וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבעון שלישי חלש לפרטנר: הרווח הנקי צנח ב-44%

אמיתי זיו

23.11.2011 / 10:06

כמו מתחרותיה, גם רווחיה של פרטנר צנחו ברבעון השלישי. הרווח הנקי של החברה עמד על 172 מיליון שקל. המנכ"ל חיים רומנו רמז על גל הפיטורים הקרב: "נתאים את מצבת כוח האדם לשוק"

פרטנר סוגרת את עונת הדו"חות של חברות התקשורת, וכמו שתי מתחרותיה, גם פרטנר מסיימת רבעון שלישי חלש. הרווח הנקי צנח ב-44% ל- 172 מיליון שקל, וממנו נגזר הדיבידנד שתחלק (80%) החברה - 140 מיליון שקל או 0.9 שקל למניה.

ההכנסות משירותים ירדו ב-6% ל- 1.3 מיליארד שקל והרווח התפעולי צנח ב-34% ל-314 מיליון שקל. ה-EBITDA של החברה (רווח תפעולי בניכוי פחת והפחתות) עומד על 529 מיליון שקל, ירידה של 17% וכעת ה- EBITDA הינו בשיעור של 30% מהכנסות החברה לעומת 39% ברבעון המקביל אשתקד.

פרטנר דיווחה על 3.2 מיליון לקוחות, גיוס רבעוני של 26 אלף מנויים. לקוח בחברה מייצר חשבונית של 111 שקל, ירידה של 11% לעומת הרבעון המקביל, אז שילם לקוח ממוצע 125 שקל בחודש.

גם בפעילות הנייחת, החברה הבת 012 סמייל, עברה להפסד תפעולי רבעוני של מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 14 מיליון שקל ברבעון המקביל. מול זאת, פעילות הטלפוניה והאינטרנט של פרטנר לבדה רווחית: החברה דיווחה על רווח תפעולי של 15 מיליון שקל לעומת הפסד של 3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

מנכ"ל החברה חיים רומנו התייחס אל הנתונים ורמז על הפיטורים הצפויים בחברה: "בתוצאות הרבעון השלישי לשנת 2011 באות לידי ביטוי השפעות השינויים הרגולטוריים והתגברות התחרות בשוק הסלולר. תנאי השוק המאתגרים, התעצמות התחרות ומחויבותנו לרמת השירות הגבוהה ביותר בשוק התקשורת, מחייבים את פרטנר להיערך ולפעול בהתאמה, תוך שמירה על נכסי החברה ושיפור תהליכים תפעוליים.

"מאז ומעולם ראתה פרטנר בלקוחותיה את אחד מנכסיה העיקריים ותמשיך לנקוט בכל הצעדים והפעולות הדרושים לשם שמירה על נכס אסטרטגי זה. כפועל יוצא, ממשיכה פרטנר ליישם מהלכים לשיפור הממשק עם הלקוחות, ייעול תהליכים ופישוט ההצעות השיווקיות ללקוחות. מהלכים אלו צפויים לשפר את רמת השירות ואת חווית הלקוח. החברה נערכת לשינויים בשוק התקשורת ותתאים את התקינה ואת מצבת כוח האדם ליעדי החברה ולתנאי השוק, וזאת במקביל לנקיטת צעדי התייעלות תפעולית".

זיו לייטמן, סמנכ"ל הכספים של פרטנר, אמר כי "בדומה למחצית הראשונה של השנה השינויים הרגולטוריים בנושא הפחתת תעריפי קישור הגומלין והגבלת קנסות היציאה, ממשיכים להשפיע לרעה על התוצאות הכספיות. השיפור בתזרים המזומנים החופשי נובע בעיקר מירידה בהון החוזר התפעולי בסך של כ-132 מיליון שקל ביחס לרבעון הקודם כתוצאה ממספר גורמים, ביניהם, ירידה ברמות המלאי, גידול בהיקף הניכיון של עסקות למכירת ציוד קצה עקב יחס גבוה יותר של מכירות באמצעות כרטיסי אשראי המאפשרים ניכיון מיידי במקום תשלום באמצעות החשבונית החודשית וירידה בהיקף מכירת ציוד קצה בחציון השני לעומת הראשון. כתוצאה מגורמים אלו, גדל תזרים המזומנים החופשי ב-138% ברבעון הנוכחי והסתכם ב- 376 מיליון שקל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully