וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייס דיפו מעריכה: ההפסד הנקי יעלה ל-25 מיליון

ליאור זנו

23.11.2011 / 16:08

ברבעון המקביל בשנה שעברה עמד ההפסד על 900 אלף שקל בלבד. העלייה בהפסד מוסברת על ידי ירידה במכירות כתוצאה מהמחאה החברתית. מגעים עם הבנקים המלווים לקבלת ויתור על ההתחייבויות

רשת אייס דיפו פרסמה כי להערכתה ההפסד הנקי ברבעון השלישי יסתכם ב-25 מיליון שקל לעומת הפסד של 900 אלף שקל ברבעון המקביל. המשמעות המרכזית היא כי היא לא תעמוד בהתניות הפיננסים מול הבנקים במחצית השניה של 2011.

את העלייה בהפסד הנקי מסבירה החברה בירידה במכירות וברווח הגולמי שנגרמה בחלקה הגדול כתוצאה מהמחאה החברתית כפי שבאה לידי ביטוי בין היתר ברחבי תחום הקמעונאות בישראל, וכן ממחיקה חד פעמית נטו בגין סגירה וצמצום מספר סניפים בהיקף של 3.2 מיליון שקל וממחיקת יתרת מסים נדחים בהיקף של 8.5 מיליון שקל.

על פי אייס, "החברה נמצאת בדיונים עם הבנקים המלווים את פעילותה ובשיתוף בעלי השליטה בחברה, לשם קבלת ויתור מהבנקים על אי עמידה בתנאי כתבי ההתחייבות, בחינת השלכות התוצאות כאמור על מסגרות האשראי הבנקאי הקיימות וכן לשם גיבוש תכנית הבראה עסקית מקיפה לחברה".

מוקדם יותר, הופסק המסחר במניית אייס אוטו דיפו בציפיה להודעה בדבר הדו"חות הכספיים שהיא אמורה היתה לפרסם היום. ככל הנראה, יכילו הדו"חות מספר הפתעות לא נעימות למשקיעים, ביניהן בחינה של הצעה להסדר חוב עם בעלי האג"ח של החברה, אזהרת רווח והערת "עסק חי" המוצמדת אליהם. בעקבות פרסומים בכלי התקשורת הבוקר, נדחה פרסום הדו"חות לשבוע הבא.

אייס דיפו שבשליטת שלמה זבידה וגאון סחר של משה גאון (44.8% לכל אחד), הפסידה סכום מצטבר של 41 מיליון שקל מתחילת 2009, ומתחילת 2007 רשמה רווח מצטבר של 400 אלף שקל במחזור של 3.4 מיליארד שקל. מניית החברה איבדה 73% משווייה (מתואם דיווידנד) בחמש השנים האחרונות. לאייס חוב של 80 מיליון שקל לבעלי האג"ח מסדרה א', לאחר שפרעה תשלום קרן נוסף בשבוע שעבר.

החברה דיווחה במחצית מאי 2011 כי היא אינה עומדת בשתי אמות מידה פיננסיות משום שהגירעון בהונה העצמי המוחשי הוא 1.7 מיליון שקל, ומשום שהציגה הפסד תפעולי תזרימי של 4.9 מיליון שקל ברבעון הראשון. בעקבות אי עמידתה באמות המידה הפיננסיות, היא סיווגה התחייבויות לבנקים לזמן ארוך ב-11.4 מיליון שקל כהתחייבות לזמן קצר, ומעלות הורידה את דירוג האשראי של החברה מ-BBB פלוס ל-BBB מינוס. החברה נאלצה לחזק את המבנה הפיננסי שלה באמצעות הנפקת זכויות, שבה הזרימו גאון אחזקות ושלמה וזבידה 20 מיליון שקל לאייס בסוף ספטמבר.

החברה הגיעה ביולי להסכמות עם הבנקים המממנים, להעברת 27 מיליון שקל מחשבונות אייס מוצרי צריכה לחשבונותיה של אייס דיפו, ובעלי השליטה יעמידו ערבות של 18 מיליון שקל לטובת בנק לאומי , בנק הפועלים והבנק הבינלאומי להבטחת התחייבויותיה של אייס מוצרי צריכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully