וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפחד מקריסת גוש היורו גרר את וול סטריט לירידות

21.11.2011 / 20:45

לאחר פתיחה שלילית בעקבות אירופה, התמתנו הירידות במדדים המובילים לקראת הסיום: נאסד"ק השיל 1.9% מערכו. האנליסטים פסימיים: "הימים האחרונים של היורו כפי שאנו מכירים מכירים אותו"

שבוע המסחר המקוצר בוול סטריט נחתם במגמה שלילית על רקע אזהרות הדירוג של חברת מודי'ס לממשלת צרפת והקשיים בהעברת הקיצוץ התקציבי בקונגרס. המדדים המובילים בארה"ב נסחרו בירידות שערים. דאו ג'ונס איבד 2.1%, מדד S&P500 ונאסד"ק השילו 1.9% מערכם. "מדד הפחד" VIX הוסיף כ-2.3% לערכו.

בעקבות חג ההודיה, שיחול ביום חמישי הקרוב, יהיה זה שבוע מסחר מקוצר, ולכן הנזילות בשווקים צפויה לרדת לקראת סוף השבוע. האירוע המרכזי שיירכז עניין השבוע הינו הפרוטוקולים של ישיבת הריבית האחרונה בארה"ב. המשקיעים יעקבו בדריכות אחרי תוכן נאומו של יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, וינסו ללכוד רמזים בנוגע לצעדים מוניטריים עתידיים. לאור נתוני המקרו החיוביים המתפרסמים לאחרונה בארה"ב. ייתכן כי ברננקי יישמע מעט אופטימי ביחס לנאומיו הקודמים. נאום ניצי מצדו עשוי להצית ראלי בשווקים הפיננסים.

בלטו בירידות: מניית סיטי בנק שירדה ב-4.4%, HP, שתפרסם את דו"חותיה לאחר המסחר, נפלה ב-2.8%. בקרב החברות הישראליות שנסחרות בוול סטריט אלביט מערכות
נחתכה ב-6% ואורכית שהשילה 9% מערכה.

לאחר פתיחת המסחר התפרסמו נתוני מכירת הבתים הקיימים, כאשר החודש נרשמה עלייה של 1.4% לרמה של 4.97, כאשר צפי האנליסטים עמד על 4.82 מיליון יחידות דיור. בחודש שעבר עמד הנתון על 4.91 מיליון יחידות דיור.

גם האנליסטים פסימיים: "נראה כי נכנסנו אל הימים האחרונים של היורו כפי שאנו מכירים אותו", כך כתבו כלכלני הבנק השווייצי קרדיט סוויס היום. "גורל היורו ייקבע בקרוב", הוסיפו. האנליסטים בקרדיט סוויס אומנם לא רואים התפרקות של גוש היורו באופק, אך מציינים כי "דברים יוצאי דופן חייבים לקרות כדי שהמטבע והאיחוד ישרדו", כך צויין בהצהרה שפורסמה.

עוד נכתב בהצהרה כי "בטווח הקצר, הבנק המרכזי של אירופה לא יכול לטפל במשבר, וכך גם הממשלות החדשות ביוון, באיטליה או בספרד. מדובר כאן בשווקים שחייבים לקבל סימנים חיוביים בנוגע לאופי הפוליטי והתקציבי של האיחוד. אנחנו חושדים כי הגיע סוף הנסיונות לצאת מהתסבוכת הקיימת, שכן השווקים לוחצים על צרפת וגרמניה ליצור איחוד תקציבי שהן לא רוצות במיוחד"

הוועדה לקיצוץ החוב הלאומי, שהוקמה בקונגרס בחודש אוגוסט על מנת לפתור את אחת הסוגיות ההיסטוריות החשובות ביותר בסדר היום הכלכלי של ארה"ב, עומדת להכריז על כישלון לאחר ארבעה חודשי דיונים.

12 חברי הוועדה צפויים להודיע שלא הצליחו לגבש הסכמה בנוגע לדרכים לקצץ משמעותית בחוב הלאומי, שעומד כיום על למעלה מ-12 טריליון דולר. כך מסרו לבלומברג מקורות המקורבים למפלגה הדמוקרטית, שלא הורשו להתייחס לנושא בגלוי. היעדר תוכנית מוסכמת תפעיל אוטומטית מנגנון של קיצוץ רוחבי בתקציב הפדרלי. חברי הוועדה, המורכבת מנציגים של שתי המפלגות, היו צריכים לאתר בתקציב מספיק סעיפים לקיצוץ של 1.5 טריליון דולר נוספים בעשור הקרוב.

יבשת אירופה בכותרות: בריטניה הטילה היום סנקציות חדשות על איראן, במסגרתן יופסקו הקשרים הפיננסיים עם הבנקים במדינה. ההחלטה של בריטניה מגיעה בעקבות דו"ח סוכנות האנרגיה האטומית הבינלאומית, שדיווחה על חששות בנוגע לפיתוח הגרעיני באיראן, דיווח BBC. כל המוסדות הפיננסיים בבריטניה התבקשו להפסיק כל פעולת מסחר עם הבנקים באיראן וביניהם הבנק המרכזי של איראן. שר האוצר הבריטי ג'ורג' אוסבורן אמר כי יש ראיות לפיהן הבנקים באיראן מממנים את הפעילות הגרעינית במדינה.

שבוע המסחר ביבשת נפתח בירידות שהתחזקו לאחר שחברת דירוג האשראי מודי'ס פירסמה היום אזהרה לפיה העלייה בתשואות על האג"ח הממשלתיות בצרפת, והורדת תחזית הצמיחה עבור המדינה, עשויות לפגוע בדירוג האשראי המושלם של צרפת. מודי'ס אמרה בדו"ח שהתפרסם היום כי ההידרדרות בתנאים הכלכליים בשווקים מאיימת על דירוג האשראי של המדינה. "עלויות הלוואה גבוהות באופן ממושך יגבירו את הלחץ התקציבי על ממשלת צרפת, ויחד עם תחזית צמיחה מתדרדרת, יש לכך השלכות שליליות על דירוגה", כתב אנליסט האשראי הבכיר של מודי'ס, אלכסנדר קוקרבק.

נושא נוסף שמעיב על המדדים באירופה הוא החשש הגובר ממחנק אשראי באירופה המחלוקות ביבשת באשר לסמכויות קרן החילוץ האירופית. גם ניצחון השמרנים בבחירות בספרד לא מרשים את הבורסה במדריד, שנגררת לירידות בהתאם למגמה בשוקי היבשת, ותשואות אג"ח ספרד עלו ב-0.15% ל-6.453%. לונדון ירדה ב-2.6%, פרנקפורט איבדה 3.5%% ופאריס נחלשה ב-3.4%. מילאנו נפלה ב-4.7% ומדריד ירדה ב-3.5%. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי ירד ב-3.2%.

מניות במרכז

הלילה יתפרסמו דו"חותיה של HP הבינלאומית הפועלת בתחום המחשבים (חומרה, תוכנה ושירותים), דפוס (מדפסות ומכונות דפוס) ודימות ספרתי (סורקים ומצלמות דיגיטליות). ברבעון הקודם הציגה החברה עלייה של 6% ברווח הנקי. הכנסות HP התחזקו ב-11% והסתכמו ב-30.7 מיליארד דולר, ורווחיה הסתכמו ב-1.8 מיליארד דולר.

קרדיט סוויס, הבנק השני בגודלו בשווייץ, פיטר היום כ-85 עובדים ממחלקת בנקאות ההשקעות שלו, כך לפי שני מקורבים לנושא. הפיטורים היו חלק ממגמה נרחבת של הבנק לפיטורי 2,000 עובדים עליהם הודיע ביולי האחרון. דובר הבנק סירב להגיב.

חברת RIM, יצרנית מכשירי הבלקברי, נופלת ביותר מ-6% לאחר ששני אנליסטים חתכו את תחזית הרווח של החברה בעקבות עלייה בתחרות. מייק אברמסקי, אנליסט ב-RBC הוריד את מחיר היעד למניה ל-23 דולר מ-29 דולר עקב מכירות חלשות ותחזיות רווח נמוכות. "אמנם מכירות דגם Bold 9900 נותרו ברמה טובה, אך הבדיקות מעלות כי המכירות לאחר ההשקה האטו המכירות עקב התחרות הרבה בשוק", אמר אברמסקי.

פולקסווגן, יצרנית כלי הרכב הגדולה באירופה, הודיעה כי בכוונתה להקים מפעל בסין לפיתוח וייצור מכוניות חשמליות מ-2013 זאת על מנת לענות על הביקושים הגוברים למכוניות פחות מזהמות. מנכ"ל פולקסווגן בסין, קרל תומס נוימן, אמר בתערוכת כלי רכב בעיר גואנגג'ואו, השלישית בגודלה בסין, כי התכנית היא לייצר שני דגמים חשמליים, שיהיו בעלי טווח נסיעה של בין 200-100 קילומטרים.

המפתחת תרופות המבוססות על תאי גזע משליה לטרשת עורקים, הנסחרת הן בתל אביב והן בוול סטריט, גם כן תפרסם את דו"חותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully