וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לובי בוושינגטון: נשקיט המחאה עבור 850 אלף דולר

20.11.2011 / 12:28

חברה שראשיה מקורבים ליו"ר בית הנבחרים הרפובליקני ג'ון ביינר פנתה לאיגוד הבנקים האמריקאי בהצעה לפעול נגד גל המחאה באמצעים שונים. "ניצחון דמוקרטי יפגע בוול סטריט"

חברת לוביסטים ידועה מוושינגטון הציעה לאיגוד הבנקים האמריקאי (AGA) "להשקיט" את מחאת וול סטריט באמצעים שונים, תמורת סכום של 850 אלף דולר. כך עולה ממסמכים שהודלפו ל-MSNBC ונחשפו באתר האינטרנט של הרשת.

CLGC, משרד לובינג המקושר למגזר הפיננסי, הגיש לאיגוד הבנקים הצעה רשמית, שהוגדרה כ-"ביצוע מחקר התנגדות" למחאת וול סטריט, על מנת לגבש "נרטיבים שליליים על ראשי המחאה ועל פוליטיקאים התומכים בה. במסמך, שהודפס על נייר מכתבים רשמי של המשרד, נכתב כי נצחון למפלגה הדמוקרטית בבחירות 2012 תזיק למגזר הפיננסי, ולכן יש לחתור לניצחון של הרפובליקאים.

שניים ממחברי המסמך ובעלי משרד הלובינג, סם גדולדיג וג'יי קרנפורד, עבדו בעבר אצל הרפובליקאי ג'ון ביינר, המכהן כיום כיו"ר בית הנבחרים של הקונגרס. השותף השלישי, סטיב קלארק, דווח כבעל קשרים "הדוקים" עם ביינר, על פי פוסט ש-CLGC פירסמה בעצמה באתר האינטרנט של המשרד.

מחברי המסמך מציעים, בין השאר, כי CLGC תערוך מחקר לאיתור הגופים והאישים שתרמו כספים למחאת וול סטריט, ומציינים כי "דיווחים בתקשורת העלו השערות כי במחאה תומך גם המיליארדר ג'ורג' סורוס".

"זה יהיה חיוני להבין מי מממן את המחאה ומה הרקע והמניעים שלהם. אם נוכל להוכיח כי מדובר במניעים פוליטיים ציניים, זה יפגע קשות באמינות של המחאה והאנשים שמאחוריה", נכתב בדו"ח.

ג'ף זיגמונד, דובר איגוד הבנקים האמריקאי, אישר את דבר המסמך. "מחלקת קשרי הממשל שלנו אכן קיבלה הצעה – אך היא היתה לא רצויה ובחרנו שלא לפעול לפיה בשום דרך", מסר. משרד הלובינג CLGC סירב להגיב לפניות של MSNBC.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully