וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הירידות החדות בבורסה נמשכות

נמרוד הלפרן

23.11.2011 / 0:01

וול סטריט ברצף הירידות האורך זה 4 חודשים; S&P נפל ב-5.5% תוך 5 ימים. ועדת דירוג האשראי פיץ' מסרה כי תשלים את הערכת דירוג האשראי של ארה"ב עד סוף החודש

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה שלילית בדרכן לרצף הירידות הממושך ביותר זה כמעט ארבעה חודשים, לאחר שצמיחה מתונה מהצפוי של כלכלת ארה"ב והתייקרות עלויות המימון בגוש היורו האפילו בהשפעתן על סימנים לכך שהבנק הפדרלי עשוי לנקוט בצעדים נוספים להמרצת כלכלת ארה"ב, ועל הודעת קרן המטבע הבינ"ל כי תזרים עוד נזילות למדינות העלולות להיפגע עקב המשבר באירופה.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.5%; מדד 500 S&P נסוג ב-0.4% בדרכו לנפילה של 5.5% בתוך חמישה ימי מסחר; נאסד"ק איבד 0.1%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.02% לרמה של 1.94%.

התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב - הכלכלה הגדולה בעולם - צמח ברבעון השלישי בקצב שנתי של 2%, פחות מהנתונים הראשוניים לפי צמח ב-2.5%, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לצמיחה של 2.5%. תיקון נתוני הצמיחה כלפי מטה נבע בעיקר מצמצום מלאים של חברות והשקעות נמוכות מהצפוי, ציין משרד המסחר.
חלק מבכירי הבנק הפדרלי בארה"ב הביעו תמיכה בצעדים מוניטריים מרחיבים נוספים בישיבת הריבית האחרונה של הבנק המרכזי שנערכה בתחילת החודש, לפי פרוטוקול הישיבה שפורסם היום.

פרוטוקול הישיבה, שהיה אמור להתפרסם בשעה 21:00 שעון ישראל, פורסם מוקדם מהצפוי לאחר שאחד מסוכנויות הידיעות הפרה את האמברגו שהוטל על פרסום הפרוטוקול, וסוכנויות ידיעות אחרות מיהרו לפרסם את הפרוטוקול בעקבותיה.
"כמה מחברי ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) העריכו כי התחזית הכלכלית עשויה לחייב צעדי מדיניות מרחיבה נוספים", נכתב בפרוטוקול הישיבה. "עם זאת, צוין כי כל צעדים מרחיבים מסוג זה עשויים להיות יעילים יותר אם הם יבוצעו במקביל לשיפור אופן העברת המסרים על ידי הבנק הפדרלי".

עוד עלה מהפרוטוקול כי עדיין אין די תמיכה בקרב בכירי הבנק המרכזי למהלך של אימוץ יעד אינפלציה רשמי על ידי הבנק, כדי לספק לציבור תחזיות ברורות יותר לגבי הכיוון העתידי של הריבית.

פרוטוקול ישיבת הריבית הראה כי התחולל ויכוח פנימי בצמרת הבנק הפדרלי לגבי האופן הרצוי ליידע את השווקים, הצרכנים והמגזר העסקי לגבי החלטות ריבית עתידיות. רבים מחברי ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי הצביעו על היתרונות הטמונים בקביעת יעד אינפלציה רשמי של הבנק - אשר קבוע באופן בלתי רשמי כרמה של 2% - אולם הבנק המרכזי חושש לנקוט בצעד זה מחשש שהדבר ייצור רושם בציבור כי הבנק מעניק משקל רב יותר ליציבות מחירים מאשר תעסוקה מלאה. שני יעדים הללו מרכיבים יחד עם המנדט הרשמי של הבנק הפדרלי.

חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P) אישרה כי תותיר את דירוג האשראי של ארה"ב ללא שינוי ברמה של AA פלוס לאחר ששללה מארה"ב את דירוג האשראי המושלם שלה - AAA - ב-5 באוגוסט. חברת דירוג האשראי מודי'ס שבה ואישרה את דירוג האשראי המושלם של ארה"ב עם תחזית שלילית. חברת דירוג האשראי פיץ', אשר הזהירה באוגוסט כי כישלון ועדת הקונגרס לקיצוץ החוב הלאומי בארה"ב לגבש המלצות לקיצוץ 1.5 טריליון דולר מתקציב הממשל תוך עשור עלול לגרום להורדת תחזית דירוג האשראי של ארה"ב ל"שלילי", מסרה כי תשלים את הערכת דירוג האשראי של ארצות הברית עד סוף החודש.

אמש ננעל המסחר בוול סטריט במגמה שלילית, על רקע אזהרות הדירוג של חברת מודי'ס לממשלת צרפת והקשיים בהעברת הקיצוץ התקציבי בקונגרס. הירידות באו בהמשך למגמה שלילית שמלווה את שוקי המניות בעולם בשבועות האחרונים בשל חששות מהחרפה במשבר החוב והאשראי באירופה. שווי שוקי המניות בעולם נחתך החודש ב-3.3 טריליון דולר על רקע חששות מפני החרפה במחנק האשראי באירופה.
שבוע המסחר הנוכחי בוול סטריט יהיה קצר, וזאת בשל חג ההודיה שיחול ביום חמישי. השבוע צפויים להתפרסם הפרוטוקולים של ישיבת הריבית האחרונה בארה"ב. כמו כן המשקיעים יעקבו בדריכות אחרי תוכן נאומו של יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי.

אתמול, לאחר סגירת יום המסחר, הוועדה לקיצוץ החוב הלאומי, שהוקמה בקונגרס בחודש אוגוסט על מנת לפתור את אחת הסוגיות ההיסטוריות החשובות ביותר בסדר היום הכלכלי של ארה"ב, הכריזה על כישלון לאחר ארבעה חודשי דיונים. 12 חברי הוועדה הודיעו שלא הצליחו לגבש הסכמה בנוגע לדרכים לקצץ משמעותית בחוב הלאומי, שעומד כיום על למעלה מ-12 טריליון דולר.

היעדר תוכנית מוסכמת תפעיל אוטומטית מנגנון של קיצוץ רוחבי בתקציב הפדרלי. חברי הוועדה, המורכבת מנציגים של שתי המפלגות, היו צריכים לאתר בתקציב מספיק סעיפים לקיצוץ של 1.5 טריליון דולר נוספים בעשור הקרוב.

נשיא ארה"ב ברק אובמה נואם ומציג בקונגרס את תוכניתו החדשה למלחמה באבטלה וליצירת משרות, וושינגטון, 8 בספטמבר 2011. רויטרס
"יטיל וטו על כל ניסיון לבצע קיצוץ אוטומטי של טריליון דולר בעקבות כישלונה של הוועדה". נשיא ארצות הברית, ברק אובמה/רויטרס

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר אמש כי יטיל וטו על כל ניסיון לבצע קיצוץ אוטומטי של טריליון דולר בעקבות כישלונה של הוועדה. "לא יהיו קיצורי דרך", הדגיש אובמה במסיבת עיתונאים אתמול (שני) אחר הצהריים בה הטיל את האשמה על הרפובליקאים שסירבו להתכופף ממגננותיהם על שמירת הטבות המס לעשירים במהלך שיחות החוב. "אנחנו חייבים להמשיך ללחוץ לכיוון פשרה". אובמה המשיך והבטיח כי הגרעון יופחת בלפחות 2.2 טריליון דולר בעשור הקרוב "בדרך זו או אחרת". אובמה כלל בכך את הקיצוצים בסך טריליון דולר שאושרו באוגוסט.

בצד השני של האוקיאנוס: משרד האוצר הספרדי הנפיק איגרות חוב לשלושה חודשים ולשישה חודשים בשווי 3 מיליארד יורו, אך התשואות זינקו במה שנחשב למבחן הראשון לממשלה החדשה שנבחרה ביום ראשון. האוצר מכר אג"ח לשלושה חודשים בשווי 2.01 מיליארד יורו בתשואה של 5.22%, לעומת מכירה קודמת ב-28 באוקטובר, בה הן הניבו תשואה של 2.35%.

המפלגה השמרנית בספרד זכתה בבחירות שנערכו ביום ראשון במדינה. עם זכייתו, אמר ראש הממשלה החדש מריאנו ראחוי: "זמנים קשים עוד לפנינו ואנחנו מקבלים את השלטון במצב הרגיש ביותר בספרד בשלושים השנים האחרונות". ראחוי הוסיף כי "בכוונתנו להפסיק להיות חלק מהבעיה, ולהפוך לחלק מהפתרון".

ב-17 בנובמבר הנפיק משרד האוצר של ספרד אג"ח לעשר שנים בסך 3.562 מיליארד יורו (4.79 מיליארד דולר) בריבית של 7.088% - הריבית הגבוהה ביותר מאז הקמת גוש היורו. התשואות על האג"ח הממשלתיות של ספרד זינקו לאחר ההנפקה המאכזבת לרמת שיא של 6.684%, על רקע החששות מהתפשטות משבר החוב באירופה.
קרן המטבע הבינ"ל (IMF) הודיעה היום על הרחבת היקף ההלוואות המוענקות לממשלות של מדינות שעלולות להיגרר למשבר החוב בגוש היורו, והשיקה קו אשראי חדש לשישה חודשים.

קרן המטבע מסרה כי קו הנזילות החדש (PLL) יאפשר גמישות רבה יותר וישמש בתור ביטוח כנגד זעזועים עתידיים ובחלון נזילות לטווח הקצר כדי לספק מענה לצרכי מדינות שלא נקלעו למשבר אך עלולות להיפגש מהשלכותיו. קו האשראי החדש יעניק למדינה בעלות מדיניות כלכלית טובה יחסית גישה לאשראי לפרק זמן של שישה חודשים, מסרה קרן המטבע.
קרן המטבע הודיעה גם על אימוץ כלי מימון מהיר (RFI) חדש המיועד למדינות בעלות צרכים דחופים במאזן התשלומים כתוצאה מזעזועים חיצוניים, כמו למשל אסונות טבע. "פעלנו במהירות, והכלים החדשים יאפשרו לנו להגיב במהירות וביעילות רבה יותר לטובת כל המדינות החברות בארגון", אמרה ראש קרן המטבע, כריסטין לגארד, בהודעה שפורסמה היום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מריאנו ראחוי חוגג את נצחון מפלגתו, "מפלגת העם", בבחירות לפרלמנט של ספרד, 20 בנובמבר 2011. רויטרס
ראש ממשלת ספרד החדש, מריאנו ראחוי/רויטרס

מניות במרכז

ענקית המחשוב HP דיווחה אמש לאחר סגירת המסחר על רווח נקי של 239 מיליון דולר לעומת רווחים של 2.54 מיליארד דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה. הכנסות החברה הגיעו ל-32.1 מיליארד דולר, כאשר אנליסטים צפו הכנסות של 32.05 מיליארד דולר. זהו הדו"ח הכספי הראשון במפרסמת החברה לאחר מינוי המנכ"לית החדשה מג ויטמן. אנליסטים ציפו לרווח non-GAAPשל 1.13 סנט למניה, והחברה דיווחה על רווח של 1.17 סנט למניה.

מניית ענקית הקופונים באינטרנט ממשיכה לצנוח בוול סטריט והתקרבה היום למחיר הנפקתה בתחילת החודש, על רקע תחרות מוגברת מצד מתחרות דוגמת ליווינג סושל (LivingSocial).

מניית גרופון נפלה במהלך המסחר ב-15% למחיר של 20.03 דולר למניה. גרופון ביצעה בתחילת החודש הנפקה ראשונה לציבור (IPO) במחיר של 20 דולר למניה. החברה גייסה במסגרת ההנפקה 700 מיליון דולר לפי שווי של 12.7 מיליארד דולר. מניית גרופון זינקה ב-31% ביום המסחר הראשון שלה בוול סטריט, אולם נסוגה מאז על רקע חששות כי תחרות מוגברת תפגע בתוצאותיה הכספיות.

ליווינג סושל, המתחרה העיקרית של גרופון, הודיעה אתמול על שורה של הסכמים עם גופים מסחריים בארה"ב לקראת פתיחת קדחת הקניות של עונת החגים בסוף השבוע הקרוב.

מוריס גרינברג, מי שכיהן כמנכ"ל AIG בשנים 2005-1968 והפך אותה לאחת מחברות הביטוח הגדולות והמצליחות בעולם, תובע את משרד האוצר האמריקאי ואת הבנק הפדרלי של מדינת ניו יורק על מה שהוא מגדיר "השתלטות בלתי הגונה" על החברה בעת המשבר הפיננסי ב-2008.

בכתב התביעה טוען גרינברג כי לאחר שענקית הביטוח הולאמה על ידי הממשל, הפדרל ריזרב הפר את ההתחייבות של AIG לבעלי המניות שלה, כאשר ביטל את האפשרות להמר על אג"ח מגובות משכנתאות. מדובר בשתי תביעות נפרדות נגד כל אחד מהגופים, שהוגשו באמצעות סטאר אינטרנשיונל, חברה בבעלות גרינברג ואחת ממחזיקות המניות הגדולות של AIG.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully