וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימות בין גרמניה וצרפת על סמכויות קרן החילוץ

17.11.2011 / 13:37

צרפת סוברת כי יש להעניק לקרן מעמד של בנק שייאפשר לה להיות עצמאית יותר. גרמניה מתנגדת לכך וטענת כי רק יישום מדיניות צנע יביא לפיתרון משבר החובות

גרמניה וצרפת, מנהיגות גוש היורו ושתי הכלכלות הגדולות באירופה, גלשו בימים האחרונים למחלוקת מעמיקה על רקע סמכויות קרן החילוץ האירופית (EFSF) בטיפול במשבר החובות ביבשת.

המחלוקת נסובה בשאלה אם קרן החלוץ צריכה לקבל סמכויות נרחבות יותר, על מנת שתוכל להתערב באופן מהותי בטיפול במשבר החוב, לאחר שהנפקות האג"ח האחרונות של איטליה וספרד לא הרגיעו את השווקים.

צרפת סבורה כי יש להעניק לקרן החילוץ מעמד של בנק, שיאפשר לה ללוות כסף מהבנק המרכזי האירופי (ECB) ולקבל עצמאות גדולה יותר בהענקת סיוע לממשלות ו-וויסות השווקים.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הבהירה מצידה כי היא מתנגדת ליוזמה, בטענה כי לבנק המרכזי האירופי (ECB) ולקרן החילוץ אין היכולת הדרושה לפתור את משבר החובות. "הדרך היחידה לשקם את ביטחון השווקים היא באמצעות יישום הרפורמות שסוכם עליהן במדינות עתירות החוב והידוק הקשרים הפוליטיים בין מדינות האיחוד האירופי", אמרה מרקל בפגישתה אמש עם ראש ממשלת אירלנד אנדה קני.

שר האוצר של צרפת, פרנסואה ברואן, חזר מוקדם יותר על עמדתה של צרפת בסוגייה. "הדרך למנוע התפשטות נוספת של משבר החוב היא להעניק ל-EFSF מעמד של בנק", אמר. "תפקיד ה-ECB אינו מסתכם בשמירת היציבות של היורו, אלא של כל היציבות הפיננסית של אירופה", אמרה דוברת ממשלת צרפת, ואלרי פקרסה לכתבים בפאריס בתום ישיבת הממשלה השבועית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully