וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלות הורידה את דירוג אגרות החוב של צים

יורם גביזון

24.11.2011 / 15:37

דירוג אגרות החוב של צים הורד בשלוש דרגות מ-BBB ל-BB עם אופק דירוג שלילי. "הביצועים התפעוליים של צים נחלשו בצורה ניכרת בינואר ספטמבר 2011"

חברת הדירוג מעלות מורידה את הדירוג של איגרות החוב של חברת צים בשלוש דרגות, מ-BBB- ל-BB, וקובעת אופק דירוג שלילי בעקבות השחיקה בנזילותה והרעה משמעותית ביכולת ייצור תזרים המזומנים.

צבי בוימר ויובל טורבטי, אנליסטים במעלות, מציינים שלאור תנאי השוק הקשים ונוכח הערכותיה של החברה שלא תעמוד בהתניות הפיננסיות החל מהרבעון הרביעי של 2011 צים פנתה לבנקים כדי לקבל ויתור או שינוי בהתניות הפיננסיות וקיבלה את הסכמת מרביתם לדבריהם למרות שהסיכוי להשגת כל כתבי הויתור גבוה אין ודאות לכך שמאמציה של החברה יצליחו.

מעלות מזכירה שהביצועים התפעוליים של צים נחלשו בצורה ניכרת בינואר ספטמבר 2011 כתוצאה מהרעה משמעותית בתנאי הסחר ובעיקר ירידה של 26% במדד SCFI שמודד את תעריפי ההובלה ב-12 החודשים האחרונים.

הרעה זו, מודים במעלות, היתה מעבר לתחזיותינו. עודף היצע משמעותי של ספינות השפיע לרעה על תעריפי ההובלה והעליה במחירי הדלק פגעה ברווחיות. כניסתן של ספינות חדשות הגיע לשיא של 4 שנים במהך הרבעון השני של 2011 וכך השינוי החיובי בסביבה העסקית שהחל במחצית הראשונה של 2010 התהפך למגלה שלילית ומתמשכת. צים דווחה על הפסד תפעולי תזרימי של 16 מיליון דולר ברבעון החולף והפסד תפעולי תזרימי של 26 מיליון דולר ברבעון השני של 2011. התחזית הפיננסית של החברה ותסריט הבסיס שלנו מצביעים על המשך המגמה של תזרימים שליליים במהלך 2012.

מעלות מעריכה שהנחת העבודה הסבירה ביותר היא שללא השינויים הנדרשים בהתניות צים תהיה בהפרה של ההתניות העיקריות שלה על בסיס הדו"חות השנתיים ל-2011.

"אנחנו מוטרדים מתמונת נזילות מאתגרת לקראת סוף 2012 ובוודאי ב 2013. על פי התחזיות האחרונות נראה שהשימושים של צים יעלו על המקורות החל מסוף 2012. רמת הנזילות של צים חלשה ומסתמכת על כתבי ויתור שהושגו. הצפי לתזרים שלילי מפעילות שוטפת אחרי הוצאות מימון יחד עם יתרות המזומנים של החברה ובתוספת רשת הבטחון בגובה של 100 מיליון דולר שנפרשה יספיקו בקושי לכיסוי פרעונות חוב ב-370 מיליון דולר החל מהרבעון הרביעי של 2011 ועד לתום 2012.

בהסתכלות ל-2013 התמונה נראית בעייתית הרבה יותר. ללא תמיכה חיצונית או שינוי דרסטי בסביבה העסקית החברה עלולה להיקלע לבעיית נזילות קשה ב 2013 ללא שינוי בלוח הפרעונות הקיים.

בוימר וטורבטי מציינים שתחזית הדירוג השלילית משקפת את הסיכון שהחברה לא תשכיל להשיג את מלוא כתבי הויתור הבנקאיים וכתוצאה מכך תידרש לפרוע הלוואות לזמן ארוך בפרעון מיידי. במקרה זה נפעל להוריד את הדירוג לקבוצת CCC או CC על מנת להתריע בפני אירוע כשל פירעון בטווח של חודשים בודדים.

  • עוד באותו נושא:
  • צים
  • מעלות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully