וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: מונופולים יפרסמו דו"חותיהם הכספיים

צבי זרחיה

20.11.2011 / 9:05

על פי הצעת חוק שהגישו חברי הכנסת זהבה גלאון ויצחק וקנין יחויבו חברות המוגדרות כמונופולים לפרסם לציבור את דו"חותיהם הכספיים. "חברות שלהן מעמד מונופוליסטי השתמשו בכוחן"

מונופולים יחויבו לפרסם את דו"חותיהם הכספיים - כך עולה מהצעת חוק לתיקון חוק ההגבלים העסקיים שהוגשה בסוף השבוע על ידי הח"כים זהבה גלאון (מרצ) ויצחק וקנין (ש"ס).

לדברי גלאון "בשנה האחרונה נחשפו שורת פרשות, כמו למשל פרשת הקוטג' של תנובה, שבהן חברות בישראל שלהן מעמד מונופוליסטי השתמשו בכוחן כדי להפקיע מחירים ולנקוט פרקטיקות עסקיות פסולות כדי להגדיל את רווחיהן על חשבון ציבור הצרכנים בישראל והמתחרים הקטנים בענפים שבהם הן פועלות".

היא הוסיפה כי "חלק מהחברות המונופוליסטיות בישראל אינן נסחרות בבורסה ועל כן אינן נדרשות לפרסם לציבור את פרטי ההתנהלות הכספית שלהם. למרות זאת, בעצם ההגעה למעמד של מונופול, הופכת ההשפעה של חברה כזו על האינטרס הציבורי לכזו המצדיקה לחייב את פרסום דו"חותיה הכספיים לציבור. פרסום כזה מאפשר לציבור ולכלי התקשורת לבקר את ההתנהלות הפיננסית ובכך מקשה על שימור התנהלות הפוגעת באינטרס הצרכני והציבורי".

אדם וחברה לא יוכלו להנפיק איגרות חוב בטרם פרע כל האג"ח שהנפיק בעבר ושמועד פרעונן הגיע. מדובר בהצעת חוק של ח"כ מאיר שטרית (קדימה) שתידון היום בועדת השרים לענייני חקיקה. לדבריו, החוק כיום אינו מונע מחברה ציבורית שלא פרעה את האג"ח שלה במועד להנפיק איגרות חוב חדשות לציבור.

סל הבריאות יגדל מדי שנה ב-2% לעומת השנה הקודמת כך מציעה קבוצת ח"כים בראשות גלאון וניצן הורביץ (מרצ). לפי הצעת החוק ההגדלה תשמש להוספת שירותים או תרופות לסל. כמו כן, עלות הסל לקופות תתעדכן לפי הממוצע המשוקלל של המבוטחים בכל קופה לעומת השנה הקודמת.

הטבה לסטודנטים שעושים מילואים: סטודנטים המשרתים יותר מ-21 ימי מילואים בשנה ייהנו מנקודות זכות בקורסים השווים לקורס בחירה שנתי של שעתיים שבועיות. כך מציע ח"כ שלמה מולה (קדימה). לדבריו, "החוק ישפר מוטיבציה של סטודנטים לצאת למילואים ויקל על הסטודנטים הנושאים בנטל".

יינתן פטור ממע"מ על אספקת מים ושירותי ביוב כך מציע ח"כ רוברט טיבייב (קדימה). הוא הסביר כי באחרונה עלו מאוד מחירי המים, והמים הפך למוצר יקיר ולא נגיש במידה מספקת לכלל אזרחי המדינה. הצעת החוק נועדה להוזיל את מחירי המים.

נשים מוכות: אישה שתשהה חודש ויותר במקלט לנשים מוכות תהנה ממענק הסתגלות של 8,000 שקל ועוד 1,000 שקל בגין כל ילד. כך עולה משתי הצעות חוק שהוגשו בנפרד על ידי קבוצות ח"כים בראשות דב חנין (חד"ש) וגלאון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully