וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל ביטוח הפסידה 235 מיליון שקל ברבעון

נועם בר

20.11.2011 / 15:00

למרות עלייה יפה של 6.5% בפרמיות ברוטו רושמת קבוצת כלל ביטוח הפסד משמעותי. ברבעון המקביל בשנה שעברה רשמה הקבוצה רווח של 174 מיליון

קבוצת כלל ביטוח פתחה הבוקר את דוח"ות ענף הביטוח לרבעון השלישי כשהיא מכריזה על הפסד כולל של 235 מיליון שקל, זאת לעומת רווח של 174 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2010. הירידה ברווח מתרחשת למרות עלייה יפה של 6.5% בפרמיות ברוטו שהורווחו להיקף של 2.5 מיליארד שקל.

כלל ביטוח, בניהולו של שי טלמון, נפגעה בעיקר משלושה כיוונים: שוק ההון השלילי שהיה במהלך מרבית תקופת הרבעון, הפסדי החברה הבת, ברודגייט בפעילות ביטוחי המשנה מעבר לים והפחתת מוניטין חדה בבית ההשקעות של הקבוצה, כלל פיננסים.

הירידות בשוק ההון שהתרחשו במהלך מרבית תקופת הרבעון, הניבו הפסדים לתיקי הנוסטרו שמנהלת כלל וגם מנעו מהחברה לגבות דמי ניהול משתנים בפוליסות ביטוחי המנהלים מסוג משתתפות ברווחים. לשם השוואה, ברבעון המקביל גבתה כלל ביטוח דמי ניהול משתנים בהיקף של 131 מיליון שקל. בסך הכל גבתה קבוצת כלל במהלך הרבעון השלישי 239 מיליון שקל, ירידה של 33% לעומת הרבעון המקביל.

בפעילות הביטוח הכללי, סיימה החברה הבת, ברודגייט, את הרבעון בהפסד של 43 מיליו שקל, לעומת הפסד של 20 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההפסדים נגרמו בשל שורה ארוכה של אסונות טבע במדינות שונות – ניו זילנד, אוסטרליה, יפן, דנמרק וארה"ב . ברודגייט פועלת בתחום ביטוחי המשנה והיא חלק מתאגיד לויידס הלונדוני. מתחילת השנה הפסידה ברודגייט 130 מיליון שקל.

ההפסדים הללו מצטרפים להפסד של 116 מיליון שקל שספגה ברודגייט במהלך 2010. לפני חודשיים החליטו בכלל לקטוע את רצף ההפסדים והתקשרו עם חברה זרה בשם טורוס למכירה של ברודגייט, תמורת 11 מיליון ליש"ט. העסקה צפויה להיסגר במהלך הרבעון הרביעי וההערכה היא כי כלל תרשום ממנה רווח של כ-9 מיליון ליש"ט/

גם בפעילות הביטוח הכללי בארץ, נפגעה כלל ורשמה הפסד של 14 מיליון שקל, לעומת רווח של 104 מיליון שקל ברבעון המקביל. בשונה מאלו, פעילות הביטוח הכללי שיש לכלל בארה"ב תחת חברת גארד, סיימה את הרבעון בגידול של 136% ברווח להיקף של 72 מיליון שקל. גארד נהנתה מצמיחה של 13% בפרמיות שגבתה ומרווחים על השקעות שביצעה.

תחומי פעילות נוספים שהראו חסינות ברבעון השלישי למרות שוק ההון השלילי במיוחד, היו הגמל והפנסיה שסיימו את הרבעון יחד ברווח של 40 מיליון שקל, לעומת רווח של 37 מיליון שקל ברבעון מקביל. את צמיחה חדה של 27% בהכנסות ו-43% ברווח, רשמה פעילות הפנסיה, בה מנוהלת קרן הפנסיה השלישית בגודלה בישראל, מיטבית עתודות.

בית ההשקעות כלל פיננסים שמנוהל תחת כלל, סיים את הרבעון בהפסד חריג של 77 מיליון שקל. עיקרו של ההפסד נבע מהפחתת מוניטין בהיקף של 60 מיליון שקל לקרנות הנאמנות שרכשה החברה ב-2006 מבנק דיסקונט.

  • עוד באותו נושא:
  • כלל ביטוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully