וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט נגרר לירידות מחשש לחשיפת הבנקים באירופה

נמרוד הלפרן

16.11.2011 / 23:47

חברת האשראי פיץ' הודיעה כי הרעה נוספת במשבר החוב באירופה עלולה להוריד את תחזית דירוג האשראי של הבנקים בארה"ב. המדדים המובילים נסגרו בירידות של כאחוז

בורסות וול סטריט נסגרו בירידות בהובלת מניות הבנקים לאחר שחברת דירוג האשראי פיץ' הזהירה כי בהיעדר פתרון למשבר החוב באירופה, יתכן שתיאלץ להוריד את תחזית דירוג האשראי של הבנקים בארה"ב.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-1.6%; מדד S&P 500 , אשר שב ועלה בשבוע שעבר מעל לרמתו בתחילת שנת 2011, איבד 1.6%; מדד נאסד"ק נסוג ב-1.7%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.03% לרמה של 2.03%.

חברת דירוג האשראי פיץ' הזהירה היום כי הרעה נוספת במשבר החוב באירופה, עלולה להוות איום רציני על דירוג האשראי של הבנקים בארה"ב, למרות שחשיפתם הישירה של הבנקים בארה"ב לשווקים אירופים הנתונים במשבר - יוון, אירלנד, איטליה, פורטוגל וספרד - היא ברמה שעמה הבנקים יוכלו להתמודד.

פיץ' הוספה כי במידה שלא יימצא פתרון מסודר למשבר החוב בגוש היורו, תיתכן הרעה בתחזית דירוג האשראי של המגזר הבנקאי בארה"ב. התחזית הנוכחית של פיץ' למגזר היא "יציב", אולם הסבירות לזעזוע שלילי באירופה הולכת וגדלה, ועלולה להביא לשינויים בתחזית.

פיץ' ציינה כי הבנקים בארה"ב אמנם צמצמו באופן משמעותי את החשיפה שלהם לשווקים אירופים הנתונים במשבר במהלך השנה החולפת, וכי נראה שהחשיפה הישירה ניתנת לשליטה לאור מצב ההון של הבנקים ומגוון מקורות ההכנסה שלהם.
סקירת מקרו ארה"ב

התפוקה התעשייתית בארה"ב גדלה בחודש שעבר בשיעור כמעט כפול מהתחזיות, מדד המחירים לצרכן ירד במפתיע בראשונה זה ארבעה חודשים, ומדד הביטחון בענף הבנייה עלה לשיא של 17 חודשים, לפי נתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב.

ארה"ב: נתוני מקרו

התפוקה התעשייתית בארה"ב גדלה באוקטובר ב-0.7% - העלייה החדה מאז יולי - לאחר ירידה של 0.1% בספטמבר, מסר היום הבנק הפדרלי. הגידול היה כמעט חד כפליים מתחזיות הכלכלנים לעלייה של 0.4% לאחר גידול של 0.2% שעליו דווח במקור בחודש ספטמבר.
מדד הביטחון בענף הבנייה בארה"ב של איגוד קבלני הבתים הלאומי (NAHB) ושל בנק ההשקעות וולס פארגו עלה בנובמבר לרמה של 20 נקודות - הרמה הגבוהה ביותר מאז חודש מאי 2010 - לעומת רמה של 17 נקודות באוקטובר. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מתונה יותר של המדד לרמה של 19 נקודות.

מדד המחירים לצרכן (CPI) בארה"ב ירד באוקטובר ב-0.1% לעומת ספטמבר - ירידה ראשונה זה ארבעה חודשים - בעקבות ירידה של 3.1% במחירי הבנזין, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה כי המדד יישאר ללא שינוי. לעומת חודש אוקטובר 2010, עלה המדד ב-3.5% לעומת עלייה של 3.9% בספטמבר.

מדד הליבה, אשר אינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה הנחשבים לתנודתיים, עלה באוקטובר ב-0.1% לעומת ספטמבר - בהתאם לתחזיות הכלכלנים. לעומת אוקטובר 2010, עלה מדד הליבה ב-2.1% לעומת 2% בספטמבר.
משרד העבודה האמריקאי מסר אתמול כי מדד המחירים ליצרן (PPI) בארה"ב ירד בחודש אוקטובר ב-0.3% - הירידה החדה ביותר זה ארבעה חודשים - לאחר עלייה של 0.8% בספטמבר. תחזית הכלכלנים היתה לירידה מתונה יותר של 0.1%. לעומת חודש אוקטובר 2010, עלה מדד המחירים ליצרן בחודש שעבר ב-5.9%, לאחר עלייה של 6.9% בספטמבר.

המסחר באירופה נסגר ביציבות

מצדו השני של האוקיינוס האטלנטי, נסגרו היום בורסות אירופה ביציבות על רקע תקוות כי מינויו של מריו מונטי לראש ממשלת איטליה יסייע לכלכלה השלישית בגודלה בגוש היורו להתגבר על משבר החוב הפוקד אותה. יום המסחר באירופה היה תנודתי על רקע דיווחים כי הבנק המרכזי של אירופה רכש אג"ח ממשלתיות של איטליה וספרד, ובעקבות אזהרת הבנק המרכזי של בריטניה כי במידה שלא יימצא פתרון למשבר החוב באירופה יהיו לכך השלכות שליליות משמעותיות על הכלכלה העולמית.

בורסת לונדון נסגרה בירידה של 0.2%; פרנקפורט נסוגה ב-0.3%; פאריס עלתה ב-0.5%; מילאנו ומדריד טיפסו ב-0.8%; אתונה נפלה ב-2.4%. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי נסגר ללא שינוי בתום יום מסחר תנודתי שבמהלכו כבר עלה ב-1.2% וירד ב-0.7%. המדד נמוך כעת ב-19% מהשיא של שנת 2011 שרשם בחודש פברואר.

מריו מונטי מונה היום רשמית לתפקיד ראש ממשלת איטליה והציג את ממשלתו החדשה, המבוססת על אנשי מקצוע ואקדמיה, ולא על פוליטיקאים. מונטי הצליח במשימתו הראשונה בפרק זמן קצר ביותר, כאשר רק לפני שלושה ימים קיבל מנדט מנשיא איטליה, ג'ורג'יו נפוליטנו, להרכיב את הממשלה החדשה ולעמוד בראשה.

הציפיות באיטליה הן כי ממשלה מקצועית, נעדרת כל אינטרסים פוליטיים, תוכל ליישם את תוכנית הצנע באופן יעיל ולהביא ליציבות בכלכלה השלישית בגודלה באירופה. באופן מעט מפתיע מינה עצמו מונטי, כלכלן ידוע ולשעבר נציב התחרותיות של האיחוד האירופי, לתפקיד שר הכלכלה, אך מדובר כנראה בעניין זמני עד למציאת מינוי ראוי לתפקיד הרגיש.
הבנק המרכזי של אירופה (ECB) התערב היום בשוקי האג"ח של מדינות גוש היורו וקנה אג"ח של מדינות מוכות חוב בשוק המשני על מנת לרסן את גל המכירות של האג"ח הממשלתיות, כך טענו סוחרים בשוק. "הבנק רכש במאסיביות אג"ח של איטליה וספרד לתקופות של שנתיים עד עשר שנים", אמר אחד הסוחרים לגבי התערבות הבנק המרכזי לסוכנות הידיעות רויטרס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מניית רמבוס צללה ב-60%

בנק אוף אינגלנד, הבנק המרכזי של בריטניה, העריך בדו"ח האינפלציה הרבעוני שפירסם כי במידה שקובעי המדיניות לא יצליחו לבלום את משבר החוב בגוש היורו, "יהיו לכך השלכות שלילית משמעותיות עבור כלכלת העולם וכלכלת בריטניה".
נשיא הנציבות האירופית, ז'וזה מנואל בארוסו, הזהיר היום כי גוש היורו ניצב בפני "משבר מערכתי" שההתגברות עליו תדרוש מחויבות גדולה יותר מצד כל המדינות החברות. "אנו ניצבים בפני משבר מערכתי שידרוש מחויבות חזקה יותר מצד כולם, אשר תצריך אמצעים נוספים וחשובים מאוד", אמר בארוסו בנאום בפרלמנט האירופי.

בארוסו הוסיף כי אף מדינה בגוש היורו לא חסינה בפני מתקפות על השווקים, וכי גוש היורו צריך לפעול בנחישות והחלטיות על מנת להראות למשקיעים כי הוא מסוגל להתמודד עם המשבר. הוא שב וקרא לאינטגרציה כלכלית עמוקה יותר בין המדינות החברות בגוש היורו ואמר כי אמצעים חדשים שנועדו להגדיל את הפיקוח על תקציביהן של מדינות גוש היורו ייושמו החל מהחודש הבא.

בין המניות הבולטות במסחר בוול סטריט היום היתה חברת השבבים רמבוס אשר צללה ב-60% לאחר שבית המשפט העליון של מדינת קליפורניה פסק נגדה בתביעה בגין תיאום מחירים שהגישה נגד יצרניות השבבים מיקרון והייניקס. מניית מיקרון זינקה ב-23%.

בחזית הדו"חות הכספיים בוול סטריט: קמעונאית ההלבשה אברקרומבי אנד פיץ' דיווחה על עלייה מתונה מהצפוי של 1.7% ברווחיה הרבעוניים למרות זינוק במכירותיה, בעקבות שחיקה בשולי הרווח של החברה.

בקרב המניות הישראליות בוול סטריט: נייר חדרה מקבוצת אידיבי אחזקות דיווחה על מעבר להפסד תפעולי של 9.5 מיליון שקל ברבעון שנבע מהפרשה חד פעמית של כ-9 מיליון שקל בחברה הבת כרמל ומהתייקרות חדה של חומרי הגלם. בנוסף דיווחה החברה על מעבר להפסד נקי של 43 מיליון שקל, שנבע ברובו מהפרשות חד פעמיות בגין תשלום מס של החברה הנכדה בתורכיה.

אלביט מערכות פירסמה היום את דו"חותיה לרבעון השלישי של השנה והציגה גידול של 11% ברווח התפעולי Non-GAAP אשר אינו מושפע מאירועים חד פעמיים, לצד מכירות שהסתכמו על 663.7 מיליון דולר גידול של 2% מהרבעון המקביל בשנת 2010 .

פריגו קיבלה אתמול אישור ממינהל המזון והתרופות האמריקאי לשיווק והפצה של מוצר המקביל למוצר גרבר GOOD START® Gentle Infant Formula, המיועד לתינוקות הסובלים מגזים. החברה מעריכה כי המכירות ב-52 שבועות הקרובים יגיעו ל-55 מיליון דולר.

גיוון אימג'ינג הודיעה כי היא מתחילה את הניסוי הקליני בקפסולת מצלמת האנדוסקופיה שפיתחה. הגלולה, אותה בולעים החולים אורלית, עוברת דרך דרכי העיכול בגוף האדם ואמורה לזהות פוליפים הגדולים מ-6 ס"מ במעי הגס.
גילת מערכות לוויין דיווחה אמש על רבעון מוצלח נוסף. החברה, המתמחה בפיתוח וייצור מוצרים לרשתות תקשורת לווייניות, רשמה במהלך הרבעון השלישי של 2011 זינוק של 430% ברווח התפעולי המתואם (Non-GAAP) ל-4.3 מיליון דולר, ועלייה של 45% בהכנסות הרבעוניות ל-84 מיליון דולר. הזינוק ברווחים חל על רקע רכישת וויבסטרים האמריקאית בסוף שנה שעברה תמורת 130 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully