וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייבי דיל: כך חוסכים בקניות לילדים

רונית הראל

22.11.2011 / 12:35

מעקב אחרי אתרי אינטרנט המרכזים מבצעים שונים בתחום מוצרי הילדים והתינוקות מאפשר חיסכון של עשרות אחוזים במחיר. מקופונים ועד קבוצות רכישה - ההשקעה משתלמת

דוריס, אמו של אייל בן הארבע, לא קנתה מעולם חיתולים או תחליפי חלב במחיר מלא, אלא תמיד רק במבצעים. "זה לא שאני הולכת כל יום לקניות", היא מבהירה. "אבל אם בנקודת זמן מסוימת היה מבצע טוב על חיתולים, למשל, הייתי קונה שלוש-ארבע חבילות, וכשהן עמדו להיגמר התחלתי להתעניין במבצעים החדשים".

את דרכה במבוך המבצעים היא מפלסת באמצעות אתר מועדונט (moadonet.com). האתר, שהחל את פעילותו לפני כשש שנים, מרכז את כל המבצעים הקיימים ברגע נתון באתרים השונים, ברשתות ובאתרי הקופונים, ומציג אותם על פי חיתוכים נבחרים, כמו "חיתולים ומגבונים", "בקבוקים ותחליפי חלב" ו"צעצועים".

מועדונט הוא מהוותיקים שבאתרי השוואות המחירים בתחום התינוקות והילדים, אבל אינו היחיד. הורה שמבקש לחסוך בהוצאות הגבוהות הכרוכות בגידול תינוקות וילדים, יכול לגלות שהרשת מספקת לו מענה נדיב. הפתרונות מגוונים: אתרי קופונים ייעודיים לקהל צמא המבצעים הזה; קבוצות בפייסבוק המתארגנות יחד לרכישה משותפת; ואתרי אינטרנט להשוואות מחירים ולריכוז מידע.

בקנייה חכמה, אפשר להוזיל את ההוצאות בעשרות אחוזים, לא רק במוצרים יקרים כמו מנשאים, בימבות וכרטיסים להצגות, אלא גם במוצרים בסיסיים, כמו חיתולים ותחליפי חלב. זה כמובן מחייב עבודה ויכולת גמישות מסוימת. קל יותר לרדת לחנות הפארם הסמוכה ולעשות רכישה מרוכזת, ולא לתור אחר את המבצעים המתקיימים באתרים שונים. אבל התמורה ברורה.

"ההנחה תמיד בתוקף"

ככל שמדובר בהורים, לרוב זה לא רק החיסכון כשלעצמו הכרוך בקנייה באינטרנט, אלא גם תחושת הקהילתיות החזקה. זאת מבינה היטב נירית תייס-זמיר, שרתמה את הכוח הקהילתי והצרכני של ההורים לטובת קבוצות רכישה למוצרי תינוקות. קבוצת הפייסבוק שייסדה נקראת "הורים קונים ביחד".

"הקבוצה פתוחה וגדלה מתוך המשפחות עצמן. הורה מעלה בקשה למוצר, ואז המוצר נבחן ומוצע לרכישה קבוצתית", מספרת תייס-זמיר. אם עולה בקבוצה בקשה לקנות אופניים, למשל, תייס-זמיר פונה ליבואן ומקבלת הצעת מחיר רלוונטית. בהמשך היא שולחת מיילים אישיים לכל אחד מהמתעניינים. "אני לא מפרסמת מחירים, כדי לא להתחרות עם החנויות - מה שעלול לגרום לבעיה מול היבואנים והיצרנים. ההורים המעוניינים מקבלים אפשרות לתשלום במייל באמצעות כרטיס אשראי, ואוספים את המוצר לבד או באמצעות שליח".

המכירות הראשונות של קבוצת הפייסבוק החלו בספטמבר, ומתנהלות עדיין על אש קטנה ובאופי כמעט מחתרתי. "ככל שנגדל, יהיה לנו כוח צרכני חכם וחזק יותר", מאמינה תייס-זמיר. "זה לא מיזם שיכול להכיל מאות אלפי משתתפים, אף שאין לדעת".

תייס-זמיר מספרת שמחאת העגלות (מחאת ההורים בקיץ האחרון) היתה ההשראה לפעילות שלה. יוזמת המחאה הזו, ליאת ורדי-בר, הקימה בפייסבוק קבוצה בשם "צרחת האמהות הצרכניות". הקבוצה הוקמה כאקט מחאתי, בתגובה למה שורדי-בר מכנה "המחירים ההזויים בשוק התינוקות". מאז אוגוסט הצטרפו לקבוצה כ-9,000 חברים. התכנים העולים בקבוצה קשורים לצרכנות: מידע על מכירות מיוחדות, מבצעים, הטבות והנחות, וגם השוואות מחירים והמלצות על חנויות זולות המהוות אלטרנטיבה לרשתות.

פתרון להורים המחפשים אלטרנטיבה מעבר לים, מציעה קרן-אור ריס שחיה בבוסטון שבארה"ב. השירות שלה מאפשר לרכוש מוצרים ברשת באתרים אמריקאיים, שאינם עושים משלוחים לישראל. ריס מספקת כתובת דואר בארה"ב, החבילה נשלחת אליה, ריס שוקלת אותה וחוזרת ללקוח עם מחיר המשלוח וגובה העמלה הסביר ביותר ביחס לשירותים דומים.

"ניתן להזמין מכמה חנויות בו זמנית, ואני מאחדת הכל לחבילה אחת בתשלום עמלה של 15 דולר. במידה שאני מפצלת את הקנייה, כדי לא לעבור על חוקי המכס, אני גובה עוד 1.5 דולרים לכל חבילה נוספת", ריס מסבירה.

באתר שלה, ,H&B ריס מעדכנת על מבצעים והצעות לקניות. כך למשל, היא העלתה באתר שלה עדכון מיד לאחר ליל כל הקדושים (הלואין) שנחגג ב-31 באוקטובר, על כך שכדאי לרכוש בזמן זה בארה"ב תחפושות לילדים. ריס גם מחפשת עבור לקוחות שמבקשים מוצרים ספציפיים אתרים שמוכרים את המוצר במבצעים מיוחדים. התוצאה, לטענתה, היא הוזלה משמעותית בסל הקניות. "חבילה של 20 פריטי ילדים של קרטרס תעלה כ-30-35 שקל לפריט, בדיוק חצי ממה שעולה בישראל לחברי מועדון. זה כולל את חישוב המשלוח ואת חישוב העמלה", היא אומרת.

"הורים צמאים לזה"

אתרי הקופונים הפעילים הצמיחו גם אתרים שמתמחים בתחום התינוקות והילדים, ובהם מאמי ביי (mamibuy.co.il), גוזרים קופון (gozrim.co.il), איזה כיף (ezekef.co.il) ו-אמא לייק באליגם (www.baligam.co.il/ima_like). האתרים עובדים, פחות או יותר, בדרך דומה - הצעת דילים יומיים על מוצרים עבור תינוקות, ילדים והורים.

מיכל גונן, מנהלת אתר מאמי ביי שהוקם במאי האחרון, כמה ימים לפני שבתה השנייה נולדה, אומרת כי האתר פונה בעיקר לאמהות, אבל רשומים בו גם גברים וגם סבים וסבתות. האתר מחולק לשני טורים: באחד יש דילים יומיים, והשני מרכז מבצעים מרשתות השיווק על פי חלוקה ארצית.

"אם יש מבצע על חיתולים בסופרמרקט מסוים, אני לא אעלה אותו לאתר", מסבירה גונן. "אבל מבצע ארצי אני אפרסם. המידע הצרכני הזה רלוונטי להורים: איפה תחליף החלב הכי זול, החיתולים וכן הלאה. חוץ ממוצרים ושירותים, אנחנו מפרסמים קופונים על מוצרים בסיסיים, כמו מוצצים של בייבי או בקבוקי אוונט. אלה דברים שצריך ביומיום, ולא רק בימבה ב-200 שקל".

לאתר מאמי ביי מגיעות פניות של הורים בפייסבוק ובמייל, בבקשות למבצעים כאלה ואחרים. בניסיון לתת לכך מענה, הוסיפה גונן טופס בעמוד הפייסבוק, שם הורים יכולים לבקש דילים על מוצרים ספציפיים. "קרה שעברנו על הבקשות, הצלחנו להשיג את הדיל המבוקש, ואז גם פירסמנו את זה בפייסבוק עם קרדיט לאמהות שביקשו".

לדברי גונן, המבצעים המפורסמים באתר מציעים הנחות בגובה של כ-50% לפחות מהמחיר המומלץ לצרכן. היא טוענת שגם כיום, למרות ההיצף באתרי הקופונים, הביקוש עדיין גבוה במיוחד. "הורים צמאים לזה, יש לנו עשרות מצטרפים חדשים מדי יום, גם לאתר הקופונים וגם לאתר עדכון המבצעים", היא מעידה. "אני רואה לפי קצב הגידול שיש לזה דרישה, במיוחד על רקע המחאה. אמא שדיברתי אתה אתמול, אמרה לי שהאתר שלנו מציל אותה, התינוק שלה לא נותן לה לצאת מהבית והיא עושה הכל דרך האתר. אז אני מניחה שזה מקל על הורים, שכך הם לא צריכים להטריח עצמם לחנויות".

"על הסל השוטף של הקניות, כמו תחליף חלב אם וחיתולים, אתה לומד מהדיוור היומי, ויש את הדברים הגדולים כמו מנשאים ובימבות", מוסיפה גונן. על הטענה כי הקופונים מעודדים רכישה אימפולסיבית, לעתים מיותרת, היא משיבה כי "הרכישה היא שילוב של צורך עם המבצע הנכון. זה לא שמישהו חיכה רק לקופון הזה, אבל ברור שכשההורים מקבלים מידע על הנחה במוצר מסוים, זה מעורר את המחשבה שאולי הם צריכים אותו. אם למישהו אין מנשא ותמיד חשב שצריך אחד, ורואה מבצע, אז זה יכול לגרום לו לקנות".

ובכל זאת, מה היתרון של האתרים הייעודיים על פני אתרי הקופונים המכסים מבצעים מסוגים שונים?

"הדילים שלנו ממוקדים ומתמחים", אומרת גונן. "אנחנו יותר נגישים לקהל המסוים הזה ויותר קשובים אליו. אנחנו מתייחסים ללקוחות שלנו יותר כקהילה, ופחות כלקוחות סטנדרטיים. יש לנו מאות מיילים ביום, ואנחנו מגיבים לכל אחד, ואפילו מכירים כבר אישית. זה נחמד".

לתייס-זמיר יש דווקא ביקורת על אתרי הקופונים. כשהיא מתבקשת לחדד את היתרון של מיזם כמו שלה, בקבוצת הפייסבוק "הורים קונים ביחד", על פני מיזמים אחרים, היא מסכמת במשפט אחד: "הימנעות מרכישה אימפולסיבית ומורחבת".

"לא חייבים לקנות בבת אחת ארבעה קרמים לתינוק, כי מחר ההנחה לא תישאר", אומרת תייס-זמיר. "אצלנו המחירים תמיד בתוקף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully