וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונטי הציג תכנית כלכלית; הפגנות ברחבי איטליה

17.11.2011 / 15:42

ראש ממשלת איטליה החדש מריו מונטי הציג בפני הפרלמנט את תכניתו הכלכלית הכוללת צעדי צנע. למרות הבטחתו שהצעדים יאוזנו ברגישות לשכבות החלשות נערכו הפגנות סטודנטים ברחבי המדינה

ראש ממשלת איטליה, מריו מונטי, הציג היום בפרלמנט ברומא את התוכנית הכלכלית של ממשלתו החדשה, כאשר ברחבי איטליה התקיימו הפגנות סטודנטים נגד הפגיעה הצפויה בתושבי המדינה עם יישומה של תכנית הצנע.

מונטי הציג בפני חברי הסנאט את התוכנית הכלכלית ואמר כי צעדי הצנע יאוזנו באמצעות הצמיחה הכלכלית ורגישות כלפי השכבות הנמוכות. "העתיד של גוש היורו תלוי גם במה שאיטליה תעשה בשבועות הקרובים", אמר לסנאטורים של הבית העליון.

הפגנות באיטליה נגד התכנית הכלכלית של מריו מונטי, נובמבר 2011. Luca Bruno, AP
התנגשויות פרצו בין כוחות המשטרה למפגינים/AP, Luca Bruno

במקביל התקיימו בבירת איטליה ובערים נוספות הפגנות, שבחלקן פרצו התנגשויות בין כוחות המשטרה למפגינים. במילאנו התעמתו מפגינים עם שוטרים בכניסה לאוניברסיטה, בה שימש מונטי נשיא.

אמש מונה מונטי מונה רשמית לתפקיד ראש ממשלת איטליה והציג את ממשלתו החדשה, המבוססת על אנשי מקצוע ואקדמיה, ולא על פוליטיקאים. מונטי הצליח במשימתו הראשונה בפרק זמן קצר ביותר, כאשר רק לפני שלושה ימים קיבל מנדט מנשיא איטליה, ג'ורג'יו נפוליטנו, להרכיב את הממשלה החדשה ולעמוד בראשה.

הציפיות באיטליה הן כי ממשלה מקצועית, נעדרת כל אינטרסים פוליטיים, תוכל ליישם את תוכנית הצנע באופן יעיל ולהביא ליציבות בכלכלה השלישית בגודלה באירופה. באופן מעט מפתיע מינה עצמו מונטי, כלכלן ידוע ולשעבר נציב התחרותיות של האיחוד האירופי, לתפקיד שר הכלכלה, אך מדובר כנראה בעניין זמני עד למציאת מינוי ראוי לתפקיד הרגיש.

ראש ממשלת איטליה מריו מונטי משוחח עם עיתונאים לאחר שהכריז על הקמת ממשלתו בארמון הנשיאות ברומא, 16 בנובמבר 2011. רויטרס
הציפיות באיטליה הן כי ממשלה מקצועית, נעדרת כל אינטרסים פוליטיים, תוכל ליישם את תוכנית הצנע באופן יעיל. מריו מונטי/רויטרס

לתפקיד שר החוץ מינה מונטי את ג'וליו טרצי סנטה אגאתה, שגריר איטליה בארה"ב, ושר המסחר יהיה מנכ"ל הבנק האיטלקי אינטסה סן פאולו. 3 נשים יקבלו עמדות חשובות בממשלה החדשה: שרת העבודה והרווחה, אלזה פורנרו, מרצה באוניברסיטת טורינו הנחשבת למומחית המובילה בתחום הפנסיה באיטליה; אנה מריה קנצ'ליירי, נציבת פארמה; בראש משרד המשפטים תעמוד הפרופ' למשפטים פאולה סוורינו, המתמחה במשפט פלילי. סגן ראש הממשלה יהיה אנטוניו קטריקלה, העומד בראש נציבות ההגבלים העסקיים באיטליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully