וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לאירופה רק שבועות ספורים להימנע מפשיטת רגל"

17.11.2011 / 9:24

כלכלן בכיר בסיטי טען כי זמנה של אירופה אוזל במהירות לקראת פשיטת רגל של אחת ממדינות גוש היורו. "זה עלול לגרור אחריו את כל המערכת הבנקאית - צריך לפעול עכשיו"

לאירופה יש רק שבועות ספורים לפעול אם היא רוצה להמנע מחדלות פירעון של אחת ממדינות גוש היורו, כך אמר אתמול (רביעי) אחד הכלכלנים הבכירים בסיטי, וילם באוטר, בראיון טלוויזיוני לבלומברג.

"הזמן אוזל במהירות" אמר באוטר. "אני חושב שיש לנו אולי כמה חודשים, אולי רק שבועות, אולי רק ימים - לפני שאנחנו בסיכון מהותי ולא הכרחי בו אחת ממדינות גוש היורו כמו ספרד או איטליה לא תוכל לפרוע את חובותיה. דבר זה עלול לגרור אחריו את כל מערכת הבנקאות באירופה ובצפון אמריקה. לכן חייבים לפעול עכשיו". הרפיון מצד מנהיגי אירופה יחד עם המשך פעולות הבנק המרכזי של אירופה שמרחיב את רכישות האג"ח מגביר את הסיכוי כי מדינות נוספות כמו פינלנד ואוסטריה ידבקו במשבר.

התשואה על אג"ח ממשלת איטליה לעשר שנים עלתה אמש מעל ל-7% - שיעור בו מדינות כמו יוון, פורטוגל ואירלנד ביקשו חילוץ מגוש היורו. התשואות על אג"ח ממשלת ספרד לחמש שנים הגיעו אמש ל-5.82% - השיעור הגבוה מאז השקת היורו ב-1999. מחירי האג"ח של ממשלות פינלנד ואוסטריה צנח אתמול – דבר שהרים את התשואות אל מעל שיעור התשואות של אג"ח גרמניה.

הבנק המרכזי של אירופה רכש אתמול כמויות גדולות של אג"ח איטליה, כך דיווחה אמש בלומברג לפי שני מקורבים לנושא. דובר הבנק המרכזי סירב להגיב בנושא. בנוגע לרכישות האג"ח אמר באוטר כי הבנק המרכזי לא יירכוש ישירות את החוב של המדינה: "עבורם, רכישת חוב באופן ישיר זה כמו לקלל בכנסיה – פשוט לא עושים את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully