וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"חות קבוצת עזריאלי: רווח נקי של 188 מיליון

ערן אזרן

24.11.2011 / 11:12

האחזקות הפיננסיות של קבוצת עזריאלי גרמו לה להפסד של 236 מיליון שקל אך גידול של 12% ברווח התפעולי קיזז הפסדים אלה ואיפשר לקבוצה לסיים את הרבעון ברווח נקי

קבוצת עזריאלי מסיימת את הרבעון השלישי בסימן המשבר בשווקים. ירידת השווי ההוגן של האחזקה במניות בנק לאומי (4.8%), שנרכשו כעל ידי קבוצת עזריאלי בשנת 2009, אילצה את החברה לרשום הפסד "על הנייר" של 236 מיליון שקל במהלך הרבעון. גידול של 12% ברווח התפעולי הנקי מפעילות הנדל"ן ושיערוך של 106 מיליון שקל לקניונים קריית אתא ועכו הצליחו לקזז את ההפסד הפיננסי, והביאו את הקבוצה לסיים ברווח נקי של 188 מיליון שקל - ירידה של 25% לעומת הרבעון המקביל.

קבוצת עזריאלי, הנשלטת בידי דוד עזריאלי (74%), עוסקת בייזום, הקמה וניהול של קניונים, מרכזים מסחריים ובנייני משרדים ושולטת בגרנית הכרמל (המחזיקה ברשת תחנות הדלק סונול). פעילות הנדל"ן והקניונים היא הזרוע הריאלית של הקבוצה, ובמקביל לכך החברה מבצעת השקעות פיננסיות שונות, ביניהן אחזקה של 4.8% במניות בנק לאומי, וכן אחזקה של 20% בחברת כרטיסי האשראי לאומי קראד.

האחזקות הפיננסיות של הקבוצה הסבו לעזריאלי במהלך הרבעון הפסד תיאורטי של 236 מיליון שקל. מניית בנק לאומי, שנפגע כתוצאה מהמשבר הפוקד כעת את אירופה, רשמה ירידה של 42% מתחילת השנה, ובסך הכל גרמה לקבוצה למחוק 442 מיליון שקל ("על הנייר"). כעת שווי האחזקה במניה מוערך ב-842 מיליון שקל לעומת 1.2 מיליארד שקל עם תום שנת 2010. בשקלול ירידת ערך המניה עד לפרסום הדו"ח, הועמק ההפסד ב-37 מיליון שקל נוספים.

נכס פיננסי נוסף של הקבוצה הינו כאמור אחזקה של 20% בלאומי קראד. למרות ההאטה במגזר כרטיסי האשראי, החליטה החברה להמשיך ולהציג את שווי האחזקה בהתאם להערכת שווי בוצעה בתום 2010, כך ששווי האחזקה עדיין מוערך ב-498 מילון שקל.

מה שקיזז את ההפסדים הפיננסיים של עזריאלי היתה פעילות הליבה של הקבוצה - הנדל"ן המניב והקניונים. במהלך הרבעון רשמה הקבוצה גידול של 12% ברווח התפעולי הנקי לכ-250 מיליון שקל ברבעון, בהשוואה לכ- 224 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הגידול נבע בעיקר מגידול בהכנסות משכר דירה ומרכישת נכסים חדשים. בדומה לכך, חלה עלייה של כ-3% ברווח התפעולי הנקי מפעילות הקניונים. גם ה-FFO (תזרים המזומנים הנקי מפעילות שוטפת) רשם עלייה של 10% - כ-170 מליון שקל לעומת כ-155מיליון שקל בתקופה המקבילה.

במהלך הרבעון השלימה עזריאלי רכישת קרקע ברמלה, רכישת מגדלי המשרדים ביוסטון טקסס, רכישת קרקע בדרום הקריה, ופתחה קניונים בקרית אתא ובעכו. כמו כן, התקשרה החברה בהסכם לרכישת מלוא הזכויות בקניון עיר ימים. בתום הרבעון עומד שיעור התפוסה במגזר הקניונים ומרכזי המסחר על קרוב ל-100% ובמגזר המשרדים ואחרים על כ-95%. מה שתרם עוד לעלייה ברווחי הנדל"ן היה שערוכים בהיקף של 106 מיליון שקל לקניונים שפתחה בקרית אתא ובעכו.

מה שהוסיף לרווחיה של הקבוצה הייתה גרנית הכרמל - חברה בת המחזיקה ברשת תחנות הדלק סונול. גרנית תרמה לקבוצה רווח של 47 מיליון שקל לעומת 60 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווחים הללו נרשמו לאחר שמתחילת ספטמבר החליטה הממשלה להוריד את מרווח השיווק, מה שצפוי להעמיק את הירידה ברווחים במהלך החודשים הקרובים.

בשורה התחתונה, הסתכם הרווח הנקי ב-188 מיליון שקל - ירידה של 25% לעומת הרבעון המקביל. למרות הקיטון ברווח, שי ליפמן מבית ההשקעות IBI ציין כי "עזריאלי ממשיכה להציג תוצאות טובות וצמיחה גבוהה שמצליחה להפתיע שוב". ליפמן התייחס לאחזקה במניית לאומי וציין כי "אחזקה פיננסית בסדר גודל כזה, צריך לממש בכלל ובפרט כשבפני החברה עומדים פרויקטי ביצוע נרחבים שיצריכו הון רב". עם זאת, ליפמן ממשיך להעניק למניה המלצת "קנייה". המניה עולה בתגובה לדו"חות ב-2.28%.

  • עוד באותו נושא:
  • עזריאלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully