וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השמינית השנה: פוצץ צינור הגז המצרי

25.11.2011 / 18:47

ככל הנראה הפיצוץ נגרם על ידי מחבלים. מידע מודיעיני על פיגוע רחב היקף בסיני, על רקע האלימות המופעלת נגד מפגינים בתחריר, העלה את הכוננות הביטחונית באזור אל עריש וצפון סיני

סוכנות הידיעות המצרית "מאנה" דיווחה בצהריים על פיצוץ נוסף, השמיני במספר השנה, של צינור הגז לישראל. על פי הודעת הסוכנות, מחבלים פוצצו את הצינור כ-37 ק"מ ממערב לאל עריש בסיני, אך גרמו לנזק קטן יחסית, משום שהצינור רוקן עקב עבודות תיקונים שבוצעו בו מאז הפיצוץ הקודם.

בתוך כך, הכוננות הביטחונית בסיני הועלתה לרמה הגבוהה ביותר בסביבת אל עריש וצפון סיני, בעקבות מידע מודיעיני על כוונת מחבלים מהג'יהאד העולמי לבצע פיגוע רחב היקף באיזור נגד גורמי ביטחון מצריים, על רקע האלימות המופעלת נגד המפגינים בכיכר תחריר.

צינור הגז המצרי כבר ספג שבע מתקפות מאז ההפיכה שהובילה להדחתו של נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק, בפברואר. מספר ניסיונות חבלה נוספים סוכלו. באוגוסט דווח כי בין מצרים לישראל מתנהל משא ומתן חשאי על תיקון מחירי הגז שנקבעו בהסכם בין שתי המדינות.

תיעוד: צילומים ראשונים מפיצוץ צינור הגז בסיני. רויטרס
פיצוץ בצינור הגז שאירע באפריל האחרון/רויטרס

אספקת הגז ממצרים לישראל החלה לפני יותר משלוש שנים, דרך צינור גז העובר בסיני, במסגרת הסכם בין ישראל למצרים מ-2005. במסגרת ההסכם התחייבו המצרים לספק עד כמיליארד מ"ק גז טבעי לשנה לתקופה של 20 שנה.

נפח ההזרמה של הגז המצרי הגיע באוקטובר לכ-70% מהנפח החוזי לו מחוייבת הספקית המצרית EMG, וסופק לראשונה השנה לכלל לקוחותיה של EMG בישראל. השיבוש הנמשך באספקת הגז מעלה את מספר ימי השיבושים השנה אל מעל ל-220 יום במצטבר, כאשר בכ-180 מתוכם הופסקה האספקה לגמרי. אלה, ביחד עם עליית מחירי הפחם והידלדלות מאגרי הגז של הספקית הישראלית ים תטיס, הביאו השנה לייקור תעריף החשמל בשיעור מצטבר של כ-14% בשל הצורך להשתמש בדלקים יקרים (ומזהמים) יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully