וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יום תנודתי: המסחר באחד העם נסגר בירידות

שלי אפלברג

22.11.2011 / 17:01

במהלך היום התנהל המסחר בתנודתיות של כ-0.3% מעלה ומטה אך לבסוף עברו המדדים לירידות. ת"א 25 ירד ב-1.5% ואילו ת"א 100 ירד ב1.3%

המסחר בבורסה שהתנהל במהלך היום בתנודתיות של כ-0.3% מעלה ומטה נסגר בירידות שערים חדות. ת"א 25 השיל מערכו כ-1.5% ת"א 100 נסגר בירידה של 1.3% הנדל"ן ירד ב-0.8% , ומדד הבנקים נסגר בירידה חדה של 2.1%. מדדי התל בונד נחתמו בירידות של עד 0.2%. מדד התל בונד השיקלי ירד ב-0.3%. מחזור המסחר הסתכם ב 1.2 מיליארד שקל.

בין המניות שרשמו את הירידות הבולוטות: דסק"ש שנפלה ב-8.2%, קבוצת דלק שנסוגה ב-4.1%, דלק נדל"ן שמשילה מערכה עוד 6.3%, החברה לישראל שאיבדה 2.1% , פרטנר שצנחה ב 3.3% ואינטרנט זהב שצנחה ב- 6%.

לאחר שהתקבל נתון הצמיחה מארצות הברית החלו לצנוח המדדים בבורסה הישראלית כלפי מטה. לפי הנתון שהתפרסם התמ"ג של ארצות הברית צמח בקצב שנתי של 2% בשעה שהכלכלנים ציפו לצמיחה של 2.3% וצמיחה של 2.5% שהיתה ברבעון השני של 2011. התיקון נבע בשל צמצום המלאי של חברות והשקעות נמוכות מהצפוי.

רפי ניב מנכ"ל קרנות נאמנות מיטב "ככל שהזמן עובר גם המשקיעים אשר האמינו להנהגה האירופאית מעדיפים לשים את הכסף בחוץ. המשקיעים רוצים לראות את סוף המשבר ושהם לא רואים את הסוף הם זולגים החוצה משוק ההון."

עידן אזולאי, מנכ"ל אפסילון ניהול קרנות נאמנות, מציין כי "כל המסחר כעת הוא אקראי. אין אירוע מסוים שמכוון את השוק לכיוון מעלה או מטה. לא מובן עדיין איך הולכים לפתור את משבר החובות באירופה. האירופים, שאמורים לנהל את המשבר, לא יודעים איך לפתור אותו". אזולאי הוסיף כי "התנודות ימשיכו להיות חדות בשבועות הקרובים. מאוד קשה לסוחרים היום לפעול בשוק ולזהות את המגמה".

מניות הבנקים ימשיכו להיסחר על רקע הצפי לדו"חות מאכזבים והירידות החדות במגזר הפיננסי בארה"ב אתמול בערב. המשקיעים מורידים חשיפה לאפיק המניות בישראל בשל חוסר הוודאות לחשיפה האמיתית של הבנקים למשבר החובות באירופה, מעבר לחשיפה הידועה כיום למשקיעים.

לגבי מניות הבנקים הוסיף אזולאי כי "יכול להיות שהמחיר של הבנקים כלכלי היום לקנייה, אך אי אפשר להתעלם מכך שהסביבה העסקית של הבנקים השתנתה. הקמפיין נגד הריביות והעמלות שהבנקים גובים יכול לגבות את המחיר בתוצאותיהם. אני לא חושב שבזמן הקרוב או הרחוק הבנקים יסחרו עם מכפיל הון אחד כפי שהם נסחרו בעבר".

"המצב שפרמיות הסיכון עלו, יוצרות הזדמנות כי צריך למכור את הנכסים", מוסיף אזולאי, "לדבריו אגרות החוב הקונצרניות נסחרות במרווחים, וכל מי שיהיה סבלני יוכל לעשות תשואות יפות. לדעתי, הציבור נוהג לא בצורה רציונלית ומוכר את אגרות החוב כי הוא לא מסוגל לספוג את התנודתיות. הסיכון בקניית תל בונד 20 או תל בונד 40 הוא שלא יותר מ-2% מהחברות הנסחרות בו יפשטו את הרגל. מדדי התל בונד כיום נסחרים במרווח של 2.5% מעל אג"ח הממשלתיות".

כלכלני הבנק השווייציקרדיט סוויס טענו אתמול כי "העולם נכנס אל הימים האחרונים של היורו כפי שאנחו מכירים אותו, דברים יוצאי דופן חייבים לקרות שהמטבע והאיחוד יישרדו ובטווח הקצר הבנק המרכזי של אירופה לא יוכל לטפל במשבר, וכך גם הממשלות החדשות ביוון איטליה וספרד".

לדברי שלמה מאיר מנהל השקעות בכיר ב-DBM "ידיעות לא טובות שמגיעות מאירופה וארה"ב כל הזמן מעיוות על המסחר. הוא מציין כי מדד הפחד עולה כעת משמעותית ב- 1.4% ל-47.54 נקודות. עליית התשואות של כל אג"ח של כלל המדינות באירופה מוסיפה שמן למדורה הבורסות באירופה ובמזרח לא מראות סימנים של התאוששות, וזה משפיע לרעה על המסחר".

אין בשורה מאמריקה

עיניי המשקיעים בעולם ימשיכו להיות נשואות לצרפת והתשואות על איגרות החוב הממשלתיות של המדינה על רקע אזהרת חברת הדירוג מודי'ס כי עליית תשואות נוספת באג"ח עלולה לפגוע בדירוג האשראי המושלם בצרפת. הבורסות באירופה נכנסו לפאניקה בעקבות ההודעה ורשמו אתמול ירידות שערים חדות: לונדון ירדה ב-2.6%, פרנקפורט איבדה 3.5%% ופאריס נחלשה ב-3.4%. מילאנו נפלה ב-4.7% ומדריד ירדה ב-3.5%. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי ירד ב-3.2%.

גם בארה"ב חוששים המשקיעים ממשבר חוב לאחר שחברי הוועדה לקיצוץ החוב הלאומי לא הצליחו לגבש הסכמה בנוגע לדרכים לקצץ משמעותית בחוב הלאומי, שעומד כיום על למעלה מ-12 טריליון דולר. "מדד הפחד" האמריקאי זינק אתמול במהלך המסחר ב-7%. בסופו של יום המסחר, סגרו המדדים בירידות חדות: דאו ג'ונס איבד 2.1%, מדד 500 S&P ירד ב- 1.9% אל מתחת ל-1,200 הנקודות ונאסד"ק השיל גם כן 1.9% מערכו.

החוזים על הזהב לדצמבר ננעלו אתמול במחיר הנמוך זה ארבעה שבועות על רקע החשש ממשבר פיננסי גלובלי בעקבות משברי החוב באירופה ובארה"ב. החוזים איבדו 2.7% וננעלו במחיר של 1,678 דולר לאונקיה בבורסת הסחורות של ניו יורק. החוזים על הנפט הגולמי מסוג טקסס מתוק ננעלו בירידות של 0.8% בשער של 96.92 דולר לאונקייה בבורסת הסחורות בניו יורק. החוזים על הנפט מסוג ברנט הנסחר בלונדון ירדו ב-0.65% בשער של 106.8 דולר לחבית.

מניות במרכז

ניירות הערך של איש העסקים יצחק תשובה ממשיכות להכתיב את הטון בירידות היום במסחר. ביום ראשון הודיע תשובה על הצעה להסדר חוב בחברת דלק נדל"ן , שמשמעותה "תספורת" של 50% לבעלי איגרות החוב. בשוק הבטיחו כי תשובה יראה פגיעה דרך אחזקותיו בחברות אחרות וכבר אתמול נצפו מניות חברת דלק עם ירידות חדות של 8%.

"בכיר בשוק ההון הישראלי אמר היום ל-TheMarker בהקשר זה כי "אין ויכוח שתשובה צריך להחזיר כל שקל למשקיעים, אחרת אני לא אשים שקל בהנפקות עתידיות שלו אם אני לא אראה את הכסף שהשקעתי בדלק נדל"ן".

בתגובה לפרסומים על המוסדיים שהלוו את הכספים לתושבה, אמר בכיר באחת החברות: "חבל שמשפדים את המוסדיים ומאשימים אותם בשתיקה לאחר יום אחד בלבד, שההצעה להסדר ניתנה על ידי תשובה. עוד לא נתנו לנו זמן לעכל את ההצעה וכבר מצפים שנגיב עליה בריש גלי בעיתונים. אני חושב שהטקטיקה הזאת לא נכונה, והיום המוסדיים נמצאים בפוזיציה שכל אחד רוצה להראות שהוא רובין הוד יותר גדול עבור המשקיעים בו".

דלק רכב נסחרת על רקע הפסד של 100 מיליון שקל אשר הציגה בדו"חות הרבעון השלישי. מכירותיה של החברה ירדו ב-21% ברבעון השלישי של השנה והסתכמו בכ-838 מיליון שקל.

ניירות הערך של קבוצת אי.די.בי נסחרות על רקע ביטול עסקת המכירה של שופרסל . את הנפילה של דסק"ש גם היום מסביר מאיר בשל "ההפסדים הכבדים אשר רשמה קרדיט סוויס בה מושקעת כור . ביטול עסקת שופרסל רק המשיך לשפוך שמן על המדורה כי המשקיעים ציפו לתזרים מזומנים מהעסקה".

כלל ביוטכנולוגיה פירסמה כי הניסוי של חברת אנדורמדה בתרופה לסכרת נעורים הסתיים בהצלחה.

בריטיש ישראל נסחרת בעלייה על רקע ההודעה על מיזוג משולש הופכי עם מליסרון . החברה דיווחה כי התקבלה הבנה עקרונית שתצטרך לאשר באורגנים הרלוונטיים בה. התמורה שיקבלו בעלי המניות מהציבור תתחלק כך ש-14 מיליון יתקבלו במזומן (70% מערך התמורה) ויתרתה באמצעות הקצאת מניות מליסרון על פי יחס החלפה של 16 מניות בריטיש ל-3 מניות חדשות.

לדברי שי ליפמן מ-IBI, המתווה נותן מענה טוב למחזיקי המניות של בריטיש (שער הבסיס כיום הוא 12.52 שקל למניה) שיקבלו מרכיב מזומן גבוה מהצפוי ושהמחיר הוגן. לדבריו, יש לזכור כי מאז שמליסרון רכשה את מניות בריטיש (תמורת 14.65 שקל למניה) החברה חילקה דיווידנדים בהיקף של 25 אגורות למניה, ודיווידנד נוסף של 12.5 אגורות צפוי להתקבל בדצמבר הקרוב. כך שמי שמוכר היום את המניות, מקבל מחיר גבוה ממה ששילמה מליסרון אם מתמחרים גם את השליטה.

קמהדע פירסמה את תוצאותיה לרבעון השלישי של השנה: מכירות החברה הסתכמו בעלייה של 130% על כ-47 מיליון שקל. החברה עברה מהפסד גולמי של 1.4 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2010 לרווח גולמי של 9 מיליון שקל ברבעון הנוכחי.

הוצאות מחקר ופיתוח שעלו ב-40% ל-9.5 מיליון שקל הביאו את החברה להפסד תפעולי של 6.8 מיליון שקל הקטן ב-51% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully