וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: בג"ץ ישלח המדינה והמתמחים לגישור

רוני לינדר-גנץ

17.11.2011 / 12:18

בג"ץ ידון בעתירות שהגישו המתמחים נגד ביטול התפטרותם, אורך ההסכם ותורנותיהם הארוכות. לפי ההערכות יימנע בית המשפט גם הפעם מלהכריע בנושאים אלה וינסה למנות מגשר חיצוני

בבג"ץ עומד להיפתח בדקות הקרובות הדיון המכריע בעתירתם של המתמחים, שדורשים לבטל את פסק הדין של בית הדין הארצי לעבודה בחודש שעבר, שביטל את התפטרותם.

שתי עתירות נוספות מונחות כעת על שולחנו של בג"ץ. האחת עוסקת באורך ההסכם שנחתם לתשע שנים בטענה כי מדובר בפגיעה בחופש העיסוק. עתירה נוספת היא לגבי שעות העבודה של המתמחים שמבצעים תורנויות של 26 שעות ויותר ברציפות - דבר המנוגד, לטענת העותרים, לחוק שעות עבודה ומנוחה.

לפי ההערכות, בג"ץ יימנע גם הפעם מהכרעה חדה בתיק וינסה לכוון את הצדדים להסכמה על הליך גישור ביניהם. הפעם המגשר לא יהיה אחד מהדמויות שניהלו את המו"מ עד כה, אלא אדם חיצוני שעשוי "להזרים דם חדש" למערכת היחסים העכורה שנוצרה בין הרופאים לאוצר - דבר שלטענת רבים מונע כל אפשרות לפתרון המשבר. בימים האחרונים מקדמים כל בכירי מערכת הבריאות ובהם מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו ומנכ"ל שירותי בריאות כללית אלי דפס ואחרים את יוזמת הגישור, ונראה כי גם משרד האוצר לא פוסל את האפשרות.

בין השמות שעולים כמועמדים אפשריים לגישור: יו"ר כלל ביטוח ובעבר מנכ"ל הכללית אביגדור קפלן ופרופ' מרדכי שני, לשעבר מנכ"ל שיבא וחתן פרס ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully