וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניות הגז והנפט משכו את אחד העם לירידות חדות

אורן פרוינד

20.11.2011 / 16:56

על רקע הירידות החדות בוול סטריט והסדר החוב שהציעה דלק נדל"ן נחתם המסחר בבורסה התל אביבית בירידות חדות. ת"א 25 ות"א 100 ירדו ב-2.6% כל אחד ומדד הבנקים ירד ב-2.9%

המסחר בת"א נחתם בירידות שערים חדות על רקע הירידות בוול סטריט במהלך הסופ"ש (2.5%) ובסימן הסדר החוב שהציעה דלק נדל"ן למחזיקי האג"ח שלה. מניות הגז והנפט הובילו את הירידות במסחר כאשר מניית דלק קידוחים , גם כן בשליטתו של יצחק תשובה, בלטה בירידה של 4% על רקע הסדר החוב. מחזור המסחר היה נמוך במיוחד והסתכם ב-710 מיליון שקל.

ת"א 25 איבד בתום המסחר 2.6% לאחר שבשבועיים האחרונים לא שינה את מגמתו. ת"א 100 השיל 2.6% מערכו, ת"א בנקים איבד 2.9% מערכו ומדד נדל"ן 15 נפל ב-2%.

מדד הנפט והגז הוביל היום את הירידות (2.8%), כאשר רציו איבדה 3% וישראמקו השילה 2%. כל מניות ת"א 25 רשמו ירידות שערים: מניית קבוצת דלק בלטה בירידה של 5.2%, טבע השילה 2.6% וכיל ודסק"ש רשמו ירידות של עד 3%.

שלמה מאיר, מנכ"ל ומנהל השקעות ראשי בבית ההשקעות BDM, התייחס היום לירידות השערים בשווקים. "פתחנו את היום את המסחר עם פערי ארביטראג' שליליים של עד 2.5% שהגיעו מבורסות וול סטריט. מה שבולט היום במיוחד הן מניות הגז והנפט שיורדות ברגישות רבה יותר, כאשר הן מושפעות מהתשואה הגבוהה של איגרות החוב של איטליה ומהסדר החוב של דלק נדל"ן , מאחר שיצחק תשובה הוא הבעלים של כמה מחברות הגז והנפט".

מניית דלק נדל"ן טסה 22% למעלה עם חידוש המסחר והודעת החברה על "ארגון מחדש של חובות החברה לצורך ביצוע הסדר החוב". גם אגרות החוב של דלק נדל"ן רשמו היום עליות חדות.

אג"ח סדרה כ"ה , פדיון בספטמבר 2012, רשמו עליות של 1.5% במחזור מסחר של 4.5 מיליון שקל. אג"ח סדרה ה' , פדיון בפברואר 2019, רשמו עלייה של 11.5% במחזור של 8 מיליון שקל וסדרה ד' , מועד פדיון במאי 2012, מוסיפה 2% במחזור מסחר של 400 אלף שקל.

יניב פגוט, אסטרטג ראשי מקבוצת אילון, מסביר מדוע ניירות הערך של דלק נדל"ן במגמת עלייה. "החברה הציעה הסדר חוב לבעלי האג"ח שמציע החלפה של אגרות החוב הקיימות בחברה (2.15 מיליארד שקל) באגרות חוב ארוכות יותר בהיקף של 1.2 מליארד שקל. עבור בעלי המניות זו הטבה מכיוון שהחברה החדשה שיקבלו לאחר ההסדר תהיה בעלת חוב נמוך יותר", מסביר פגוט.

עוד ציין פגוט, כי ישנם ספקולנטים המאמינים כי שווי האגרת לאחר ההסדר יהיה גבוה יותר משוויה בשוק כיום, ולכן חלקם מבצעים רכישות היום בשוק, מה שמביא לטענתו לעלייה מסוימת בשערי אגרות החוב של דלק נדל"ן.

אירופה ממשיכה להיות במרכז העניינים

התקציב באירופה יגדל ב-2012 ב-2% בלבד ל-129 מיליארד יורו, כך הסכימו 27 ממשלות מדינות האיחוד האירופי והפרלמנט האירופי. ההסכם שנחתם בשבת לפנות בוקר תואר על ידי הממונה על התקציב בנציבות האירופית, יאנוש לבנדובסקי, כ"תקציב צנע" שנודע לבלום את משבר החובות. הוא עומד בניגוד לדרישות רבים בפרלמנט האירופי.

מריו דראגי, נגיד הבנק המרכזי של אירופה, אמר לממשלות גוש היורו אתמול לפעול במהירות להקמת קרן החילוץ החדשה והביע תסכול מהיעדר התקדמותם נוכח הסלמת משבר החובות. דראגי אמר כי המנהיגים כשלו בהגעה להחלטות שיאפשרו לקרן החילוץ האירופית לפעול ביעילות בשווקים, ולא הסבירו כיצד תוכל הקרן לעשות זאת. "היכן היישום של החלטות אלה?", אמר דראגי בכנס בנקאות בפרנקפורט. "אנחנו לא צריכים להמשיך לחכות", הוסיף.

בחזית המקרו כלכלית בארה"ב: מדד המדדים הכלכליים המובילים בארה"ב עלה בשיעור חד מהצפוי באוקטובר, איתות לכך שהכלכלה הגדולה בעולם צפויה להמשיך לצמוח גם בתחילת שנת 2012, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג במהלך הסופ"ש.

מניות במרכז

על פתיחת שבוע המסחר בתל אביב העיקה כניסתו הרשמית של יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק, אלעד גרופ ודלק נדל"ן, לרשימה הלא מכובדת של אנשי עסקים שגייסו חוב מהציבור, אך אינם מסוגלים להחזירו. תשובה הגיש הצעה להסדר חוב הכולל "תספורת" של כ-50% למחזיקי האג"ח של דלק נדל"ן. גופים מוסדיים כינו את ההצעה "גימיק ובדיחה".

בזמן שהסדר החובות בדלק נדל"ן מטריד את מנוחתו של יצחק תשובה, חברה נוספת שבבעלותו, דלק ישראל , מדווחת הבוקר על ירידה של 45% ברווח התפעולי לרבעון השלישי של 2011 ל-30 מיליון שקל. החברה ייחסה את הירידה ברווחים להחלטת הממשלה בדבר הקטנת מרווחי השיווק המפוקח של בנזין 95 אוקטן.

חברת האחזקות כלל תעשיות ביוטכנולוגיה (כת"ב) המשקיעה בחברות בתחום מדעי החיים, חברה בת של כלל תעשיות (57%) מקבוצת אי.די.בי בשליטת נוחי דנקנר וטבע (14%) מסכמת את תוצאותיה לרבעון השלישי של השנה. החברה עברה לרווח של 230 מיליון שקל לעומת הפסד של 22 מיליון שקל ברבעון המקביל עקב רישום שונה של חברת קיורטק.

כלל פיננסים, החברה הבת של כלל ביטוח מקבוצת אי.די.בי בשליטתו של נוחי דנקנר, מסכמת גם היא את תוצאותיה לרבעון השלישי של השנה עם הפסד (המיוחס לבעלי המניות) של 89 מיליון שקל, לעומת הפסד של 3.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. טל רז, המנכ"ל העוזב למעריב, השאיר את החברה עם הפסד של 117 מיליון שקל לתשעה החודשים הראשונים של 2011, לעומת רווח של 25 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2010 ועבר.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully