וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים האירופאים צפויים למחוק 270 מיליארד דולר

20.11.2011 / 10:42

עקב איבוד המוניטין על רכישות מהעבר עלולים הבנקים האירופאים לרשום מחיקות בגובה של עד 270 מיליארד דולר. מניות הבנקים האירופים נסחרות בממוצע בשווי של 58% מערכן הרשום

הבנקים האירופים עלולים לרשום מחיקות בגובה של עד 270 מיליארד דולר בגלל איבוד מוניטין על רכישות מן העבר - כך דיווחה בלומברג.

הבנק הגדול באיטליה, אוני קרדיט, ירשום הפסדים של 10 מיליארד דולר בגין איבוד ערך על רכישות באיטליה ובמזרח אירופה. בנקים אירופים נוספים צפויים לבצע מחיקות דומות בקרוב, לפי אנליסטים.

קרדיט אגריקול, בנקו סנטנדר ואינטסה סאן פאולו נמצאים ברשימה הבנקים שצריכים לבצע מחיקות במאזניהם בגין איבוד מוניטין, לפי מידע של בלומברג.

"בנקים ששילמו פרמיות גדולות עבור עסקים שנרכשו בעבר צריכים לבצע הערכות מחדש של המוניטין של החברות שרכשו במאזניהם", אמר אנדרו ספונר, מפירמת רואי החשבון דלויט בלונדון. "רכישות שונות שהיו חשופות לאזורי הפריפריה באירופה הן החשופות ביותר להפסדים".

מניות הבנקים האירופים נסחרות בממוצע בשווי של 58% מערכן הרשום, לפי בלומברג. המחיקות לא יעזרו לבנקים בדרישות הרגולטוריות החדשות אך הן מסמנות כי הבנקים שילמו יותר מידי עבור הרכישות.

מוניטין הוא חלק מסכום הרכישה המשולם כפרמיה עבור חברה בעת הרכישה ומייצג את הערך הנוסף שלה מעבר לנכסיה. לפי חוקי החשבונאות עבור הבנקים האירופים, חברות חייבות לבצע מחיקות במאזניהם אם ערך המוניטין או הנכסים ירד באופן משמעותי.

אוני קרדיט ביצעה מחיקות על נכסים בשוק האיטלקי, במזרח אירופה ובברית המועצות לשעבר בדו"ח הכספי של הרבעון השלישי אך לא קשרה את המחיקות ישירות לעסקות בשווי 60 מיליארד דולר שביצעה בשנים 2008-2005.

"כשהבנקים רושמים מחיקות בגין מוניטין הם בעצם אומרים שהם עשו עסקה רעה", אמר ג'סטין ביסקר, אנליסט בחברת ההשקעות שרודר. זו הסיבה שביצוע מחיקות בדרך כלל מתבצע בסמוך לשינויים מנהלתיים, אמר ביסקר.

קרדיט אגריקול, הבנק השלישי בגודלו בצרפת, רשם במאזניו כי שווי המוניטין של נכסיו מגיע ל-19 מיליארד דולר נכון לסוף 2010, סכום השווה ל-36% מסך הנכסים. הבנק רכש את הבנק היווני אמפוריקי תמורת 2.6 מיליארד דולר ואת הבנק האיטלקי קאריפרמה תמורת 7.5 מיליארד דולר ב-2006.

בנק אינסרטה רשם בשנה שעברה שווי של 19 מיליארד דולר במוניטין, סכום השווה ל-35% מסך נכסיו. הבנק נוצר דרך רכישה של בנק סאן פאולו תמורת 35 מיליארד דולר ב-2006 ולאחר מכן רכש את בנקה פירנצה תמורת 3.3 מיליארד דולר ב-2007.

  • עוד באותו נושא:
  • בנקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully