וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוקף בנקים: אטיאס מקדם השקעת מוסדיים בבנייה

רם עוזרי

24.11.2011 / 13:54

שר השיכון והבינוי אריאל אטיאס פנה למנהלי גופים מוסדיים וניסה לשכנעם להשקיע בבנייה למגורים. ברקע הפגישה עומד העימות בין אטיאס לנגיד בנק ישראל סטנלי פישר

המאבק שנפתח השבוע בין שר השיכון אריאל אטיאס ובין נגיד בנק ישראל מגיע לשוק ההון. שר השיכון אריאל אטיאס נפגש בצהריים עם קבוצה של מנהלי גופים מוסדיים בשוק ההון וניסה לעניין אותם באפשרות להשקיע בשוק הבניה למגורים. המוסדיים, כך נודע ל-TheMarker, מביעים עניין בהצעות של השר אטיאס.

במסגרת הפגישה, הציג השר אטיאס שני מסלולים אותם מבקשים במשרד השיכון לקדם בכל הקשור בבנייה לשכירות בפיקוח לטווח ארוך. חלק מהמוסדיים כבר משקיעים בפרויקטים דומים בחו"ל, בעיקר בארה"ב ובגרמניה, ובמשרד השיכון לא רואים סיבה שלא יעשו זאת גם בישראל.

מי שהוביל את הפגישה מטעם המוסדיים היה מנכ"ל אקסלנס דוד ברוך, שגם אירח את שר השיכון במשרדיו. עוד השתתפו בפגישה: מגדל שוקי הון, פסגות, דש, מנורה, כלל, הראל, ילין לפידות, עמיתים ועוד.

הפגישה מתקיימת על רקע עימות יוצא דופן שמתנהל בימים האחרונים בין שר השיכון אטיאס לנגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר. תחילתו של העימות היה בכנס הקבלנים והבונים של תל אביב שנערך ביום חמישי האחרון באילת. אטיאס סיפר אז לנוכחים כי הבנקים נמצאים על קצה גבול המגבלה הרגולטורית במתן אשראי לתחום הבנייה. אטיאס אמר כי המגבלה שהטיל בנק ישראל על הבנקים, לפיה שיעור החשיפה שלהם לענף הבנייה לא יעלה על 20%, מקשה על הממשלה לתרגם את הגידול הצפוי בשיווק קרקעות לבנייה בפועל של יחידות דיור.

הפנייה לגופים המוסדיים מהווה ניסיון של השר אטיאס למצוא מקורות מימון אחרים לענף הבניה במקום הבנקים המוגבלים על ידי בנק ישראל. הגופים המוסדיים מצידם, שנמצאים לאחרונה תחת מתקפה ציבורית חסרת תקדים על רקע הסדר החוב של יצחק תשובה בדלק נדל"ן, מחפשים הזדמנויות השקעה שישקמו מעט את תדמיתם הציבורית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully