וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטר פלייס הפסידה מעל חצי מיליארד ברבעון

דרור רייך

24.11.2011 / 16:35

חברת המכוניות החשמליות בטר פלייס עדיין לא החלה בפעילות מסחרית ולכן השקעותיה נרשמים כהפסד. החודש הודיעה החברה על השלמת גיוס לפי ערך של 2.25 מיליארד דולר

משקיעי החברה לישראל קיבלו היום, עם פרסום דו"חותיה של החברה לרבעון השלישי, הצצה גם למספרים שמאחורי בטר פלייס, מיזם התשתית למכוניות חשמליות של שי אגסי והחברה לישראל. בדו"חות חברת האחזקות נרשם כי ההפסד הנקי של בטר פלייס מתחילת השנה הסתכם בכ-140 מיליון דולר - כלומר כ-527 מילון שקל. ברבעון השלישי בלבד הסתכם ההפסד בסכום של כ-66 מיליון דולר (כ-248 מילון שקל) כמעט מחצית מהסכום.

בדו"חות הכספיים צוין כי "בטר פלייס טרם החלה בפעילות מסחרית ולפיכך בהיעדר הכנסות, נרשמות הוצאותיה והשקעותיה כהפסד".

בטר פלייס הודיעה באמצע חודש נובמבר, לאחר התקופה שנסקרה בדו"חות, כי סיימה סבב גיוס שלישי בהיקף של 200 מיליון שקל. הגיוס נערך לפי שווי של 2.25 מיליארד דולר - כמעט כפול משווייה בגיוס הקודם בראשית 2010, שהיה אז 1.25 מיליארד שקל. מאז הקמתה גייסה החברה 750 מיליון שקל. המשקיעים בגיוס כללו גופים כמו ג'נרל אלקטריק ובנק UBS השווייצי. גם בעלי המניות הקיימים של בטר פלייס, כמו החברה לישראל, HSBC ומורגן סטנלי, הזרימו כסף לחברה.

מאז הקמתה ב-2007 לא הניבה בטר פלייס רווחים או הכנסות כלשהן. ב-2010 הפסידה החברה 167 מיליון שקל, והגירעון שלה היה 305 מיליון שקל. חלק מהגופים שמזרימים כעת כסף לבטר פלייס הם שותפים עסקיים שלה: ג'נרל אלקטריק, למשל, מוכרת לבטר פלייס עמדות טעינה למכוניות, וחטיבת המימון של GE מעניקה לבטר פלייס הלוואות לרכישת מצברים.

אתמול פירסם מכון הבטיחות האירופיEuroNCAP את התוצאות של מבחני הריסוק ל-14 מכוניות חדשות, ובהן רנו פלאונס ZE, החשמלית של בטר פלייס, שקיבלה ארבעה כוכבים בלבד וציון של 72% בהגנה על נוסעים מבוגרים .הסיבות לציון הנמוך הן, בעיקר, כרית אוויר שנפתחה בעוצמה לא מספקת לנהג והגנה לא מספקת על אזור החזה של הנוסעים. גם ההגנה על הולכי רגל, במקרה דריסה, הוגדרה כ"עלובה" וקיבלה ציון של 37%. במבחני ריסוק אלה לא נוסה תרחיש של פגיעה מאחור, שם שוכן המצבר הגדול של המכונית.

בחודש שעבר הקדיש ה-"וול סטריט ג'ורנל" כתבת פרופיל נרחבת לבטר פלייס באתר האינטרנט שלו, ובה מותחים גורמים בענף הרכב ביקורת על מיזם הרכב החשמלי של שי אגסי. מוני בר, יו"ר איגוד חברות השכרת המכוניות והליסינג בלשכת המסחר ומנכ"ל באדג'ט ישראל, הביע פסימיות ביחס לסיכוייה של בטר פלייס לחדור בהצלחה לשוק הליסינג המקומי. "בטר פלייס היא יוזמה יפה, ושי אגסי הוא יזם יוצא מן הכלל, אבל אם הייתי צריך לקנות היום רכב, לא הייתי נוטל את הסיכון הזה", אמר בר.

  • עוד באותו נושא:
  • בטר פלייס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully