וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי החוב לתשובה: "ברחת, יהיו לכך השלכות"

שלי אפלברג

21.11.2011 / 16:16

מחזיקי אגרות החוב של דלק נדל"ן תקפו את יצחק תשובה בעקבות הסדר החובות אותו הציג. "אתה מנסה לברוח מכל ההתחייבויות שנתת לבעלי אג"ח, אך הדבר לא יעלה בידך"

"הצעה להסדר" כביכול שהוצגה מטעם דלק נדל"ן מהווה שיא חדש של התנערות בעל שליטה מאחריותו לבעלי חובו, כך אמרו היום מחזיקי אגרות החוב סדרה ה' באסיפה שכונסה, בתגובה להצעתו של בעל השליטה יצחק תשובה למתווה הסדר החוב בחברה שפורסם אתמול.

"אתה מנסה לברוח מכל ההתחייבויות שנתת לבעלי אג"ח, אך הדבר לא יעלה בידך ולהתנהלותה של דלק נדל"ן יהיו השלכות חמורות הן על עסקיך האחרים שלך ועל דירקטורים ונושאי משרה בחברה", אמרו המחזיקים באסיפה, שזומנה כבר בשבוע שעבר עוד לפני שפורסמה ההצעה להסדר החוב.

לטענת המחזיקים, "ההודעה התמוהה שנמסרה לבורסה מטעם דלק נדל"ן מהווה בעצם מכתב שקיבלה החברה מחברת הייעוץ של אמיר ברנע, ובו המלצות שאינן מחייבות אותה כלל. בכל מקרה, ההמלצות על פניהן מהוות הצעה מבישה ומאכזבת. יצחק תשובה ברח מכל אחריות. יש לזכור כי רק בחודש אוגוסט השנה טען תשובה בהודעה רשמית לבורסה כי כל הסדר שיציע לבעלי האג"ח לא יכלול מחיקת חובות אלא רק פריסת חובות. ברגע האמת, הוסר המסווה ומתברר שבעל השליטה מתכחש להתחייבויותיו".

"האכזבה מהתנהגותך כפולה ומכופלת, לאור הציפייה כי איש עסקים במעמדך, שצמח מלמטה וביסס את צמיחתו על מיליארדי שקלים שגייס מהחוסכים הקטנים - לא יפנה עורף לאותם מאות אלפי חוסכים ברגע האמת. בשעה שידעת לדבר עם הציבור בגובה העיניים ולבסס את יחסיך עם שוק ההון על אמון, נעלמת עכשיו מהציבור והנך מותיר אותנו החוסכים לפנסיה בפני שוקת שבורה".

עו"ד רענן קליר, ממשרד עורכי הדין קליר-בנימיני, המייצג את בעלי אג"ח ה' מטעם הנאמן, משמרת חברה לנאמנות מקבוצת משרד זיו האפט רו"ח, מסר כי כבר עתה בודק משרדו את התנהלותם של בעלי המשרה והדירקטורים שאיפשרו לדלק נדל"ן להגיע למצבת הון שלילי בהיקף אדיר של כ-2 מיליארד שקל. "יש כאן אחריות מלאה לחוב הן של נושאי המשרה באופן אישי והן של תשובה עצמו. החברה נוהלה לצרכיו של תשובה על גבם של מחזיקי אגרות החוב. לדרך ההתנהלות הנוכחית של תשובה שמבקש לברוח מאחריות, בוודאי תהיה השלכה גם על עסקיו האחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully