 8 שנים, ירדו ב-2.2% והתשואה עלתה ל-8.9%. אי.די.בי פיתוח מסדרה ז', במח"מ של כ-3 שנים, נסחרו ביציבות בתשואה של 8.4%, וכך גם סדרה ח' הקצרה (מח"מ של שנה) שנסחרה בתשואה של 5.14%.

בגזרת איגרות החוב הממשלתיות נרשמו עליות שערים הן באג"ח השקליות (שאינן צמודות למדד) והן בצמודות. אג"ח שקלית מסוג שחר לפדיון בינואר 2022 עלתה ב-0.25, כשהתשואה יורדת ל-4.62%. איגרת חוב צמודה לפדיון ב-2022 עלתה ב-0.17% בתשואה של 2.64%.

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פירסמה היום כי התוצר המקומי הגולמי עלה ברבעון השלישי ב-3.4% בחישוב שנתי. מדובר בהאטה בצמיחה לאחר שברבעון השני נרשמה צמיחה של 3.5% ו-4.7% ברבע הראשון של השנה. עוד עולה מהנתונים כי הצמיחה בתוצר העסקי במהלך הרבעון עמדה על 5.2% - שיפור משמעותי לעומת הרבעון הקודם.

הלמ"ס מציינת בהודעתה כי העלייה בתוצר ברבעון השלישי משקפת עלייה בולטת בהשקעות בנכסים קבועים (ההשקעה בבתי מגורים והשקעות ענפי המשק בבנייה, בציוד וכלי תחבורה), עלייה מתונה בהוצאה לצריכה פרטית וירידה ביצוא סחורות ושירותים.

אתמול פורסם מדד המחירים לצרכן לחודש אוקטובר, שהצביע על עלייה של 0.1%. מתחילת השנה (אוקטובר 2011 לעומת דצמבר 2010), עלו המדד הכללי ב-2.3%, המדד ללא ירקות ופירות ב-2.9% המדד ללא אנרגיה עלה ב-1.9% והמדד ללא דיור ב-1.2%. מה שהפתיע היה סעיף הדיור - שלראשונה מאז סתיו 2008, ירד ב-0.3%.

"עיקר ההפתעה במדד, נבע מירידה של 0.4% בסעיף שירותי הדיור בבעלות המהווה כ-19% מהמדד כולו. בשבועות האחרונים אנו עדים לקיפאון בשוק הדירות למכירה בעקבות צפי הרוכשים הפוטנציאליים לירידת מחירים עתידית ודחיית עסקאות", הסביר הבוקר כלכלן המקרו של פסגות אורי גרינפלד. "ירידת המחירים בשוק הנדל"ן (דירות למכירה) והחשש מהחמרת משבר החוב באירופה תומכים בהורדת הריבית. לכן, בהינתן שעד מועד ההחלטה לא יחולו התפתחויות חיוביות משמעותיות באירופה, אנו מעריכים כי בהסתברות של 60%, בנק ישראל יבחר להוריד את הריבית ב-0.25% לרמה של 2.75%", סיכם.

באירופה, התשואות על אג"ח ממשלתיות ל-10 שנים של איטליה שבו ועלו אתמול מעל לרמה של 7% - הרמה שבה ממשלות יוון, אירלנד ופורטוגל ביקשו סיוע מהאיחוד האירופי וגופים בינלאומיים כדי להתמודד עם משבר החוב שלהן. בה בעת, מרווח התשואות בין התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים של צרפת, ספרד ובלגיה לבין מקבילותיהן הגרמניות, התרחב לרמתו הגבוהה ביותר מאז נוסד גוש היורו.

ראש ממשלת יוון הטרי, לוקאס פפדמוס, קרא להסכמה לאומית על הרפורמות במדינה, ואמר כי הישארות יוון בגוש היורו היא הפיתרון היחיד עבור המדינה. בנאומו הראשון בפרלמנט כראש ממשלה אמר פפדמוס כי יוון תמשיך במאמציה לטפל בבעיותיה הפיננסיות, והזהיר כי כישלון לעשות זאת יעמיד את עתידה של יוון בגוש היורו בסכנה.

בה בעת, הולכים וגוברים החששות מפני מיתון כלכלי חוזר באירופה. כלכלת גוש היורו צמחה ברבעון השלישי ב-0.2% לעומת הרבעון השני של השנה, הודות לצמיחה של 0.5% בגרמניה ו-0.4% בצרפת לעומת הרבעון הקודם. מנגד, כלכלת יוון התכווצה ב-5.2% הרבעון - ירידה מתונה יותר מנפילה של 7.4%.

מניות בולטות במסחר

קונצרן אי.די.בי מרכז עניין הבוקר עם פרסום דו"חות של חברות בקבוצה: נייר חדרה דיווחה על מעבר להפסד תפעולי של 9.5 מיליון שקל ברבעון שנבע מהפרשה חד פעמית של כ-9 מיליון שקל בחברה הבת כרמל ומהתייקרות חדה של חומרי הגלם. בנוסף דיווחה החברה על מעבר להפסד נקי של 43 מיליון שקל, שנבע ברובו מהפרשות חד פעמיות בגין תשלום מס של החברה הנכדה בתורכיה.

כור הציגה הרבעון הפסד בגובה של 1.6 מיליארד שקל, לעומת הפסד של 359 מיליון שקל לפני שנה. ההפסד מיוחס להשקעה במניות הבנק השווייצי קרדיט סוויס . ההפסד נרשם הן עקב מימוש מניות קרדיט סוויס בשווי של 378 מיליון שקל והן בשל רישום ירידת ערך "על הניייר" בהיקף של כ-900 מיליון שקל. במקביל לפרסום הדו"חות החברה דיווחה כי מינתה את ליאור חנס לתפקיד יו"ר החברה במקומו של עמי אראל.

אלביט מערכות פירסמה היום את דו"חותיה לרבעון השלישי של השנה והציגה גידול של 11% ברווח התפעולי NON- GAAP אשר אינו מושפע מאירועים חד פעמיים, לצד מכירות שהסתכמו על 663.7 מיליון דולר גידול של 2% מהרבעון המקביל בשנת 2010 .

בקבוצת שטראוס , הרווח התפעולי ירד ב-16.7% ברבעון השלישי של 2011, בהשוואה לרבעון המקביל ב-2010, והסתכם ב-120 מיליון שקל - שהם 6% מהמחזור בהשוואה ל-8.1% מהמחזור במקביל ב 2010. הכנסותיה של שטראוס צמחו ב-13% ברבעון החולף, בהשוואה למקביל לו ב-2010 והסתכמו ב-2 מיליארד שקל. החברה מסבירה את הגידול בבכך שהצליחה להגדיל את מחיר המכירה הממוצע ב-3.8% - למרות המחאה החברתית.

למרות החולשה בשוק הסלולרי, הענף הנייח של שוק התקשורת שומר על יציבות: חברת הכבלים HOT סיימה את הרבעון השלישי של 2011 עם עלייה במרבית המדדים. החברה דיווחה על הכנסות של 836 מיליון שקל, עלייה של 2.5%. הרווח התפעולי של החברה לרבעון הסתכם ב-111 מיליון שקל, בדומה ל- 112 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

חברת מירלנד , זרוע הנדל"ן של אליעזר פישמן ברוסיה, דיווחה הבוקר כי הכנסות החברה ברבעון השלישי זינקו ב-137% לכ-10.4 מיליון דולר. זאת בהשוואה לכ-4.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בהכנסות נבע מגידול בשטחים המושכרים, פתיחה המרכז המסחרי בסראטוב בדצמבר 2010 וכן מעדכון דמי השכירות בחוזים קיימים.

פריגו קיבלה אתמול ממינהל המזון והתרופות האמריקאי אישור FDA לשווק והפצה של מוצר המקביל למוצר גרבר GOOD START® Gentle Infant Formula, המיועד לתינוקות הסובלים מגזים. החברה מעריכה כי המכירות ב-52 שבועות הקרובים יגיעו ל-55 מיליון דולר.

גיוון אימג'ינג הודיעה כי היא מתחילה את הניסוי הקליני בקפסולת מצלמת האנדוסקופיה שפיתחה. הגלולה, אותה בולעים החולים אוראלית, עוברת דרך דרכי העיכול בגוף האדם ואמורה לזהות פוליפים הגדולים מ-6 ס"מ במעי הגס.

גילת מערכות לוויין דיווחה אמש על רבעון מוצלח נוסף. החברה, המתמחה בפיתוח וייצור מוצרים לרשתות תקשורת לווייניות, רשמה במהלך הרבעון השלישי של 2011 זינוק של 430% ברווח התפעולי המתואם (Non-GAAP) ל-4.3 מיליון דולר, ועלייה של 45% בהכנסות הרבעוניות ל-84 מיליון דולר. הזינוק ברווחים חל על רקע רכישת וויבסטרים האמריקאית בסוף שנה שעברה תמורת 130 מיליון דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully