וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

800 דירות "ברות השגה" משווקות ביהוד

נמרוד בוסו

22.11.2011 / 11:59

זוגות צעירים עם ילדים יקבלו עדיפות ברכישת יחידות דיור חדשות שתשווק עיריית יהוד-מונוסון במחיר מוזל. 30 דירות ראשונות ישווקו כבר בעוד חודש

עיריית יהוד-מונוסון מקדמת הקמת כ-800 דירות של דיור בר השגה בעיר. על פי הקריטריונים שקבעה העירייה תינתן עדיפות לזוגות צעירים עם ילדים, ובעוד כחודש צפוי להתחיל שיווקן של 30 הדירות הראשונות.

במסגרת היוזמה יוצעו למבקשי פתרונות הדיור ביהוד מגוון דירות בשטח של 60-115 מ"ר, במחירים הנמוכים ב-10%-15% משווי השוק שלהן. בכך למעשה נמשכות פעילויות פרטניות של ראשי ערים לעידוד פרויקטים של דיור בר השגה בתחומם, על רקע התמהמהות הממשלה בנושא וקיפאון בהגדרות החוקיות של העניין. רק לפני שבוע, למשל, הודיע ראש עיריית ראש העין, משה סיני, כי יפתח קריטריונים עצמאיים לדיור בר השגה בעיר.

הדירות המוזלות ביהוד צפויות להיבנות במסגרת כמה פרויקטים לפינוי-בינוי המתקיימים כיום בעיר. לפי נתוני העירייה, יש כבר תוכנית בניין עיר (תב"ע) מאושרת לבנייתן של כ-4,000 יחידות דיור ועוד כ-4,000 דירות נמצאות בשלבי תכנון. "התב"ע המקורית כללה את בנייתן של דירות בנות 4, 5 ו-6 חדרים", אמר ראש העירייה, יוסי בן דוד, "ואני מודה שלא הבאנו בחשבון דירות 2 ו-3 חדרים שעשויות להתאים לציבור פחות מבוסס".

ואולם בן דוד פנה אל היזמים שכבר החזיקו בתוכניות מאושרות והגיע עמם להסדר שלפיו במסגרת כל אחד מהפרויקטים יוקצו עשרות דירות במחיר נמוך למבקשי דיור תושבי יהוד. הדבר נעשה על ידי הקטנת שטח הדירות בחלק מהמבנים תוך הגדלת מספרן מארבע דירות בקומה לשש, ללא שינוי השטח העיקרי שבבנייה. עד כה נענו להצעה החברות אפריקה ישראל, מצלאווי, אאורה ישראל ולוגאנו יהוד של קבוצת ים סוף, שבשליטת משפחת פפושדו ומגנזי השקעות. פנייה נעשתה גם לחברת אשדר.

ואולם על אף המחירים הנמוכים, הם עדיין גבוהים למדי, ויכולת הרשות המקומית להוריד מחירים היא מוגבלת. "אם המדינה היתה נכנסת לפרויקט הזה אתנו ומסייעת בהוזלת הקרקע, ניתן היה להוריד את העלויות ב-150-170 אלף שקל נוספים", טוען בן דוד.

"היוזמה של ראש העירייה לדיור בר השגה בעיר היא מבורכת ואנחנו בהחלט נשתף פעולה", אומר יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל ובעלים משותף של חברת אאורה ישראל, הבונה בעיר את פרויקט High הגנים התלויים. לדברי אטרקצ'י, בעקבות פנייתו של בן דוד הוא החליט כי אחד מששת המגרשים שעליהם מתעתדת החברה לבנות יוקצה לבניית הדירות מוזלות, וכי בקרוב תוגש לאישור תב"ע לוועדה המקומית לתכנון ובנייה. להערכת אטרקצ'י, שיווק הדירות יחל בתוך כמה חודשים.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully