וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשק מאט? לא בשביל נבחרי הציבור

צבי זרחיה

24.11.2011 / 8:47

כבכל שנה צפוי שכר הנשיא, השרים, ראש הממשלה, חברי הכנסת, נגיד בנק ישראל והשופטים להתעדכן במשכורת ינואר. מדובר על תוספת של בין כאלף שקלים לשרים לכמעט 2,000 שקלים לנשיא

שכרם של נשיא המדינה, שמעון פרס, של חברי הכנסת ושל השופטים צפוי לעלות בכ-4% בעוד חודש וחצי. לעומתם, שכרם של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, של השרים, של מבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, ושל נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, יתעדכן בכ-2.5% בלבד.

שכר בעלי המשרות האלה מתעדכן אחת לשנה במשכורת ינואר. אך בעוד ששכר הנשיא, חברי הכנסת והשופטים מתעדכן בהתאם לעליית השכר הממוצע במשק בשנה שחלפה - שלפי הערכות המשרדים הכלכליים יעלה השנה בכ-4% - שכרם של ראש הממשלה ושל השרים וצמודיהם (מבקר המדינה, נגיד בנק ישראל, ומנכ"לים בשירות המדינה) צמוד למדד - שלפי הערכות יעלה ב-2011 בכ-2.5%. המשמעות היא שבינואר הקרוב יקבלו הח"כים עדכון שכר של כ-1,254 שקל בחודש ברוטו, והשרים ייאלצו להסתפק בתוספת של כ-927 שקלים בלבד. הנשיא שמעון פרס יקבל תוספת חודשית של כ-1,900 שקל ברוטו, ונתניהו יכניס לארנקו כ-1,042 שקלים נוספים ברוטו מדי חודש.

עד 2001 הוצמד שכרם של כל בעלי המשרות האלו לשכר הממוצע. ואולם, לנוכח העלייה המהירה בשכר הממוצע בתחילת שנות ה-2000, בעקבות הגאות בהיי-טק, ביקש שר האוצר דאז, אברהם שוחט, להצמיד את שכר הבכירים והנבחרים למדד.

ועדת הכספים, המופקדת על עדכון שכרם של הנשיא, ראש הממשלה, השרים והשופטים והשופטים, הצמידה את שכרם של ראש הממשלה ושל השרים למדד, אך לא שינתה את הצמדת שכר הנשיא והשופטים. ועדת הכנסת, המופקדת על שכר הח"כים, לא שינתה את הצמדת שכר הח"כים לשכר הממוצע במשק. כתוצאה מכך, מדי שנה מתעדכן שכרם של בעלי משרות אלה בשיעור שונה.

משרד האוצר פועל בשנה האחרונה להצמיד את שכר השופטים למדד, אך בשל התנגדותה של נציגות השופטים, בראשות השופטת ורדה אלשיך, הסכים האוצר בחודשים האחרונים להצמיד רק מחצית מהשכר למדד ואת מחציתו השנייה לשכר הממוצע במשק. השופטים מתנגדים בתוקף גם לכך, ולפיכך, שכר השופטים מוצמד לשכר הממוצע במשק, ולפי שעה לא נראה שוועדת הכספים תשנה את ההחלטה בעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully