וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוגה של כור הורד ל-A2 עקב חשיפתה לסיכונים

ערן אזרן

17.11.2011 / 9:43

"האחזקה של כור במניות קרדיט סוויס חושפת אותה לסיכון שוק גבוה". כך טוענת חברת מדרוג שהחליטה על הורדת הדירוג. עם זאת שינתה החברה את האופק מ"שלילי" ל"יציב"

יום לאחר פרסום הדו"חות, חברת מידרוג מורידה הדירוג לכור מ-A1ל-A2 ומשנה האופק מ"שלילי" ל"יציב". בנימוקיה להחלטה מציינת מידרוג כי הורדת הדירוג בוצעה כתוצאה מהאחזקה של כור במניות קרדיט סוויס "החושפת אותה לסיכון שוק גבוה", וכן בשל אי וודאות לגבי מבנה האחזקות העתידי של החברה, וזאת למרות השיפור החד בנזילותה של כור ובגמישותה הפיננסית.

"להערכתנו", כותבים במידרוג, "חרף הירידה החדה שכבר הושלמה במחיר מניית קרדיט סוויס, הסיכון עדיין גבוה נוכח התנודתיות הגבוהה בשווקי ההון ובפרט השפעת משבר החוב האירופאי על תאגידים פיננסיים הפועלים ביבשת". נכון לתקופה זו כור מחזיקה בכ-2.31% מהון המניות של קרדיט סוויס, וזאת לאחר שהחברה ביצעה גם החודש רכישות נוספות של מניות קרדיט סוויס בעלות של כ-203 מיליון שקל.

עוד מנמקים במידרוג את הורדת הדירוג בדילול תיק האחזקות של כור ובאי ודאות לגבי מבנה האחזקות העתידי שלה. במידרוג מציינים בהקשר זה את עסקת המכירה של השליטה במכתשים אגן לידי כימצ'יינה, שהושלמה באחרונה, לפי שווי של 2.4 מיליארד דולר, וכן את עסקת מכירת חלקה של כור בבניין HSBC בניו יורק שנמכר לחברה האחות נכסים ובנין לפי שווי של 480 מיליון דולר.

נוסף על כך מציינים במידרוג את רמת המינוף הגבוהה בכור (חוב לעומת שווי נכסים – LTV) שעומדת נכון לעכשיו על 64% לעומת 55% בינואר 2011. עם זאת במידרוג מציינים כי יחס זה אינו כולל מימוש האופציה שעומדת בגין עסקת מכירת החברה הבת מכתשים-אגן לכימצ'ינה, ששווייה מוערך ב-600 מיליון שקל.

בנפרד להורדת הדירוג דיווחה אמש כור כי היא מקיימת מו"מ לחידוש ושיפור תנאי מסגרת אשראי בגין ההלוואה שקיבלה מהבנקים סיטי ומורגן סטנלי להשקעה במניות קרדיט סוויס. בין ביתר, החברה מסרה כי היא פועלת להקטנת מרווחי הריבית, הורדת "מחיר הרצפה" (שמאפשר לבנקים לדרוש פירעון מיידי של ההלוואה) למחיר של 12 פרנק שווייצי וכן קביעת "יחס חוב לבטוחה" (כלומר היקף האשראי אל מול שווי המניות המשמשות כבטוחה) אל 65%.

שני הדיווחים של כור נעשים על רקע הד"חות הרבעוניים שפורסמו אתמול בשעות הבוקר. הדו"חות הצביעו כי החשיפה הגבוהה לבנק השווייצי קרדיט סוויס, הביאה את החברה לרשום הפסד נוסף של כ-900 מיליון שקל בגין ירידת ערך המניות ("הפסד "על הנייר"), וכן הפסד אמיתי של 378 מיליון שקל בגין מכירה של חלק מהמניות.

להפסדים הללו התווסף גידול בהוצאות המימון, שגרם לכך שהשורה התחתונה של כור מסתכמת בהפסד של 1.64 מיליארד שקל ברבעון השלישי של 2011, לעומת הפסד של 359 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

  • עוד באותו נושא:
  • כור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully