וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי פרי גליל יפגינו מול הכנסת בירושלים

חיים ביאור

21.11.2011 / 9:33

במחאה על פיטורי 30 עובדים ופיטורים נוספים הצפויים בסוף החודש שובתים עובדי מפעל פרי גליל. היום יפגינו העובדים מול ועדת הכספים בירושלים בעת שזו תדון בעתיד המפעל

עובדי מפעל פרי הגליל בחצור הגלילית ממשיכים בשביתה שבה פתחו בשבוע שעבר, במחאה על פיטורי 30 מהם ופיטורי 20 נוספים שצפויים בסוף החודש. העובדים שיתקו את קווי הייצור והם חוסמים את הכניסה למפעל.

היום יפגינו עובדי פרי הגליל מול הכנסת בירושלים בעת שוועדת הכספים, בראשות ח"כ משה גפני, תדון בעתידו של המפעל. ועד העובדים, בראשות מוטי חזיזה, החליט על המשך השביתה ועל ההפגנה לאחר שהסתיימה בלא תוצאות עוד פגישת משא ומתן בין יו"ר ההסתדרות במרחב הגליל העליון, יונה פרטוק, לאושיק אפרים, אחד הבעלים של המפעל (יחד עם מוטי קופרלי, שהוא שותף גם ברשת השיווק חצי חינם).

אפרים דחה הצעות שהעלה בפניו נציג ההסתדרות כחלופה לפיטורים, כמו הוצאת 30 העובדים לחופשה ללא תשלום או השעיית הפיטורים עד שייושבו המחלוקות בין הנהלת המפעל למשרדי התמ"ת והאוצר בנוגע למענק שלטענת הבעלים מגיע למפעל. "נמשיך במאבקנו ואף נחריף אותו עד שיימנעו הפיטורים. נמאס לנו להיות כלי במאבק בין הנהלת המפעל למשרדי הממשלה", אמר חזיזה.

לטענת אפרים, משרד התמ"ת סיכם עמו לפני שנתיים וחצי, בעת שהוא רכש את פרי הגליל, כי המדינה תחזיר לבעלי המפעל 25% מסכום ההשקעה בו, שהם 18 מיליון שקל. לדבריו, הפיטורים הם מחויבי המציאות לנוכח העובדה שחלק מקווי הייצור של פרי הגליל הועברו למפעל מילוז בנהריה, שנמצא בבעלותם של זכי שלום ומשפחת קופרלי. "מאז נכנסתי לפרי הגליל לא חשבתי לפטר עובדים", אמר אפרים. "ואולם הפעם אין ברירה ואני מקווה שאני מפטר עובדים בפעם האחרונה ונמשיך לעבוד עם 200 עובדים. אעשה הכל כדי שהמפעל לא יידרדר לפירוק". במשרד התמ"ת אומרים כי המענק לא שולם לפרי הגליל מאחר שלא נמצא כי הוא עומד בקריטריונים לכך. "איננו יכולים סתם כך לחלק כסף, כי היום זה פרי הגליל ומחר יבוא מפעל אחר", אמר בכיר במרכז ההשקעות של התמ"ת.

ח"כ עמיר פרץ, שביקר אתמול בפרי הגליל, אמר כי יציע בדיון בוועדת הכספים שני מסלולים לפתרון המשבר: האחד הוא שמרכז ההשקעות יכיר במפעל כמאושר לקבלת מענק; והשני - מתן סיוע למפעל על פי קריטריון של מספר המועסקים בו, כפי שהיה בעת רכישת המפעל ב-2009.

  • עוד באותו נושא:
  • פרי הגליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully