וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתה בפורטוגל נגד צעדי הצנע; ירד דירוג האשראי

תושבי פורטוגל זועמים על כוונת הממשלה לקצץ בשכר, להעלות מסים ולקצץ בתקציבי החינוך והבריאות ופתחו בשביתה כללית ברחבי המדינה. מדובר בשביתה השלישית בתולדות המדינה

ההתנגדות העממית לצעדי הצנע הננקטים במדינות שנפגעו ממשבר החובות האירופי נמשכת, והפעם תושבי פורטוגל הם המוחים. בתגובה לצעדי הצנע עליהם הכריזה הממשלה על מנת לקבל את כספי הסיוע מקרן הסיוע הבינלאומית בסך 78 מיליארד יורו פתחו היום (חמישי) תושבי המדינה בשביתה כללית ברחבי המדינה. בתי הספר ברחבי המדינה נסגרו, שירותי החירום פעלו במתכונת מצומצמת, הרכבות התחתיות הושבתו ורשת האוטובוסים פעלה במתכונת מינימלית. יצוין כי זוהי השביתה הכללית השלישית בלבד בהיסטוריה של פורטוגל.

שביתה כללית בפורטוגל 24.11. Paulo Duarte, AP
הרכבות התחתיות הושבתו ורשת האוטובוסים פעלה במתכונת מינימלית/AP, Paulo Duarte

במסגרת תכנית הצנע אותה מבקשת הממשלה ליישם יקוצץ השכר במגזר הציבורי, המסים יעלו ותקציבי החינוך והבריאות יקוצצו. ברקע התכנית, מתגבר המיתון במדינה ועל פי ההערכות תצטמצם כלכלת המדינה ב-3% בשנה הבאה. שיעור האבטלה צפוי לגדול אף הוא ולהגיע ל-13%. בסקרים שנערכו לאחרונה בפורטוגל ענו למעלה ממחצית הנשאלים כי אינם סומכים על הממשלה ו-63% מהם סבורים כי הממשלה הסוציאל דמוקרטית לא תעמוד ביעדי התקציב שלה.

בתוך כך, הורידה היום סוכנות דירוג האשראי פיץ' את דירוגה של פורטוגל מ-BBB- ל-BB +. עם זאת, תחזית הסוכנות לגבי עתידה של פורטוגל כבר לא מוגדרת "שלילית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully